فتنه88

اخیراً نقل شده است که بهزاد نبوی از اصلاح‌طلبان دل گیر است، رئیس ناسا گفته است که دیگر چپ مدرن و سنتی جواب نمی‌دهد و بنا را باید بر مردی و نامردی میان اصلاح‌طلبان گذاشت.

سرویس سیاست مشرق- دو هفته پس از شورش‌های خیابانی در آبان ۹۸ یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به اصلاح‌طلبان نوشت: باید کاری کنیم که حکومت اخلاقش خوب شود! واقعیت آن است که با روش‌های سانتیمانتال از جنس اعتراضات خیابانی به سبک اروپایی‌ها نمی‌شود ادامه داد.

در ادامه آن یادداشت با یادآوری نقش اصلاح‌طلبان در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای آمده است: یادتان می‌آید، روزهایی را که ناصر زرافشان وکیل بخشی از آن پرونده به دل حکومت زده و هزینه آن را هم داد؛ این بار «مصطفی» می‌تواند این مسیر را ادامه دهد! اشاره نویسنده از «مصطفی» چهره جنجالی در میان اصلاح‌طلبان «مصطفی تاج‌زاده» بود.

پس‌ازآن مقاله، مأموریت جدید چهره تندخو و افراطی اصلاح‌طلبان خیلی زود شروع می‌شود؛ تاج‌زاده در اقدامی عجیب نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده و با اتوبوسی از عوامل و لیدرهای خیابانی فتنه سال ۸۸ به وزارت کشور می‌رود. او در محل کنفرانس خبری بیانیه‌ای سخت و تند خوانده سپس به خانه بازمی‌گردد. آن روزها عده‌ای می‌گفتند که تاج‌زاده کاری عبث انجام داده و با رد صلاحیت پرونده او بسته خواهد شد. البته برخی از آگاهان می‌دانستند که حرکت دادن مهره رادیکال اصلاح‌طلب به‌سوی تالار وزارت کشور تازه اول یک بازی جدید است!

کادرسازی حرفه‌ای هسته سخت اصلاحات آغاز شد / اصلاح‌طلب شورشی به صحنه می‌آید!

لشگرکشی هسته سخت اصلاحات به وزارت کشور

بازی در کوچه مردها و نامردها!

اخیراً  نقل شده است که بهزاد نبوی از اصلاح‌طلبان دل گیر است، رئیس ناسا گفته است که دیگر چپ مدرن و سنتی جواب نمی‌دهد و بنا را باید بر مردی و نامردی میان اصلاح‌طلبان گذاشت. پس از انتخابات میان چپ‌های رادیکال و میانه‌رو شکاف بزرگی افتاده و برخی، دیگری را متهم به دور زدن بقیه و حمایت از یک نامزد بدون پشتوانه اجتماعی کرده اند. سخنانی که بهزاد نبوی بر زبان آورده قابل‌تأمل است؛ شاید زمان آن فرارسیده که چریک پیر اصلاحات کمی شفاف‌تر سخن گفته و منظور از «مرد و نامرد» در میان همپالگی هایش را بیشتر و بهتر توضیح دهد. [۱]

مرزکشی احساسی به نقل از رئیس جبهه اصلاحات نشان می دهد دست هایی در کار است تا اصلاح طلبان را الک کرده و مرز خودی و غیر خودی میان برادران ستادی بکشد. از این رو از مدتی قبل اصلاح‌طلبان تندرو دست‌به‌کار شده و با خط‌کشی‌های سیاسی به دنبال یارگیری در هسته سخت اصلاحات می‌گردند؛ آن‌ها با گذاشتن چند پیش‌شرط دست به عضوگیری جدید زده‌اند.

حجاریان به صورت روشن برای اصلاح ‌طلب بودن شرط گذاشته و می‌گوید: اگر کسی قرار است به‌صورت فطری اصلاح‌طلب به‌حساب آید لازم است سه شرط را رعایت کند. اول آنکه اصلاح‌طلب باید فداکار باشد؛   دوم آنکه حاضر باشد برای منافع جمعی ایثار کرده و درنهایت بپذیرد که کادر حرفه‌ای شود. [۲]

کادر سازی مجدد در اصلاح‌طلبان و خط‌کشی‌های ایدئولوژیک به طرز عجیبی تنه به فعالیت‌های چریک‌های مارکسیست در پیش از انقلاب می‌زند. سال ۱۳۵۴ تقی شهرام با انتقاد از بی‌عمل بودن هسته اولیه سازمان مجاهدین خلق دست به تسویه‌حساب سیاسی و نظامی زده و بسیاری از مخالفانش را حذف کرد. شهرام در مقاله‌ای بلند معروف به جزوه سبز در شرح این ماجرا می‌نویسد: باید پاسخ بدهیم که مسلمان بودن به چه‌کار یک چریک می‌آید، چریک باید بجنگد و نباید مسائلی چون نماز وقت او را تلف کند؛ به‌جای دعا و استغفار باید کارهای عملی بیشتری انجام دهیم.

تئوریسین اصلاحات از گذشته رگه‌هایی از چپ‌گرایی رادیکال نیز دارد، و شیدای آن است؛ او درباره میزان علاقه‌اش به فعالیت‌های رادیکال چریکی می‌گوید: من و هم‌نسلانم، زمانی که به کوهنوردی‌های دو-سه روزه می‌رفتیم، سعی داشتیم از مسیرهایی برویم تا با پاسگاه‌ها تلاقی نداشته باشیم. هرساله نیز در دانشگاه در سالگرد نوزدهم بهمن برای گرامیداشت این روز شعار «اتحاد، مبارزه، پیروزی» سر داده می‌شد. حکومت نیز بهره‌برداری خاص خود را از آن واقعه داشت و سال‌های پایانی عمر سلطنت، گارد دانشگاه به همراه ژاندارم‌ها و ایادی ساواک در کوهستان‌های اطراف تهران گروه‌های کوهنورد را لت‌وپار می‌کردند تا بساط کوهنوردی را برچینند. [۳]

این روزها اصلاح‌طلبان افراطی همان حرف‌های تقی شهرام را بر زبان آورده و جبهه اصلاحات را به بی‌عملی و ضعف در برابر حاکمیت متهم می‌کنند. آن‌ها معتقدند اقدام ذیل چتر قانون اساسی وقت تلف کردن است و باید قدم‌های بیشتری در جهت اجتماعی کردن مسائل سیاسی برداشته شود.

حجاریان دراین‌باره معتقد است: در کنار کادر سازی حرفه‌ای باید جامعه را نیز با خود همراه کنیم؛ ما نیازمند آن هستیم که مردم را به سمت اصلاح‌طلبیِ فارغ از ایدئولوژی سوق دهیم تا بتوانیم خیل بیشتری از مردم را جذب پروژه خیر همگانی کنیم. یعنی دایره اصلاح‌طلبی را به‌قدری تنگ نکنیم که اصلاح‌طلبان محدود و محصور در چند حزب شناخته‌شده باشند. مثلاً، یک فعال اقتصادیِ بخش خصوصی که سابقه شفافی دارد و احیاناً خیریه‌ای در جهت سرپرستی ایتام دارد، مطابق دو شاخص «از کجا آورده‌ای؟» و خدمت در جهت «خیر همگانی» اصلاح‌طلب است، ولو آنکه در طول عمرش یک‌سخن سیاسی هم به زبان نیاورده باشد.

علیرضا علوی تبار در گفتگو با روزنامه همشهری بخش دیگری از پروژه کادر سازی هسته سخت را رونمایی کرده و می‌گوید: هر کس رادیکال نیست، باید از جمع اصلاح‌طلبان خارج شود! اگر فرد یا جریانی وضع موجود را مطلوب می‌داند، نمی‌توان او را اصلاح‌طلب نامید. معیار دیگر به «روش» برمی‌گردد. دگرگونی گام‌به‌گام و تدریجی را دنبال کند و متکی به شهروندان باشد. هر فرد و جریانی که یکی از قواعد روشی را نقض کند باید از میان اصلاح‌طلبان طرد شود. ازنظر «محتوایی» نیز به گمانم اصلاح‌طلبی در ایران با ۳ مفهوم «جمهوریت، مردم‌سالاری و توسعه همه‌جانبه» پیوند خورده است. [۴]

حالا شاید به خیابان آمدن اتوبوسی اصلاح‌طلبان در شب انتخابات توسط تاج‌زاده بیشتر قابل‌فهم باشد، اصلاح‌طلبان رادیکال باکارت شرکت در انتخابات تنها شانس خود را برای حضور در قدرت امتحان نکردند؛ آن‌ها بخشی از هسته سخت خود را برای آغشته کردن به دریای مواج رادیکالیسم به میدان آورده، صحنه را آزمایش کرده و با کم‌ترین هزینه دوباره به خانه بازگشتند. هدف آن بود که جامعه؛ کادرهای هسته سخت را در خیابان تماشا کرده و یک تله پاتی میان آن ها و سمپات ها فراهم گردد.

کادرسازی حرفه‌ای هسته سخت اصلاحات آغاز شد / اصلاح‌طلب شورشی به صحنه می‌آید!

سربازان شورشی یا شهروندان عادی؟

اصلاح‌طلبان تندرو طبق یک نقشه و مدل دیکته شده رفتار می‌کنند. نگاه ابزاری، نردبانی و تلاش برای به خدمت گرفتن نیروهای اجتماعی در جهت رادیکال کردن فضا باعث شده است تا آن‌ها دست به خودکشی زده و روزبه‌روز منزوی‌تر شوند. اصلاح‌طلبان در دهه ۷۰ نیروهای مطلوب را با شعار شهروند مدنی وزندگی مدرن به‌سوی خود جذب کرده، سپس در دهه هشتاد تمام دارایی خود را در خیابان قمار کردند؛ این دسته با سوءاستفاده از یک سیاست‌مدار میانه و رو به غرب بار دیگر در دهه ۹۰ به صحنه آمده و اندک اعتبار باقی‌مانده را نیز از کف دادند. این شکست‌های سریالی باعث شده است بخشی از رفورم گرایان ساختارگرا از طیف رادیکال فاصله گرفته و آن‌ها را به بیرون از مختصات بازی سیاسی هدایت کنند. اخیراً محمد قوچانی سردبیر مجله آگاهی نو در نقدی اساسی به این جریان در مقاله‌ای با عنوان «گذار از آیت‌الله سرخ» به سرزنش این دسته از افراد پرداخته است.

محمدرضا تاجیک رئیس مرکز مطالعات استراتژیک دلوت اصلاحات در پاسخ به قوچانی، رادیکال شدن اصلاح‌طلبان را هویتی دانسته و به خود لقب «اصلاح‌طلب شورشی» داده است؛ تاجیک در وصف تبار هسته سخت اصلاحات می‌نویسد: جریان اصلاح‌طلبی امروز نیز، برای گریز از دام توتالیتاریسم (درون و برون) باید گسست‌ها، شقاق‌ها، مغاک‌ها و تفاوت‌ها را در درون خودپذیرا باشد، و با امتناع و تخطی مستمر از خود، مجال اهلی و رام‌شدن و اسیر بت و دیکتاتور درون شدن را از خود بستاند. تکانهٔ پیش‌برندهٔ این جریان شورشی اراده‌ای است معطوف به زندگی، تقلای برساختن فلسفه‌ای نو برای زندگی، و فراخوانی برای غلبه بر محدودیت‌های امر ممکن در زندگی فردی و جمعی. اصلاح‌طلبی شورشی؛ جریان/گفتمانی است که خودآیینی امر سیاسی و سویهٔ زیباشناختی و برابری‌طلبانهٔ سیاست را به‌رسمیت می‌شناسد! [۵]

کادرسازی حرفه‌ای هسته سخت اصلاحات آغاز شد / اصلاح‌طلب شورشی به صحنه می‌آید!

کادرسازی حرفه‌ای هسته سخت اصلاحات آغاز شد / اصلاح‌طلب شورشی به صحنه می‌آید!

اصلاح‌طلبان رادیکال تفکیک میان خود را باصفت «مردها» و «نامردها» آغاز کرده و خود را از مرحله «شهروند مدنی» به وصف «شهروند شورشی» رسانده‌اند. این‌چنین دگردیسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بی‌بدیل نیست! در همان سپیده‌دم پیروزی انقلاب درحالی‌که مردها اسلحه به دست روبروی دشمن بعثی سنگر گرفته بودند، میلیشیای ناجوانمرد مسعود و مریم رجوی در خیابان‌های تهران هرکسی که ظاهر حزب‌اللهی داشت را ترور می‌کرد، این ماشین خشونت مدتی بعد به جنایتکارترین دولت معاصر پیوسته و با آن‌ها هم قسم شد.

دو دهه بعد درست در روزهایی که کشورمان زیر بار فشار دشمنان قرار داشت، همین گروه نامرد در روز عاشورای حسینی به خیابان آمده و به ساحت مقدس‌ترین جوانمرد تاریخ جسارت می‌کند. اندکی بعد مشخص می‌شود که قرابتی شدید میان منافقین و برخی از اصلاح طلبان به وجود آمده است!

پس از یک رویارویی مستقیم در سال ۸۸ و دو تک و پاتک در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و تحریم انتخابات در سال ۱۴۰۰ هسته سخت اصلاحات خشمگین‌تر از گذشته سودای کادر سازی جدید دارد. آن‌ها گمان می‌کنند در فرجام ماجرا پیروز خواهند شد؛ به‌زودی مبتکرین تز فشار از پایین برای قیام سراسری با سد محکم روبرو می‌شوند؛ جنگ تن‌به‌تن شورشی‌ها با میراث حاج قاسم سیلمانی در حرم با سرشکستگی هرچه‌تمام‌تر به پایان خواهد رسید.


[۱] https://mashghenow.com/?p=۵۱۰۵

[۲] http://www.ensafnews.com/۳۰۳۱۹۲

[۳] https://etemadonline.com/content/۴۶۳۵۱۴

[۴] https://www.hamshahrionline.ir/news/۵۲۴۸۳۶

[۵] https://mashghenow.com/?p=۵۱۰۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    19 0
    یک نکته جالبی که هست تقریبآ صد در صد مواضع اصلاح طلبان به سود غربی ها و صهیونیست ها بوده و از این نظر رقیب جدی منافقین وطن فروش به حساب میایند
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      5 1
      فکر نمی کنید دیگه این حنا رنگی نداره؟! دیگه کسی دنبال اصلاحطلبان نیست که شما می خواهید به عنوان رقیب علمشون کنید.اصلاحات و اصولگرا هر دو تموم شدن
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      دقیقا
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      جواب دهنده فکر کردید میتونید به ما بقبولونید که تموم شدید؟؟
  • GB ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    3 0
    ايجاد كردن جنگ و خبرهاي واقعي و يا خبرهاي دروغ يك شيوه قديمي است براي پرت كردن حواس طلبكار از طلبش هميشه يادتون باشه بدهكار هر كاري ميكنه كه طلب شما رو به شما نده مث توليد خبر هروقت بيت المال بين همه مردم ايران تقسيم كردن من به حرفها و خبرهاي ديگه گوش مي دم اول دادن سهم هر ايراني بعد صحبت درباره ديگر موضوعات
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      سران اصلاحات دستگیر شوند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    22 2
    مردم ایران وقتی احساس خطر کنند اختلافات را کنار گذاشته و یکدست می شوند .روباه ها احساس شیر بودن نکنند. از رزمایش ارتش در شمال غرب احساس افتخار کردم.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      البته علیه شما متحد میشوند
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      2 0
      10:44 غربگرای عزیز الان اربابانت به دو شقه تقسیم شدند شقه فرانسه و شقه یانکی ها ( انگلیس هم که در فلاکت بی بنزینی و اقلام اساسی به حساب نمیاد ) تو اول تعیین کن مزدور کدام شقه شیطانی تا به اتحاد مردم ایران برسی از قدیم راست گفتند جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جانهای مردان خداست کافیست سیصد هزار نفر از ده ها میلیون فدایی حاج قاسم در تشیع به میدان بیاد
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      9 2
      از توهمات اصلی لاشخورهای آلبانی نشین همین متحد شدن مردم علیه نظام است
  • برجعلی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    19 1
    جانم فدای ارتش قدرت مند ایران اسلامی زنده باشید ارتشیان دلاور سپاهیان غیور شما باعث افتخار ملت ایران بزرگ هستید ای عزیزان. خدا یارتان باشد
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      1 0
      جانم فدای اسلام
  • DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    7 0
    حجاریان دراین‌باره معتقد است: در کنار کادر سازی حرفه‌ای باید جامعه را نیز با خود همراه کنیم.... ---------------------------------------------------------- حتما! با راندخواری و زندگی اشرافی و پشت پا زدن به ارمان های امام (ره) در رفع فقر و فاصله طبقاتی و زیرپاگذاشتن ارزش های انقلاب و کم رنگ کردن نقش شهدا ،دامن زدن به فاصله طبقاتی نساختن مسکن و بی توجهی به تولید داخلی وبیکاری جوانان، رشد تورم و به توان بردن مشکل معیشتی مردم، درست کردن انحصارات اقتصادی مافیایی با راندخواری یک عده وارد کننده از قماش خود و بردن کلی سود پولهای نفتی به نفع خود تقویت یک عده نوکیسه ، دوری از اهل بیت ،تضعیف فرهنگ ایران و فرهنگ جهادی و انقلابی ، کمک به اطاق فکر اسرائیل و امریکا دررسانه هایشان برای تضعیف سیاست خارجی ایران! برید که هرگز برنگردید!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      البته با رای کنسرتی قدرتمند شدن
  • عقيل NO ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 4
    اين حرف ها نسخه جنگ داخلى است. در وجدان خودتان هم صادقانه جستجو كنيد؛ ببينيد چقدر حق با شماست و بعد از رقيب حرف بزنيد. اين همه رايگان است؛ از ظرفيت عقلانيت استفاده كنيد ...
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      الان نفهمیدم منظورت رو
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    4 0
    از ماست که برماست. وقتی بچه بسیجی های مرد را سرکوب وخانه نشین میکنند وبا توطئه بسیج را از صحنه خارج وفقط یک سازمان نمایشی. درست میکنند. وفقط جهت. مرده کشی وکارگری وبنایی. درسیل وزلزله استفاده شود. شهر ودیار از شیران خروشان خالی شود. آنگاه روباهان. شغالان را به میدان آورده. تا زوزه کشان. امنیت جامعه راسلب کنند. اما زهی خیال باطل فرزندان روح الله وفرزند خلف او سید علی هنوز زنده اند.
  • FR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    عالی
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    5 0
    اسلاحتلب به ته خط رسیدن این ....اندازی ها دست و پا زدن های بیهوده برای بقاست
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    5 0
    عجب حرفی زده اصلاح طلب فداکار!؟؟؟ خدایی اینو راست گفتن نهایت فداکاری ر برای کدخدا انجام دادن،/// از ابــــــولــــــحســــــن تا چــــــیـــــــچــــــو و فــــــــــــرانــــــکــــــو! \\\/// بدون شک تنها راه نجات از شر منافقین پیگیری و محاکمه مقصرین در سایه انفجار دفتر نخست وزیری هست و بعضی اتفاقات اوایل انقلاب که دهه هفتاد و هشتاد چند باری سر از لانه خود بیرون اوردند که باید له میشدن که نشد وتا زمانیکه شکار نشن ( یا دم به شانه بسمت قبله گاه خود فرار کنند ) این اتفاقات ادامه داره،
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      سلام له شدن
  • اشنا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 0
    یاغیان احتمالا دمبال اشوبند و شوکرها هم احتمالا نماد اشوبشونند .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 2
    مسعود و مریم رجوی وچریکهای فدایی خلق اکثریت و اقلیت وگروه فرقان و حزب توده اصلاح طلب نبودند . انها انقلابی سه اتشه بودند که یا از چین پیروی می کردند یا از شوروی . انها شهید بهشتی مظلوم را می گفتند که طرفدار امریکا هست .و با او مخالفت می کردند . انها اصلا اقتصاد ازاد را قبول نداشتند .انها ضد غرب بودند .انها طرفدار شرق بودند . ولی اصلاح طلبها نه طرفدار شرق هستند و نه غرب .«اَلَیمینُ وَ الشَّمالُ مَضَلَّة، وَ الطَّریقُ الْوُسْطى هِىَ الْجادَّةُ». جریان اصلاح طلبی بعد از پیروزی خاتمی شکل گرفت .لطفا منتشر کنید.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      اشتباه مبکنی! جریان اصلاح طلبی با انتقاد و خصومت با رفسنجانی شروع شد و با تبعیت از فرزند معنوی رفسنجانی خاتمه یافت. مقاله های با عنوان عالیجناب سرخ پوش را بیاد بیاور
  • DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    9 0
    اصلاحاتچی ها پرروهای نجومی ،کارخانه تولید مشکلات و بحران ها برای مردم بهتره برن بشینن سرجاشون ،این کاسبان تحریم ها
  • امیرو IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    9 0
    نامردی در خون و ریشه اصلاح طلبان است. بدون نامردی زنده نمیمانند.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      قیاس به نفس نکن
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      ما اصلاح طلبها هم قرآن و هم امامان معصوم ع و هم ولایت فقیه و هم جمهوری اسلامی ایران و هم رییسی عزیز را بیشتر از شما دوست داریم . و در عمل هم ثابت کردیم پایبند به شریعت هستیم . ولی شما ذهنتان را در گیر سیاست بازی کردید و همه اصول را کنار گذاشتید .فقط خودتان را قبول دارید .
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      شما اصلاح طلبان که این چیزها و دوست دارید پس چرا عمل نمیکنید ؟ حرف شما مثل کسی هست که میگه حجاب رو دوست داره ولی حجاب نداره یا کسی که میگه ظاهر مهم نیست باطن مهمه ولی ظاهر و باطنش یکیه
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    8 4
    آتش زدن بیت المال کار اوباش و آدمهای ...است .هیچ اصلاح طلبی اموال خودش را آتش نمی زند . اگر جمهوری اسلامی نباشد ما همه چیزمان را از دست می دهیم .ما می خواهیم اوضاع اصلاح شود وگرفتاریها رفع شود .ما نمی خواهیم خودکشی کنیم .گوشت و پوست و استخوان ما با نان جمهوری اسلامی ساخته شده است .ما همه مدیون مملکت هستیم .خدا نکند کمترین آسیبی به نظام وارد شود .
    • امیرو IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      1 0
      مگه شما اصلاح طلبها به جمهوری اسلامی اعتقادی دارید؟ یه چیز بگو ما باور کنیم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    10 0
    آقای حجاریان! اصلاح طلب فداکار، یک جک است...
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      منظورش رو نفهمیدی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 4
    همه پرسی.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    حرفاش خیلی شبیه و نزدیک مجاهدین مسعود رجوی در اویل انقلاب است.
  • FR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    مردها البته که همیشه در صحنه مبارزه و نبرد با دشمن اند و نامردها در کنج اطاق ها و سالن ها و کافه ها مشغول حرافی و انتقال پیامهای دشمنان و بالا آوردن نظریه های تاریخ گذشته غربی ! کاش این مدعیان مقداری به فضای سیاسی و تبلیغاتی اجتماعی امنیتی کشورهای غربی ایده ال شان توجه می‌کردند تا متوجه شوند چطور آنچه که فکر می‌کردند اوج روشنفکری ست بکلی بی ارزش شده و چطور فداکاری و ایثار لفظی ادعایی بیش نیست
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    اصلاح طلب شورشی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    اصلاحات در غالب لیدرهای امروزی مثل نبوی ،موسوی خویینی و سیدحسن ،ناطق مرعشی،فریدون ها .نوبخت ، ،امثالهم فقط دنبال قدرت و رانت هستند ایناها کلا حلقه اول ودوم آن از دویست نفر تجاوز نمی کنند ،این جو سازی ها برای فرار از جوابگوی است نظام بایستی به ثروت ودرآمد و لینک های لابیگری آنان که همه جا پهن است رسیدگی کند آقای کرباسچی این همه پول از کجا آورده در سمالی ترین نقطه تهران منزل ویلایی بخرد والله بالله اگر بحث سیاسی مطرح کنید ،این جماعت از خدا می خواهند باید ثروت ودارایی این جماعت از زنگنه تا جماران نشینان همگام با معاندین بررسی شود فقط وفقط اینها اصلا تفکر سیاسب ندارند اینها باند رانت هستند تمام
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    حضور شون درکف خیابان قطعا آخرین میخ برتابوت منحوس اصلاحات خواهدبود!منتظریم!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    اصلاح طلب ها هیچ جایگاهی در میان مردم ندارن با اینکارهاشان منفور تر هم می شوند فقط یک مشت مزدور و بهایی و فرقه رجوی با اینها هستن که به امید خدا با نابودی امریکا و اسراییل اینها هم به زباله دانی تاریخ می روند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      همراه با نابودی اسرائیل میشه نلبودی اینا رو هم جشن بگیریم چون موجودیتشون بهم واست ست
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      درسته جایگاهی بین مردم ندارن ولی راحت بعضی رو گول میزنن چون اون عده بصیرت ندارن
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    اصلاح طلبان تندرو نفوذی همان بهتر است کار اخر را بهتاخیر نیندازند اینان نه ایمان دارند نه به جمهوری اسلامی باور کاش زودتر مثل کمونیستهای اول ومنافقین ولیبرالها وبقیه خروج کنندگان بجای نفوذ وخرابکاری همان اول مثل مرد صف خودرا جدا کرده وروراست در مقابل انقلاب می ایستادند مطمعنا هزینه کمتری داشتندوبقیهرا هم به.بیراهه نمی بردند این نوکران شیطان اگر از نفاق ونفوذ دست برمی داشتند در مقابل خروج کنندگان قبلی عددی نیستند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق چرا سعی میکنی جامعه رو به جون هم بندازی؟ جنگ تن به تن هواداران حاج قاسم با اصلاح طلبا دیگه چه صیغه ایه؟شهید سلیمانی خیلی بالاتر از این مرزبندی های حزبی و سیاسی بود و همه ی اقشار جامعه رو در بر میگرفت چه اصولی چه اصلاحی
  • رهام حسامی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    من نفهمیدم بیل نلسون ریس ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضا چی گفته.ولی من به سیاست اصلاح طلب و اصول گرا اینها کار ندارم چون کلا علاقه به سیاست ندارم. مهم برای من پیشرفت کشور هست .منم میخوام سازمان فضایی ما غولی مانند ناسا باشد البته پیشرت ایرانم در نظر میگیرم ولی کی بدش میاد.رهام حسامی دانشجوی مهندسی هوافضا
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      البته نه تو ایران
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    جریان اصلاح طلبی بخشی از فطرت انسان است .و هیچگاه از بین نمی رود .اگر کسی روحیات اصلاح طلبی نداشته باشد باید دچار قساوت شده باشد .اصلاح طلب اصلاح را از درون خودش شروع می کند و همیشه به فکر اصلاح خود و دیگران است . اگر اصلاح طلبی نباشد تکامل هم صورت نمی گیرد . شما اگر با اصلاح طلبان اسمی مشکل دارید حرکت و گرایش اصلاح طلبانه را محکوم نکنید. نقطه آغاز اصلاح طلبی توبه است .ظلمت نفسی .
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      البته باعث نشود تا از اسم اصلاح طلبی سوءاستفاده شود مثل همین افراد اصلاح طلب
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    کسانی که فکر می کنند اصلاح طلبی همراه با آشوب خیابانی و تخریب اموال بیت المال است اصلا تفکر اصلاح طلبی را نشناخته است . تفکر اصلاح طلبی مخالف هر نوع خشونت و خرابکاری است . اصلا آتش زدن مانع گفتگو است .افرادی برای ضربه زدن به اصلاح طلبها آتش سوزی راه می اندازند تا بهانه پیدا کنند. ما اصلاح طلبها صد در صد حامی رییسی هستیم
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    والله تا آنجا که مطلع هستیم در بین اصلاح طلبان یک مرد پیدا نمیشود ، از چروک پیر تا مایکل خاتمی و حسن فریدون ، از تاج زاده و زشت کلام و حجاریان و ............ یک طیف نامرد هستند
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      توهین ممنوع زشت کلام یعنی چی؟
  • آقا بزرگه IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 0
    جواب این بنده خدایی که خود را اصلاح طلب جا زده. بنده اصلاح طلب , مثل اینکه فکر کردید خیلی زود آن 8 سال نکبت بار زندگی با مسئولین مفسد شما را فراموش کرده ایم شما به قرآن اعتقاد دارید!؟
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      رای کنسرتی و رفع حصری
  • كريم IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    اين افسادطلبان همگي شان از دَم تا دُم همان منافقينند. اينها بايد به خارج از ايران كوچ كنند و يك ارتش مانند آنها تشكيل بدهند و در جايي مانندتنگه مرصاد به دست بيداردلان و رزمندگان جمهوري اسلامي ايران طعم تلخ شكست و نابودي را بچشند. ان شاء الله.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان
  • US ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد به حول الله و قوته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس