پروژه «کاسبان تحریم» برای دامن زدن به «دوصدایی»

همزمان با تحرکات دولت و مجلس در راستای ارسال «صدای واحد» از طرف ایران به طرف غربی در مسئله برجام، افراطیون اصلاح‌طلب پروژه «القای دوصدایی» را تشدید کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق  -  «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی- 9 اسفند 99- در گفت و گوی تلویزیونی تاکید کرد:«قانون مجلس(تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها) برای پیشبرد کار ما عالی بود...قانون مجلس از منظر فنی بسیار فرصت خوبی بود. واقعاً این را در دولت هم گفتم و اینکه این قانون یک فرصت طلایی برای ما ایجاد کرد. من مباحث سیاسی را کنار می‌گذارم. این قانون فرصتی را به ما داد و خداوند فرصتی پیش آورد و ما ظرف ۲۴ ساعت غنی‌سازی ۲۰ درصد را راه انداختیم».

در هفته های گذشته نیز «صادق خرازی» دیپلمات سابق و از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- تاکید کرده بود:«طرح اخیر مجلس می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کند. هنر دیپلماسی استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل موقعیت‌ها و احیاناً تهدیدها به فرصت است. اگر از این دریچه به موضوع نگاه شود، می‌توان گفت که طرح مجلس می‌تواند به سود مذاکره‌کنندگان ما باشد».

در هفته های گذشته مقامات ارشد دولت از جمله روحانی، ظریف، جهانگیری و صالحی از قانون مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» حمایت کرده و از مجلس تشکر کردند.

در سوی مقابل، نمایندگان مجلس نیز با تاکید بر اینکه آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور را می فهمند، تاکید کردند که مجلس در کنار دولت بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تاکید داشته و بر اجرای آن به صورت دقیق نظارت می کند.

اما همزمان با تحرکات دولت و مجلس در راستای ارسال «صدای واحد» از طرف ایران به طرف غربی در مسئله برجام، افراطیون اصلاح طلب پروژه «القای دوصدایی» را کلید زده و در مسیر احقاق حقوق مردم ایران سنگ اندازی می کنند.

پروژه «کاسبان تحریم» برای دامن زدن به «دوصدایی»/ وقتی نان اصلاح‌طلبان در باقی ماندن تحریم هاست

در همین رابطه هفته نامه صدا- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت) در شماره شنبه- 9 اسفند- در مطلبی تأمل برانگیز با عنوان «پیروزی دوباره حقوقدان بر سرهنگ» نوشت:«تحلیل بی نتیجه ماندن حمله گازانبری مجلس به توافق ایران و آژانس...پیام روشن اتفاقات هفته اول اسفند. منازعه 1392 در صحنه سیاسی ایران تا انتخابات 1400 ادامه خواهد داشت».

پروژه «کاسبان تحریم» برای دامن زدن به «دوصدایی»/ وقتی نان اصلاح‌طلبان در باقی ماندن تحریم هاست

در روزهای گذشته همچنین کانال تلگرامی «امتداد»- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت- در مطلبی با عنوان «ابتکاردولت مجلس را آچمز کرد» نوشته بود:«مجلس مدعی انقلابی گری که تلاش داشت با گذاشتن زمان معین برای دولت کاری کند تا بایدن حتی اگر خواست هم دیگر به توافق هسته‌ای باز نگردد، با ابتکار دولت و توافق با دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وضعیتی قرار گرفت که نه راه پیش دارد نه راه پس. »

تقلای رسانه های منتسب به افراطیون اصلاح طلب در القای «دوقطبی» در میان مجلس و دولت و تَکرار کلیدواژه های انتخاباتی در حالی است که کارشناسان و صاحبنظران، با گرایش های سیاسی مختلف، متفق القول هستند که اقدام مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، ابتکار عمل را در دست دولت روحانی قرار داده و از زیاده خواهی و گستاخی طرف غربی به صورت جدی ممانعت به وجود می آورد.

افراطیون اصلاح طلب و از جمله اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در سال 88 با دمیدن بر آتش فتنه، قطعنامه 1929 را به مردم ایران تحمیل کرده و سفره های آنان را کوچک کردند و حالا همین طیف در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی می کنند.

پروژه «کاسبان تحریم» برای دامن زدن به «دوصدایی»/ وقتی نان اصلاح‌طلبان در باقی ماندن تحریم هاست

طیف تندرو اصلاح طلب- که خود مسبب وضع موجود اقتصادی است- به طرق مختلف در پی تکرار حوادث آبان ۹۸ و بازتولید آشوبهای خیابانی در اقصی نقاط کشور است.

در این میان، یک مانع جدی، بی اثرکردن تحریم ها و مانع دیگر، به دست گرفتن ابتکار عمل در پرونده برجام توسط ایران است. طیف تندرو اصلاح طلب که خود یدطولایی در آشوب های خیابانی در سال ۸۸ داشته است و آتش بیار معرکه در دی ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بوده است، در پی آن است تا از یکسو رویکرد «بی اثرکردن تحریم ها» و اهتمام در اجرای «اقتصاد مقاومتی» و اتکا به «توان داخلی» را بی نتیجه و زیانبار قلمداد کرده و از سوی دیگر، ابتکار عمل در پرونده برجام را از طرف ایرانی بگیرد.

افراطیون اصلاح طلب اصرار دارند تا با توهین به فهم و شعور مردم، در جایگاه طلبکار نشسته و وعده‌های خود در سال‌های 92 و 96 را به فراموشی بسپارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    6 0
    الان برای چند صدایی در کشور می شوند صدای مشکلات ملت ولی هیچ اراده و قصدی برای حل مشکل معیشتی ملت را ندارند فقط می خواهند نظر ملت را بخرند. فقط. فقط پیرو آقا. فقط.
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    کم کم سلبیریتی ها ابراز وجود می کنند،آهای ملت ما کتارتان هستیم در شمال شهر ها، در آلمان، در امریکا و..
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    7 0
    کلا حقوقدان پول میگرن تا پیروز شوند فرقی نمی کنه حق پیروز بشه یا باطل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس