کد خبر 1194733
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
بلینکن به بروکسل می‌رود

وزیر خارجه آمریکا از دوم فروردین راهی بروکسل می‌شود تا با اعضای ناتو و مقامات آن دیدار کند و در حاشیه آن گفت‌وگویی با سران اتحادیه اروپا داشته باشد.

به گزارش مشرق، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد: آنتونی بلینکن برای شرکت در نشست ناتو، تعامل با رهبران اتحادیه اروپا و دیدار با مقامات بلژیکی از 2 تا 5 فروردین به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در جلسات در بروکسل، بار دیگر تعهد ایالات متحده به متحدان و شرکای اروپایی را در دستور کار مشترک ما تأیید می‌کند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه می‌دهد: در سوم و چهارم فروردین، بلینکن در نشست وزیران خارجه ناتو شرکت و در آنجا با متحدان ناتو و دبیرکل استولتنبرگ دیدار می‌کند تا بر عزم دولت بایدن برای تقویت اتحاد فراآتلانتیک و تقویت مجدد روابط ما با متحدان از طریق ناتو تأکید کند.

این بیانیه اضافه می‌کند: این جلسات، فرصتی برای وزیران خواهد بود تا در مورد پیشنهادات 2030ناتو  برای انطباق با اتحاد، نگرانی‌ها درباره چین و روسیه، همچنین تغییرات آب و هوایی، امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی و سایر چالش‌های مشترکی که روبرو هستیم، گفت وگو کنند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: علاوه بر این، وزیر خارجه آمریکا با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست‌های امنیتی و معاون رئیس کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد تا اهداف دو سوی اقیانوس اطلس را برای مهار همه‌گیری کووید-19 و بهبود اقتصاد پایدار جهانی، مقابله با بحران آب و هوایی و تقویت دموکراسی بررسی کند.  

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا همچنین با سوفی ویلمس معاون نخست وزیر بلژیک و وزیر خارجه دیدار خواهد کرد تا بر روابط دو جانبه تأکید و درباره موارد مشابه با اهمیت جهانی گفت‌وگو کند. بلینکن پنجم فروردین به واشنگتن باز خواهد گشت.

پیش از این در نشست‌های خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از نشست بروکسل، به عنوان فضایی برای گفت‌وگو با ایران برای بازگشت آمریکا به برجام یاد شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس