کد خبر 1195450
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
محمدابراهیم طاهریان‌فرد

در گفت‌وگوی تلفنی نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تخفیف آلام مردم افغانستان و تسریع در دستیابی به صلح پایدار تأکید شد.

به گزارش مشرق، «جان آرنو» نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و امور منطقه‌ای مربوطه، با «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی دیدار کرد

در این گفت‌وگو طرفین ضمن مرور ابعاد مختلف تحولات افغانستان، بر ضرورت تخفیف آلام مردم افغانستان و تسریع در دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق روش‌های دیپلماتیک و سیاسی تأکید کردند.
 
همچنین نقش محوری ملل متحد در ایجاد اجماع جمعی بین همه کشورهای دوست افغانستان و در راستای تقویت جایگاه مردم و نهادهای قانونی این کشور مورد توجه طرفین قرار گرفت.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اواخر اسفند ماه ۱۳۹۹ «جان آرنو» را به ‌عنوان نماینده ویژه در امور افغانستان و منطقه منصوب کرد.

گوترش در بیانیه‌ای خواستارکمک آرنو به حل منازعه‌ افغانستان و رسیدن به یک توافق سیاسی شد. 

جان آرنو، دیپلمات فرانسوی پیش از این به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بولیوی و همچنین در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ به عنوان نماینده ویژه دبیرکل و رئیس یوناما در افغانستان به فعالیت مشغول بوده است. 

«دبورا لیونز» پیش از آرنو عهده‌دار این سمت بود. 

«محمدابراهیم طاهریان فرد» و خانم لیونز هفتم بهمن ماه سال گذشته با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند. طرفین در این گفت‌وگو درباره آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانی، روند صلح در افغانستان و دستیابی به ثبات پایدار از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک به رایزنی پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس