کد خبر 1191073
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
دستگیری سازنده و منتشرکننده برنامه مزاحم‌یاب در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر دادکه اقدام به نقض حریم خصوصی افراد و اخاذی اطلاعاتی در فضای مجازی می کرد.

به گزارش مشرق،  احسان بهمنی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی مشاهده شد شخصی با ساخت برنامه ای به افشای اطلاعات خصوصی کاربران اقدام و از این راه درآمدزایی می کند، که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات انجام شده مشخص شد کاربران پس از نصب برنامه مزاحم یاب اطلاعات احتمالی و ناقصی دریافت و مبلغی را به عنوان اشتراک ماهانه و یا سالانه پرداخت می کنند.

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی متهم را شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسؤول انتظامی اذعان کرد: با بازجویی از متهم مشخص شد این برنامه در یک سرور مجازی از کشور آلمان با اتصال به دیتابیس نمونه برنامه های خارجی مانند کالرآیدی، تروکالر، نامبربوک و عرب کالر اعتبار گرفته است در واقع نمونه برنامه های خارجی پس از نصب بر روی هر گوشی هوشمند، اقدام به سرقت لیست مخاطبین و اطلاعات لازم دیگر می کنند و با این روش دیتابیس خود را کامل می کنند.

سرگرد بهمنی در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اخذ دستور قضایی، برنامه و اطلاعات جانبی آن را امحاء و پرونده مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی، ارائه خدمات غیرقانونی و اخاذی اطلاعاتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 11
    درود
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    2 1
    دورد برمدافعان امنیت ایران
  • وطن پرست DE ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    خوب کردید ولی در مقابل خیل عظیم برنامه های خارجی که دقیقا همین اطلاعات رو می دزدن چهکار می کنید؟ ظاهرا دزدی چشم ابی ها دزدی حساب نمی شه.
  • O IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    من سازندش رو میشناسم اما برنامه رایگان بود
  • saeidjokar12@gmail.com IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس