کد خبر 1193923
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
سومین شب اعتراضات در لندن علیه قتل یک زن جوان توسط پلیس

صدها نفر از مردم لندن سه شنبه شب در اعتراض به قتل یک زن جوان توسط یک مامور پلیس در اطراف ساختمان پارلمان و اداره پلیس تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در سومین شب اعتراضات مردم لندن علیه قتل سارا اورارد زن جوان توسط یک مامور پلیس، صدها نفر در اطراف ساختمان های پارلمان و اداره پلیس تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، وین کوزنس مامور پلیسی که در خصوص قتل این زن جوان متهم شناخته شده است، سه شنبه برای دومین بار در دادگاه حاضر شد.

صادق خان شهردار لندن نیز نارضایتی خود را از عملکرد پلیس این شهر در برخورد قهرآمیز و خشن با اعتراضات شنبه اعلام کرده است. در اعتراضات شنبه حداقل ۴ زن بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس عوام با لایحه جنجالی افزایش قدرت پلیس لندن درسرکوب معترضان

بیش از ۶۰۰ معترض در تظاهرات شب گذشته در لندن با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری رئیس پلیس این شهر و وزیر کشور انگلیس شدند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی در واکنش به سرکوب اعتراضات لندنی ها توسط پلیس، گفت: از دیدن تصاویر مربوط به سرکوب اعتراضات مردم لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس، عمیقا نگران شدم.

جانسون از مقام های ارشد پلیس لندن خواسته است تا اقدامات ماموران پلیس در جریان اعتراضات اخیر را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

تداوم اعتراض‌ها به ناامنی زنان در انگلیس

معترضان لندنی که از خشونت مردان علیه زنان پس از قتل سارا اورارد زن جوان به دست یک مامور پلیس به شدت خشمگین بودند، روز دوشنبه نیز در مقابل ساختمان های اداره پلیس، پارلمان و نخست وزیری انگلیس تجمع و تظاهرات کردند.

تجمع معترضان در برابر ساختمان پارلمان انگلیس در حالی برگزار شد که نمایندگان بحث و مذاکره درباره طرحی را آغاز کرده‌اند که به گفته مخالفان به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراضات مسالمت آمیز خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض انگلیسی‌ها به قتل زن جوان توسط پلیس لندن

سارا اورارد زن ۳۳ ساله بریتانیایی است که ۳ مارس ناپدید شد و بعدا بقایای جسد وی پیدا شد. پس از آنکه مشخص شد یک مامور پلیس لندن متهم اصلی قتل این زن جوان است، اعتراضات سراسری در پایتخت انگلیس شنبه شب به اوج خود رسید.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که "وین کوزنس" مامور پلیس لندن اصلی ترین مظنون به ربایش و قتل این زن جوان شناخته شده است.

پلیس مدعی شده است که این تجمع ناامن بوده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است.

معترضان در این تظاهرات از عملکرد پلیس و سایر نهادهای اجتماعی در ناتوانی در تامین امنیت زنان به شدت انتقاد کرده‌اند.

وین کوزنس در سال ۲۰۱۸ میلادی به نیروی پلیس بریتانیا پیوسته و اخیرا در یگان حفاظت از ساختمان های پارلمانی و سفارتخانه های خارجی مشغول به خدمت شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    آزادى آزادى آزادى آری درغرب روبه مرگ است–مگرآدمکشها درطولانی مدت میتواننددرخانه خودآزادی داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس