کد خبر 1198624
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
موج برکناری خطبای جمعه و ائمه مساجد از سوی آل سعود ادامه دارد

منابع و فعالان عربستانی اعلام کردند: موج برکناری ها و بازداشت خطبای جمعه و ائمه مساجد ادامه دارد و بیش از هزار نفر در همین راستا را شامل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، مخالفان و فعالان عربستان سعودی می‌گویند که مقامات سعودی در مدت اخیر بیش از هزار نفر از خطبای جمعه و ائمه مساجد را به دلایل مختلف کنار گذاشته اند.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکا مانع آزادی شیخ زکزاکی می‌شوند

«یحیی عسیری» دبیرکل حزب تجمع ملی و از مخالفان دولت عربستان سعودی در این باره گفت: موج برکناری‌ها و بازداشت خطبای مساجد ادامه دارد و بیش از هزار نفر در همین راستا را شامل شده است.

وی افزود: دلایل این امر بیشتر به دلیل توییت های آنها، مخالفت با افراط گرایی مکتب سعودی و یا مخالفت با ایراد خطبه علیه اخوان المسلمین و جاسوسی از آنها در واتساپ و مجالسی است که در آنها شرکت می‌کنند.

در همین راستا حساب‌های توییتری فعالان عربستانی، فهرست اسامی دهها تن از خطبای برکنار شده در این کشور را منتشر و به برخی از دلایل برکناری آنها در این زمینه اشاره کردند.

براساس این گزارش، از جمله دلایلی که فعالان سعودی در این خصوص منتشر کرده اند، دعوت به تحریم محصولات و کالاهای فرانسوی از سوی برخی از این خطبا در پاسخ به اهانت اخیرپاریس به دین اسلام بوده است.

«سعید بن ناصرالغامدی» استاد دانشگاه عربستانی و از مخالفان دولت این کشور نیز فهرست بیش از ۵۰ خطیب برکنار شده در منطقه مکه مکرمه و جده را منتشر کرده است.

غامدی تشریح کرده که برکناری این خطبا در پاسخ به دستورات خالدالفیصل امیر منطقه مکه صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    ادامه موج برکناری خطبای جمعه از سوی آل سعود// بیماری اردوغانیسم که بیافته به جون کسی از سایه خودش هم میترسه. اردوغان دهها هزار نفر را اخراج و داداچ و رفیق و بروبچ خوشون را گذاشتند سر کار با خ هم بخورند .خب یکباره بگید اصلاح طلبیم دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس