کد خبر 1195702
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
آنتونیو گوترش

دبیرکل سازمان ملل از تشدید خشونت‌ها علیه آسیایی‌ها در سراسر جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نگران افزایش خشونت ها علیه آسیایی ها در سراسر جهان در دوران شیوع ویروس کرونا است. بر اساس این گزارش در حالی که سخنگوی سازمان ملل به نام کشور خاصی اشاره نکرده است ولی اظهارات وی پس از تیراندازی مرگبار در آتلانتای آمریکا است که در جریان آن 8 نفر از جمله 6 زن آسیایی تبار کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

نقش هالیوود در خشونت آمریکایی ها علیه آسیایی‌ها

فرهان حق سخنگوی سازمان ملل افزود: جهان شاهد حملات هولناک و مرگباری بوده است، آزار و اذیت های فیزیکی و شفاهی، باج خواهی در مدارس، تبعیض در محیط کار، نفرت پراکنی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی. در برخی کشورها زنان آسیایی هدف حمله قرار گرفته اند.

این در حالی است که پس از تیراندازی مرگبار هفته جاری در شهر آتلانتا که منجر به کشته شدن 8 نفر از جمله 6 زن آسیایی شد، صدها نفر از تظاهرات کنندگان با تجمع در این شهر از جامعه آمریکایی های آسیایی تبار حمایت کرده اند.

کشتار شهروندان آسیایی در آمریکا یک سال پس از تشدید خشونت ها علیه این اقلیت جمعیتی به وقوع پیوسته است. رهبران جامعه آمریکایی های آسیایی تبار بر این باورند که تحریک افکار عمومی پس از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در سال 2019 تاثیر زیادی بر افزایش نفرت عمومی نسبت به آسیایی ها داشته است.

این جنایت موجب افزایش خشم و نگرانی در بین آمریکایی های آسیایی تباری شده است که پیش از این نیز هدف خشونت های نفرت انگیز قرار گرفته بودند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مقام های ارشد کاخ سفید دستور داده است تا تعامل و همکاری لازم را با جامعه آسیایی ها داشته باشند.

بایدن گفته است که انگیزه اصلی از تیراندازی مرگبار جورجیا هنوز مشخص نیست ولی جامعه آمریکا با بحران مداوم خشونت ضد آسیایی روبرو است.

روز جمعه نیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اعمال خشونت علیه جوامع مختلف و اقلیت های قومی و قبیله ای به واسطه لحن استفاده شده توسط دولت ترامپ، تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس