جبهه اصلاحات

گروه فشار با رهبری بهزاد نبوی و حمایت خاتمی با زدن برچسب برانداز به بخشی از اصلاح‌طلبان به دنبال آن است که لاریجانی را به‌عنوان نامزد نهایی به اصلاح‌طلبان تحمیل کند!

سرویس سیاست مشرق- حتی اگر اصلاح‌طلبان رادیکال انتخابات را تحریم کنند؛ محمد خاتمی دست از سر نامزد اجاره‌ای بر نخواهد داشت!  خاتمی در گعده‌های انتخاباتی جریان اصلاحات بازهم تمایل به رحم اجاره‌ای داشته و از اصلاح‌طلبان خواسته با لاریجانی به تفاهم برسند. این تصمیم سازی از بالا، حالا به مذاق بخش تندرو در جناح اصلاح‌طلب خوش نیامده است! آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مرغ خاتمی در این انتخابات یک‌پا دارد و به‌جز لاریجانی تن به معادله دیگری نخواهد داد.

حسن رسولی از نزدیکان عارف با ناامیدی از نتایج یکی از این جلسات گفته است؛ موضوع مهمی مطرح نشد، تنها دیدوبازدید عید را انجام دادیم!

بلوک برانداز در جبهه اصلاحات شامل بخشی از حزب کارگزاران؛ دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت (اتحاد) و حزب اعتماد به این نتیجه رسیده‌اند که حتماً باید با یک نامزد شش‌دانگ همراه باسیاست‌های رادیکال وارد انتخابات شده و در صورت رد صلاحیت نامزد اختصاصی انتخابات تحریم شود.

این گروه معتقد است که، جامعه دیگر با اصلاح‌طلبان همراهی نداشته و تنها باکار انتحاری می‌توان دوباره به عرصه بازگشت. سعید حجاریان تئوریسین این طرح در میان اصلاح‌طلبان است.

حجاریان با الهام گرفتن از طرح مبارزه مسلحانه رژی دبره فیلسوف مارکسیست فرانسوی در مقاله‌ای با عنوان ضرورت مبارزه مصلحانه و رد تئوری فنا می‌نویسد: «مبارزه مصلحانه» (کم‌شدت، درازمدت و کم هزینه است. رهبریِ جمعی دارد و رهبری آن کاریزما لازم ندارد. این مبارزه قهرمان ندارد. تعاملی است. خط قرمز دارد. یعنی اصول دارد. کف مطالباتش معلوم است و از آن عدول نمی‌کند. جهت‌گیری‌هایش متنوع است. در همه عرصه‌ها سیاست، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و حتی دین می‌تواند فعال باشد؛ اما هسته کارش سیاست است. با توجه به اینکه این مشی به دنبال دمکراسی است؛ یک بخش آن برمی‌گردد به ساختار سیاسی، بعدازآن فرهنگ سیاسی و بعد رفتار سیاسی و سپس فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی. چه در عرصه تقنین چه در عرصه اجرا و چه در عرصه قضا.[۱]

دبره در شرح این رویداد با تمسک به مبارزات مسلحانه می‌گوید: اگر گروه پیشرو مبارزه انتحاری و مسلحانه را شروع کند؛ مردم در کوی و بازار به آن‌ها می‌پیوندند و حزب پیشرو قدرت را در دست خواهد گرفت. البته این ایده یک بار توسط دو روشن فکر چپ گرا (امیز پرویز پویان و احمد زاده) در پیش از انقلاب مورد استفاده قرار گرفته و از دل آن سازمان تروریستی چریک های فدایی خلق تاسیس گردیده است.

این طرح را می‌توان غوغای روشن‌فکران در میان اصلاح‌طلبان دانست که با اتکا به نظریات مبارزات تروریستی برای جامعه نسخه حیات‌بخش می‌نویسند!

خط براندازی از سوی برخی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات آن ها را مجبور کرده تا بجای سکوت، این چپ‌روی را افشا کنند! فرید مدرسی روزنامه‌نگار نزدیک به اصلاح‌طلبان در یک گفتگوی شبانه مجازی می‌گوید: اصلاحات به دو شقه تقسیم‌شده است! باند حجاریان و دسته خاتمی. این چهره رسانه‌ای نزدیک به اصلاح‌طلبان معتقد است گروه اول به‌صورت کامل برانداز است.

 البته در این تقسیم‌بندی و ساده‌انگاری رگه‌هایی از سفیدسازی وضعیت رئیس دولت اصلاحات نیز وجود دارد. علائم موجود نشان می‌دهد که نه‌تنها محمد خاتمی متعهد به اصول انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه به تعبیر عبدالله ناصری با عبور از جمهور دینی در مسیر رهبر نهضت آزادی قرارگرفته است! خاتمی پس از ۱۲ سال همچنان حاضر به اعتراف نسبت به‌دروغ تقلب در فتنه ۸۸ نبوده است!

تقسیم‌بندی جدید جبهه اصلاحات به دو گروه رفورمیست های قانون‌گرا و براندازان نه‌تنها واقعی نیست، بلکه نمایشی ساختگی برای طرحی است که بهزاد نبوی از مدتی قبل آن را آغاز کرده است! چریک پیر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده است که افرادی مانند حجاریان؛ تاج‌زاده و علوی تبار سم مهلک اصلاحات محسوب می‌شوند و اظهارنظرهای متعدد آن‌ها علیه ارکان نظام باعث می‌شود جبهه اصلاحات نتواند در مواقع ضروری پایی در قدرت داشته باشد. بر این اساس طرح تسویه این عناصر از مدتی قبل آغازشده است.

گروه فشار با رهبری بهزاد نبوی و حمایت خاتمی با زدن برچسب برانداز به بخشی از اصلاح‌طلبان به دنبال آن است که آن‌ها را از صحنه بیرون کرده و لاریجانی را به‌عنوان نامزد نهایی به اصلاح‌طلبان تحمیل کند.

در این میان نزدیکان علی لاریجانی نیز نمک به زخم اصلاح‌طلبان رادیکال می‌ریزند! غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس دهم و از نزدیکان رئیس سابق مجلس می‌گوید: دوستان اصلاح‌طلب هم بدانند که گزینه‌هایشان نمی‌توانند برای انتخابات تأیید صلاحیت شوند بنابراین طبیعی است که در انتخابات حضور نخواهند یافت، لذا بهترین گزینه برای این جریان لاریجانی است! جعفر زاده ادامه داده است؛ ظریف دولتمرد نیست، بهتر است روی لاریجانی اجماع کنید.

پیام مشاور لاریجانی به جریان رادیکال اصلاحات روشن است: به‌جای آن‌که اخراج شوید، اجماع کنید در این شرایط لاریجانی از سرتان نیز زیادی است! جبهه اصلاحات برای رسیدن به این نقطه باید هزینه بپردازد، هم باید مخالفان لاریجانی را حذف کند و هم‌ دیگربار کنایه سنگین رحم اجاره‌ای و نامزد نیابتی را بر دوش بکشد. مهدی محمودیان عضو حزب منحله مشارکت در رد این وضعیت گفته است: ما براندازیم اما با روش مسالمت‌آمیز!

 

[۱] http://www.ensafnews.com/۷۱۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    17 3
    در تبار شناسی جبهه اصلاحات واقعا از افرادی مثل اقایان بهزاد نبوی و سعید حجاریان به راستی میتوان هنوز بعنوان "مارکسیست امریکایی " نام برد . چرا که هم از چماق مبارزه های خشن و تهدیه های چپ دهه 40 و 50 علیه نظام اسلامی و مردم بهره دارند و هم از گرایشات شدید اموزه های براندازی و انقلاب مخملی غربی مخصوصا امریکایی و انگلیسی . بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن رسوبات و تعلق خاطر به اندیشه و عمل رادیکال مارکسیستها هر چند گاه از فکر و عمل این اقایان بروز میکند در ضمن اینکه علنا به اردوگاه لیبرالیسم پیوسته اند .
  • CA ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    3 22
    درود بر چریک پیر
    • DE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      2 4
      منظورت این درب و داغونه فشار خونیه ؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 0
      :))))))))
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 4
    اطمینان داشته باشید که اگر مردم پای صندوق های رای بیایند، هیچ وقت، هیچ وقت به این ملعونین مفسد وفاسد و ریاکار ودروغگو وخیانتکار ومنافق اصلاح طلب رای نخواهند داد. تقاضای مردم هم محاکمه ومجازات خاتمی وموسوی وحجاریان وجهان ودارو دسته شان است. قابل توجه جناب آقای رییسی عزیز.....
    • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      3 1
      مشرق جان!!!! اسم منافق وخیانتکار ودروغگوی فریبکار اصلی را حذف کردی؟؟؟؟؟!!!!
  • H IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 1
    چقدر مسخره اید یعنی مردم رو چی فرض می کنین
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 7
    مشرق جان این بار : #رای_بی_رای چه خاتمی بیاد، چه رضایی، چه احمدی و ...
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 2
    بعد از پیروزی انقلاب گروه فشار از ان جناح راست بوده و هست و خواهد بود شما نگران اصلاحات نباش مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس