کد خبر 1193352
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
اعتراض انگلیسی ها به قتل زن جوان توسط پلیس لندن

صدها تن از معترضان به قتل «سارا اورارد» ۳۳ ساله توسط یک افسر پلیس لندن روز دوشنبه خیابان‌های اطراف پارلمان انگلیس را مسدود کردند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارنوشته‌ها و پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که نسبت به زن ستیزی و نابرابری اجتماعی زنان اعتراض شده است.

شماری از معترضان هم مقابل مقر پلیس لندن که فاصله چندانی با ساختمان پارلمان و دفتر نخست وزیری ندارد تحصن کرده و شعار «شرم بر شما» و «ما ساکت نمی‌شویم» سر می‌دهند. اشاره آن‌ها به حادثه شنبه گذشته است که پلیس مراسم یادبود خانم اورارد را در جنوب لندن به خشونت کشید.
ماموران پلیس با معترضان و شهروندانی که در اعتراض به کشته شدن اورارد تجمع کرده بودند، درگیر شد. شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که شاهد کشیده شدن چند زن روی زمین به دست پلیس بودند. پلیس لندن اعلام کرد چهار نفر به دلیل نقض نظم عمومی و تخطی از مقررات حفاظت بهداشتی بازداشت شدند.
ناپدید شدن «سارا اورارد» در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارشات درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.
ساعاتی پیش «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس با ایراد سخنانی در مجلس عوام وعده داد که دولت از ماجرای شنبه گذشته درس گرفته است. وی مدعی شد که صدای زنان و دختران سراسر کشور را شنیده و تلاش خواهد کرد تا ضمن بازگرداندن اعتماد افکار عمومی، امنیت زنان در خیابان ها را تامین کند. پتل یادآور شد که دستور داده تا پلیس گزارش کامل حادثه شنبه را ارائه کند.
این تحولات در حالیست که قانون گذاران انگلیس سرگرم بحث و بررسی درباره لایحه‌ای هستند که قدرت و اختیارات پلیس را در سرکوب اعتراضات شهروندان بیشتر خواهد کرد.
لایحه «پلیس، جرائم، محکومیت و دادگاه‌ها» معروف به لایحه «نظم و قانون»، همه ساله در پارلمان انگلیس ارائه می‌شود اما امسال با توجه به قتل یک زن جوان توسط مأمور پلیس این کشور، بر حساسیت آن افزوده شده است.
معترضان در حرکت اعتراضی امشب، با سردادن شعارهایی اعلام کردند که این لایحه کمکی به تقویت حس امنیت زنان نمی‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس