کد خبر 1199368
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
وزیر دفاع ترکیه: تهدیدهای یونان تاثیری ندارد - کراپ‌شده

وزیر دفاع ترکیه، یونان را متهم کرد که برای رسیدن به برخی اهداف خود، قوانین بین المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شنبه با تکرار دیدگاه کشورش مبنی بر اینکه یونان نمی‌تواند فلات قاره داشته باشد، همسایه خود را به «تنش زایی» متهم کرد.

 به نوشته روزنامه یونانی «اکاثیمرینی»   آکار حین بازدید از جنوب شرقی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «یونانی‌ها با وجود موضع سازنده و صلح آمیز آنکارا به اقدام‌های تحریک آمیز وتنش‌زای خود ادامه می‌دهند.»

وی با بیان اینکه یونان برای رسیدن به برخی اهداف خود قوانین بین المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می‌کند، تاکید کرد: «این اقدام‌ها بی معنی است و هیچ تهدیدی تاثیری بر کشور ما ندارد.»

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در مورد مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه با هم اختلاف دارند و این مسئله موجب  تحرکات شدید نیروی دریایی دو کشور در منطقه شده است.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اخیرا در نشست خبری گفت که یونان شناورها و قایق‌های جنگی را به جزایر غیرنظامی در شرق دریای اژه و جزیره «میس» در چند کیلومتری ترکیه اعزام کرده است.

رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی با ابراز تاسف خود را از  برگزاری رزمایش مشترک ارتش یونان و عربستان  گفت: «متاسفم که عربستان سعودی در حال انجام تمرین نظامی مشترک با یونان است.»

یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ نوین سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-۱۶»  و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 16
    چشام پراشک شد بس که کشور قانع و قوم صلح جو و غیر نژاد پرست تابع قوانین بین المللی هستین.
    • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      8 1
      حالا تو چرا سوزش گرفتی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس