کد خبر 1311214
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
حمله آمریکا به ارتش میانمار در واکنش به گزارش کشتار ۱۱ روستایی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کشورش از بابت گزارش‌ها درباره اینکه سربازان ارتش میانمار ۱۱ نفر را در منطقه ساگینگ در شمال غربی این کشور یکجا جمع کرده و به قتل رسانده‌اند، خشمگین است و این اقدام ارتش میانمار را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سربازان متهم به تیراندازی به این افراد و به آتش کشیدن اجساد آنها هستند. بقایای اجساد سوخته آنها در یک روستا کشف شد.

ویدیوهای ادعایی از این اجساد سوخته در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافتند و برخی رسانه‌های دیگر از جمله پایگاه خبری Myanmar Now هم تصاویری را در این خصوص منتشر کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از بابت گزارش‌های "موثق و منزجر کننده" مبنی بر اینکه ارتش برمه ۱۱ روستایی از جمله چند کودک را در شمال غرب برمه به بند کشیده و آنها را زنده سوزانده است، خشمگین هستیم.

پرایس درخواست واشنگتن از ارتش میانمار برای پایان دادن به استفاده از خشونت و آزاد ساختن کسانی که از زمان تصرف قدرت در میانمار توسط ژنرال های ارتش این کشور در کودتای اول فوریه به ناحق در بازداشت بوده اند، را تکرار کرد.

ساکنان محلی گفتند که بقایای این اجساد در روستایی در منطقه ساگاینگ، از مناطقی که شاهد درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و گروه های شبه نظامی تشکیل شده توسط مخالفان حکومت نظامیان در میانمار بوده، یافت شدند. آنها گفتند که برخی از قربانیان هنگام سوزاندن هنوز زنده بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    حتمأ این یازده نفر مسلمان نبوده اند که آمریکا اینقدر عصبانی شده است.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    اشكالي نداره چون اينا طرفدار چين هستن هر جنايتي مشكلي نداره
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    بایدن ملعون خوب اگر مسلمان بودند اشکال نداشت
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    ارتش میانمار خیلی جنایتکاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس