هجمه بی‌سابقه شهرک سازی صهیونیست‌ها در سال ۲۰۲۰

رژیم صهیونیستی بالاترین میزان شهرک سازی غیرقانونی خود را در سال ۲۰۲۰ در اراضی فلسطین انجام داده است.

به گزارش مشرق به نقل از معانیوز، جاد اسحاق، مدیر موسسه مطالعات کاربردی اریج می‌گوید صهیونیست‌ها حجم شهرک سازی‌های خود را در سال جاری میلادی به بالاترین میزان از سال ۱۹۶۷ تاکنون رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرمانده صهیونیست از برگزاری مانور نظامی خبر داد

جاد اسحاق روز پنج شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کرانه باختری بیشترین هجمه شهرک سازی را صورت داده است.

مدیر موسسه مطالعات کاربردی اریج تاکید کرد صهیونیست‌ها در تلاشند تا با تصویب اقدامات غیرقانونی خود سیطره بر اراضی فلسطینیان را گسترش داده و شهرک سازی خود را توسعه دهند. صهیونیست‌ها به دنبال تبدیل شهرها و روستاهای کرانه باختری به کانتون‌های جدا از هم و در مقابل اتصال شهرک‌ها به یکدیگر هستند که چنین اقدامی مصداق بارز تبعیض نژادی است.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حکایت از آن دارد که تل‌آویو در ادامه سیاست اشغالگرانه خود قصد دارد تا پیش از روی کار آمدن جو بایدن ساخت هزاران واحد در پروژه شهرک سازی خود را میسر کند. رسانه صهیونیستی کان گزارش داد کابینه رژیم صهیونیستی درصدد است در خلال دو هفته آینده مجوز ساخت هزاران واحد را در اراضی اشغالی به تصویب برساند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۰ باب از منازل فلسطینی‌ها را در قدس اشغالی تخریب و بیش از ۴۰۰ فلسطینی را بی خانمان و آواره کردند. وزارت امور خارجه فلسطین تاکید کرد با مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ، صهیونیست‌ها به عمد اجرای ده‌ها پروژه ساخت شهرک‌سازی در مناطق مختلف شرق قدس اشغالی را اعلام کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس