کد خبر 1196176
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
سنای آمریکا: نیروهای ضدتروریسم آمریکا نباید از افغانستان خارج شوند

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با تاکید بر حفظ نیروهای ضدتروریسم این کشور در افغانستان گفت که خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا اول ماه می ممکن نیست.

به گزارش مشرق، «آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با ضروری دانستن حفظ نیروهای ضدتروریسم آمریکا در افغانستان گفت که دولت بایدن نیز در پی توافق با طالبان برای حفظ این نیروها فراتر از زمان تعیین شده برای خروج است.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: مأموریت ما در یمن مبارزه با داعش است!

وی درباره مهلت خروج نیروها از افغانستان ماه می گفت: فکر می‌کنم که یک احساس عمومی وجود دارد که اول ماه می برای خروج خیلی زود است، ما نزدیک به ۳۵۰۰ نظامی در افغانستان داریم و متحدان ما نیز حدود ۷ هزار نیرو دارند.

اسمیت افزود: خروج ۱۰ هزار نظامی از افغانستان طی ۶ هفته ممکن نیست و هدف اول دولت این است که با طالبان درباره تمدید حضور نیروها در افغانستان برای مدتی کمی بیشتر صحبت کند.

به گزارش «رویترز»، این سناتور ارشد آمریکایی اظهارداشت: آنچه دولت بایدن می‌خواهد انجام دهد مذاکره برای حفظ نیروها فراتر از اول ماه می و سپس بررسی این گزینه است که  آیا طالبان نظر خود را تغییر داده‌اند؟ آیا موضع آن‌ها درباره حضور آمریکا تغییر کرده است؟

وی افزود: شک دارم چنین باشد اما دولت بایدن فکر می‌کند این موضوع دستکم ارزش گفت‌وگو درباره آن را دارد.

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که بحث‌های داخلی دولت بایدن درباره چگونگی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان همچنان ادامه دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس