کد خبر 1196096
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
شکست خصوصی‌سازی با رهاسازی از سوی دولت

کارشناس حوزه اقتصاد گفت: آغاز دهه ۹۰ در راستای خصوصی سازی واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی با سرعت مناسبی آغاز شد، اما این واگذاری‌ها با رهاسازی از سوی دولت نتیحه چندان مثبتی نداشته است.

به گزارش مشرق، محمد ایزدی، کارشناس حوزه اقتصاد با اشاره به اجرای برنامه خصوصی سازی در کشور اظهار کرد: در آغاز دهه ۹۰ در راستای خصوصی سازی واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی با سرعت مناسبی آغاز شد، اما این واگذاری‌ها با رهاسازی از سوی دولت نتیحه چندان مثبتی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

 اختیارات دولت ۱۰ درصد است و این همه سر و دست می‌شکنید؟!

این کارشناس حوزه اقتصاد تصریح کرد:  از نمونه‌های ناموفق واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی می‌توان به کارخانه  هپکو اشاره این کارخانه با آغاز فعالیت و به مرور زمان توانست بخشی از نیاز بازار را تامین کند، اما با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی و تصویب واردات ماشین آلات صنعتی به کشور عملاً این کارخانه با مشکلات فراوان مواجه شد.

وی افزود: انباشت بدهی در این کارخانه را می‌توان به کاهش بهره وری در این واحد صنعتی عنوان کرد در کنار این کاهش بهره وری مقررات و مصوبات دولتی نیز روند افول این کارخانه را تسریع کرد.

ایزدی عنوان کرد: در بازدید آیت الله رئیسی از کارخانه هپکو مشکلات و موانع این کارخانه بررسی شد و زمینه برای بازگشت این واحد صنعتی به دولت فراهم شد.

این کارشناس حوزه اقتصاد بیان کرد: ابطال در واگذاری گام نخست برای آغاز روند مثبت در این واحد صنعتی است، اما در ادامه باید بخش دولتی شرایط را برای حضور بهتر این واحد صنعتی در بازارهای داخلی فراهم کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    خصوصی سازی یا واگذاری نقاط و تولیدات حساس و استراتژیک کشور به عمله های صهیونیسم؟ با یه نگاه ساده به تعطیلی و نابود شدن بخشی از سرمایه های کشور ثابت میشه که مراد از این خصوصی! سازی ها چی بوده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس