کد خبر 1195976
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

دستگاه آسیاب برقی ، یکی از دستگاه‌های پراستفاده در حوزه صنعت است که در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت طراحی و تولید شده است. دستگاه آسیاب دستگاهی است که از آن برای خرد کردن جسم جامد به ذره‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود. خردکن‌ها مهم‌ترین قسمت آسیاب هستند و عمل چرخش تیغه برای خرد کردن یا آرد کردن را انجام می‌دهند. در این مطلب درباره مدل‌های متفاوت دستگاه آسیاب توضیح می‌دهیم.

آسیاب برقی چی بخرم ؟

 

انواع دستگاه آسیاب ادویه و مواد غذایی

دستگاه آسیاب ادویه و مواد غذایی معمولا در صنایع مختلف کاربرد دارد مثل صنعت داروسازی، صنعت مواد غذایی و کارخانجات تولید آرد. این دستگاه های آسیاب ادویه و مواد غذایی، در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند و دارای اشکال گوناگونی هستند. معمولا اکثر این دستگاه‌ها به صورت اتوماتیک کار می‌کنند. در هنگام استفاده از دستگاه‌های آسیاب برقی هیچ گونه گرد و غباری ایجاد نمی‌شود و پروسه عملکرد آنها بسیار تمیز و سریع است.

در کارخانجات تولید آرد گندم، جو و ذرت برای پودر کردن اینها از آسیاب صنعتی استفاده می‌نمایند. در صنعت غذایی هم برای آسیاب ادویه و انواع هسته های خوراکی و دیگر مواد خوراکی نیز کارایی دارد. در کارخانجات داروسازی هم برای درست کردن بعضی مواد و تبدیل آن به قرص و شربت از این نوع دستگاه ها استفاده می‌شود.

نمونه‌های خانگی آن برای استفاده های روزمره برای مثال برای پودر کردن مواد و پخت غذا و انواع شیرینی‌جات این این دستگاه قابل استفاده هستند.

دستگاه آسیاب چکشی

از این دستگاه در صنعت مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه از چند ردیف چکش تشکیل شده است. این چکش ها به ترتیب بر روی مواد غذایی زده می‌شوند و مواد را خرد و سپس پودر می‌کنند. جنس تیغه‌های این دستگاه‌ها معمولا از فولاد است که ضد ساییدگی و نشکن هستند.

دستگاه آسیاب مخصوص دانه های سخت

این دستگاه برای پودر کردن انواع ادویه‌جات به کار گرفته می‌شود. مثل فلفل، سماق، زردچوبه، دارچین، زنجبیل، آویشن و دیگر دانه‌های سفت مثل جزهندی، سنجد، تمبر هندی، هسته خرما، سنگ نمک و تخم گشنیز و غیره به کار می رود.

ادویه‌هایی که با این دستگاه پودر می‌شوند معمولا در مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند و به دو شکل ثابت و تاشو هستند. این دستگاه‌ها اگر در کارخانجات استفاده شوند، می‌توانند در یک روز ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلوگرم ادویه را به صورت پودر در بیاورند و آسیاب کنند. دستگاه‌هایی که در مغازه ها استفاده می‌شوند می‌توانند به طور میانگین دو و نیم تا سه کیلوگرم ادویه را به صورت پودر در بیاورند.

دستگاه‌های آسیاب با قدرت بیشتری هم وجود دارد که میتوانند دانه‌های خیلی سخت مثل قهوه را به صورت پودر دربیاورد.

آسیاب برقی چی بخرم ؟

تولید ادویه خانگی با دستگاه آسیاب کن

دستگاه آسیاب خانگی می‌تواند به شروع یک کسب و کار جدید کمک کند. برای این کار نیاز به دستگاه آسیاب کن و دستگاه بسته بندی دارید. این شکل از کسب و کار خانگی به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و کاملا ساده می‌توانید به سوددهی قابل توجه برسید. دستگاه آسیاب ادویه جات خانگی در سایزها و قیمت های مختلف در بازار موجود است. تولید انواع ادویه خانگی به علت تنوع بالا گیاهان دارویی، رونق بسیار خوبی در کشور ما دارد و می‌توانید با آسیاب گیاهان و بسته بندی آنها، کار خود را در حجم و اندازه کم شروع کنید.

آسیاب برقی چی بخرم ؟

خرید دستگاه آسیاب برقی

برای دانستن اطلاع دقیق و فنی انواع دستگاه آسیاب، نیاز به یک مرجع مطمئن دارید تا بتواند به شما در خرید بهتر کمک کند. ویترین‌ نت به عنوان یک بازار آنلاین خرید و فروش دستگاه‌ها و تجهیزات در حوزه صنایع غذایی، با به روزترین قیمت‌ها و ارائه مشاوره رایگان و تخصصی، یکی از مراجع قابل اعتماد برای خرید و تهیه انواع دستگاه‌های صنعتی است. یکی از امتیازات خرید از این سایت، امکان خرید "قسطی" است. شرایط خرید قسطی تا سقف 30 میلیون تومان، بدون نیاز به ضامن و با مهلت بازپرداخت 2تا 12 ماه در ویترین نت فراهم است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس