کد خبر 1197014
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل: تلفات اعتراضات میانمار به ۷۰ نفر رسید

بیش از صد نفر از معترضان به کودتا در میانمار توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده و وزیر خارجه آمریکا نیز این جنایت را وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی میانمار در ادامه سرکوب تظاهرات علیه کودتای ارتش در این کشور، ۱۱۴ نفر از جمله چند کودک را در روز شنبه به قتل رساندند.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن بیش از ۹۰ نفر در اعتراضات خونین میانمار

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کشتار روز شنبه که خونین‌ترین روز برای تظاهرات علیه کودتای ارتش در میانمار از زمان اجرای آن در حدود یک ماه پیش را رقم زده، باعث انتقادات شدید و تند کشورهای مختلف از نظامیان کودتاگر شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از سفاکی و خونریزی نیروهای امنیتی برمه (میانمار) وحشت‌زده شده‌ایم، [این جنایت] نشان داد که حکومت نظامی این کشور جان مردمش را برای منافع عده‌ای معدود، قربانی می‌کند».

رویترز در خبر دیگری گزارش داد که جنگنده‌های ارتش میانمار عصر شنبه نیز به روستایی در ایالت کایین واقع در جنوب این کشور حملات هوایی انجام داده و حداقل دو نفر را به قتل رسانده‌اند.

این در حالی است که ژنرال «مین آنگ هلینگ» سرکرده نظامیان کودتاگر در میانمار پیشتر مدعی شده بود ارتش از جان کسانی که برای دموکراسی و علیه کودتا تظاهرات می‌کنند، محافظت خواهد کرد.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

پیش از این،‌ دولت آمریکا به همراه متحدانش برخی مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی میانمار را به دلیل سرکوب معترضان تحریم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 0
    کجان اون مدافعان ارتش میانمار؟؟؟؟ اونایی که میگفتن آنگ سان سوچی تنهایی و بدون کمک همین ارتش مردم رو میکشه.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 1
    عاقبت سرسپردگی به غرب و کشتار مسلمانان میانمار توسط خانم خبیثی که الان زندانش کردند!!!!!
    • یه. نفر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      3 1
      این دست انتقام خداست که ظالمین رو با ظالمین مشغول کرده، البته در آینده هم این ارتش مجازات میشه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      1 2
      اسکول جان ارتش مسلمانها رو میکشت. اون زنه فقط سکوتش قابل انتقاد بود.
  • محدثه بیدآبادی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    "بسمه تعالی" ان شا الله با ظهور امام زمان(عج) در همین ایام شریف مسلمانان روهینگیای میانمار نجات پیدا می کنند و همچنین این ظالمان(ارتش میانمار و آنگ سان سوچی و بوداییان افراطی) را به سزای اعمالشان با توکل به خدا برسانیم.
  • محدثه بیدآبادی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    "بسمه تعالی" "اللهم عجل لولیک الفرج" ان شا الله با ظهور امام زمان(عج) و کمک همه ی آزاده های جهان مسلمان روهینگیای میانمار از شر ارتش ظالم و آن زن ظالم و بوداییان افراطی ظالم نجات پیدا می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس