کد خبر 1195704
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
آنتونی بلینکن: بازگشت به برجام ضروری است؛ اما کافی نیست!

وزیر خارجه آمریکا با اظهار اینکه مسئله خروج از افغانستان همچنان در دست بررسی است، افزود که واشنگتن در مشورت و هماهنگی با ناتو درباره خروج تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در آستانه نشست دو روزه سران ناتو گفت که خروج نیروها از افغانستان در مهلت تعیین شده هنوز در دست بررسی است و تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی در هماهنگی و مشورت با ناتو صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی نماینده جدید گوترش در امور افغانستان با ایران

بلینکن تصریح کرد: با هم به افغانستان رفتیم، با هم حضورمان را تعدیل کردیم و وقتی زمان مناسب فرابرسد با یکدیگر افغانستان را ترک خواهیم کرد.این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها 38 روز به مهلت خروج 10 هزار نیروی خارجی مستقر در افغانستان باقی مانده است و گزارش‌ها حاکی از احتمال تمدید 6 ماهه حضور نیروهای خارجی در این کشور است.

پیش از این نیز «داگلاس جونز» کاردار آمریکا در سازمان ناتو گفته بود که واشنگتن هنوز تصمیم خویش را از ارزیابی تعهدات طالبان به توافقنامه قطر نهایی نکرده است.وی همچنین اظهارداشت که وزرای خارجه ناتو در نشست تازه خویش درباره افغانستان و حضور و یا خروج نیروها در این کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

براساس توافق آمریکا و طالبان، همه نیروهای خارجی مشروط به پایبند بودن طالبان به یک سری تعهدات امنیتی، باید تا اول ماه می خاک افغانستان را ترک کنند.گفتنی است که طالبان نیز با هشدار درباره تاخیر خروج نیروها و یا نقض توافق قطر گفته است: «اگر آن‌ها این پیمان را نقض کنند و به روش مسالمت‌آمیز به ما اجازه آزادی نمی‌دهند، ما به وسیله جنگ کشور خود را آزاد خواهیم کرد».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    فقطوفقط نارامی و بی نظمی و کشت وکشتار در افغانستان وجود امریکا و غربیها است والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس