کد خبر 1198581
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل درباره «حمام خون» در میانمار

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست شورای امنیت نسبت به جاری شدن قریب الوقوع حمام خون در این کشور هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کریستین شرانگر برگنر فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار روز چهارشنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: جاری شدن حمام خون در میانمار قریب الوقوع است آن هم به دلیل تشدید سرکوب معترضان ضد کودتا.

بیشتر بخوانید:

آمریکا خواستار خروج اتباع خود از میانمار شد

بر اساس این گزارش وی در نشست شورای امنیت پشت درهای بسته افزود: ارتش میانمار که از اول فوریه تاکنون قدرت را با کودتای نظامی تصاحب کرده، قادر به اداره کشور نیست.

وی هشدار داد: شرایط در میانمار تنها وخیم تر می شود. همه ابزارهای ممکن و قابل استفاده را برای اقدام جمعی در نظر بگیرید و کاری که درست است را انجام دهید، کاری که مردم میانمار شایسته و مستحق آن هستند و اقدامی که مانع از یک فاجعه چندبعدی در قلب آسیا شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در میانمار اظهار داشت: شورای امنیت باید اقدام مهمی را برای تغییر روند تحولات در میانمار و جلوگیری از یک حمام خون قریب الوقوع اتخاذ کند.

بریتانیا با توجه به تشدید اوضاع میانمار خواستار برگزاری این نشست شده بود. تاکنون حداقل ۵۲۱ غیرنظامی در اعتراضات سراسری علیه کودتای نظامی میانمار کشته شده اند. تنها ۱۴۱ نفر آنها در خونین ترین روز اعتراضات یعنی شنبه جان خود را از دست دادند.

ادامه اعتراضات خونین در میانمار علیه در حالی است که فعالان سیاسی و مخالفان دولت نظامی، از گروه های قومی-قبیله ای مسلح خواسته اند تا از مبارزه آنها علیه ارتش حمایت کنند.

روز شنبه، درگیری های شدیدی بین ارتش میانمار و گروه های قومی و قبیله ای شبه نظامی در برخی مناطق این کشور رخ داده است. جنگنده های ارتش میانمار در حمله به یک روستا در نزدیکی مرز تایلند حداقل ۳ نفر را کشتند.

این حمله هوایی پس از آن انجام شده است که گروه شبه نظامی Karen National Union اعلام کرده است که به یک ایستگاه ارتش در نزدیکی مرز تایلند حمله کرده و حداقل ۱۰ نفر از جمله یک سرهنگ را از پای درآورده است.

پس از این حمله هوایی، بیش از ۳ هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی به تایلند فرار کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    آه مسلمانان قتل عام شده آنها رو خواهد گرفت فقط تماشا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس