کد خبر 1194492
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
هشدار آمریکا برای شرکت‌های دخیل در نورد استریم۲

وزیر خارجه آمریکا خط لوله گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان را تجزیه‌کننده اروپا دانست و به شرکت‌های دخیل درباره تحریم آمریکا هشدار داد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: نورد استریم ۲ یک توافق بد برای آلمان، اوکراین و متحدان و شرکای ما در اروپای مرکزی و شرقی است.

وی ادامه داد: وزارت در حال پیگیری تلاش برای تکمیل ارزیابی و اطلاعات شرکت‌های دخیل در خط لوله نورد استریم۲ است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: دولت‌های متعدد ایالات متحده روشن کرده‌اند، این خط لوله یک پروژه ژئوپلیتیک روسیه است که برای تقسیم اروپا و تضعیف امنیت انرژی اروپا طراحی شده است.

بلینکن اظهار کرد: قانون تحریم‌هایی که کنگره در سال ۲۰۱۹ تصویب و در سال ۲۰۲۰ گسترش یافت، از حمایت اکثریت دو حزب کنگره برخوردار است. دولت بایدن متعهد به رعایت آن قانون است.

وی هشدار کرد: این وزارتخانه هشدار خود را مجدداً اعلام کرد که هر نهادی که در خط لوله نورد استریم ۲ مشارکت داشته باشد، تحریم های آمریکا را به خطر می‌اندازد و باید فوری کار روی خط لوله را رها کند.

تنش میان دولت بایدن و روسیه تشدید شده است هرچند که سخنگوی کاخ سفید به طور مداوم از دیپلماسی و وجود مناطقی برای همکاری مشترک سخن می‌گوید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    6 0
    خاک بر سر همه تان اروپای ترسو دلتان خوشه اتحادیه تشکیل دادید.امر یکا هر موقع خواست ته دلتان خالی کرده امریکا در اصل نوکر میخواد نه همکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس