مانور گروههای مقاومت فلسطین

کارشناس نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش توانمندی نظامی مقاومت فلسطین در بخش دریایی، گفت که حماس در حال فراهم کردن یک غافلگیری دریایی برای صهیونیست‌هاست.

به گزارش مشرق؛  با وجود تمرکز ویژه رژیم صهیونیستی بر نیروی دریایی مقاومت فلسطین با هدف جلوگیری از ارتقای توانمندی‌های آن طی سالهای اخیر، به نظر می‌رسد، تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر مقاومت فلسطین برای یافتن راه‌های هجومی جدید برای غافلگیر کردن اشغالگران، همچنان کابوسی جدی برای صهیونیست‌ها است.

«نیر دفوری» تحلیلگر و گزارشگر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین راستا طی گزارشی تایید کرد: غرق شدن قایق صیادی در نزدیکی سواحل نوار غزه در روزهای اخیر دیگر جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد که یگان کماندویی دریایی وابسته به [جنبش] حماس همچنان به دنبال تقویت توانمندی نظامی خود و تجهیز نیروهای متخصص خود برای هدف قرار دادن سکوهای گازی، نفوذ از طریق تونل‌های مخفی به مقرهای ارتش اسرائیل است.

وی در گزارشی که از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد و ترجمه آن در پایگاه خبری «عربی ۲۱» منتشر شد، ادعا کرد: «افرادی که قایق کوچک صیادی را در آب‌های ساحلی «خان یونس» هدایت می‌کردند، انتظار آنچه روی داد را نداشتند. در یک لحظه نیروی دریایی ارتش اسرائیل با شلیک یک موشک کوتاه برد این قایق را منفجر کرد و این احتمال وجود دارد که این حادثه برای هر یک از کشتی‌هایی که به صورت منظم در سواحل نوار غزه تردد می‌کنند، روی دهد».

وی افزود: «نیروی دریایی و بخش اطلاعات اسرائیل با دقت و از نزدیک، سیستم دریایی که حماس آن را ایجاد کرده و ارتقا داده، تحت نظر دارد زیرا بازوی دریایی حماس شامل ده‌ها نیروی کماندویی است که توانایی جنگ با استفاده از زیردریایی‌ها و کشتی‌ها کوچک و سریع با استفاده از زیرساخت های آموزشی ایجاد شده در نزدیکی ساحل را، دارند. ضمن اینکه حماس بر روی شناسایی، جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص در این واحد رزمی پیشرفته خود بسیار سرمایه‌گذاری کرده است».

این تحلیلگر نظام رژیم صهیونیستی گفت: «حماس این تجهیزات را برای وارد کردن خسارت به اهداف نظامی در سواحل اسرائیل یا کشتی‌های جنگی یا سکوهای گاز واقع در ۲۱ کیلومتری ساحل غزه می‌خواهد و برنامه نهایی آن ورود به اسرائیل از طریق دریاست. به همین دلیل حماس تلاش زیادی برای قاچاق اسلحه پیشرفته به نوار غزه از سیستم‌های پیشرفته غواصی گرفته تا سلاح‌های تخصصی، از خود نشان می‌دهد».

وی ادعا کرد که حماس طی سالهای اخیر زیرساختها برای آموزش و انبار مهمات در طول ساحل نوار غزه برای انجام فعالیت‌های دریایی ویژه خود ایجاد کرده است و دلیل حمله اسرائیل به نیروهای دریایی حماس و شلیک موشک به سوی آنها طی سالهای اخیر، همین امر است.

این تحلیلگر صهیونیستی تصریح کرد: ارتش اسرائیل اغلب قایق‌ها، استخرهای آموزشی و تونل‌های مخفی در ساحل نوار غزه و سایر تاسیسات آنها را هدف قرار می‌دهد با این تصور که این اقدامات ایجاد یک نیروی دریایی برای حماس را دشوار می‌کند و مانع ارتقای توانمندی آن خواهد شد. این در حالی است که حماس نیز ویدئوهایی منتشر می کند که در آن نیروهای یگان‌های دریایی رؤیت می‌شوند. آنها سوار بر قایق‌ها حرکت و شنا می‌کنند و موشک‌هایی را در طول خط ساحلی شلیک می‌کنند.

وی افزود: یگان‌های دریایی حماس پیشتر نیز برای حمله به پایگاه‌های دریایی اسرائیل اقداماتی انجام داده‌اند که مهم‌ترین آنها، حمله به نزدیکی ساحل «زیکیم» در طول جنگ ۲۰۱۴ غزه است. در آن زمان جنگجویان [حماس] به ناگهان از دریا بیرون آمدند و با سربازان اسرائیلی درگیر شدند. سلاح‌های زیادی از جمله آر.پی.‌جی، مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز کشف شد که قرار بود برای یک حمله استراتژیک علیه اسرائیل و غافلگیری جدی آن مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه این گزارش اعتراف کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تلاش کرد که از این ماجرا درس بگیرد و به همین دلیل یک مانع و سد دریایی در نوار غزه ایجاد کرد تا مانع حملات دریایی نیروهای مقاومت شود. درست به همین دلیل نیز، صهیونیست‌ها دقیقا سه سال پیش مهندس «فادی البطش» را در قلب پایتخت مالزی ترور کرد. زیرا او مغز متفکر پشت پرده پروژه محرمانه ساخت کشتی‌های کوچک و «زیردریایی جیبی» قرار داشت.

نیر دفوری در پایان این تحلیل گفت: «حماس از تلاش مستمر خود برای ایجاد توانمندهای مخفی و ویژه‌ای که نیروی دریایی اسرائیل را غافلگیر کند، دریغ نمی‌کند. اقداماتی نظیر قایق‌های بمب‌گذاری شده، سایت‌های شلیک موشک ضد تانک از ساحل به سوی کشتی‌هایی که به سواحل غزه نزدیک می‌شوند و نیز کارگذاشتن مین‌های دریایی.این به آن معناست که حماس  در جستجوی روشهای جدید حمله برای غافلگیر کردن اسرائیل است».

روزنامه لبنانی الاخبار در یادداشتی که دیروز (جمعه - ۲۶ فوریه) منتشر شد، نوشت که از دو هفته پیش تا کنون، اشغالگران تمرکز خود را بر نیروهای دریایی مقاومت فلسطین بیشتر کرده‌اند، آن هم با زیر نظر گرفتن چند هدف نظامی در دریای غزه؛ اقدامی که برخی منابع مقاومت فلسطین در ارتباط با آن گزارش دادند که دشمن حسگرها و دستگاه‌های پایش جدیدی در طول منطقه دریایی چسبیده به نوار غزه نصب کرده و در عین حال، عملیات پایش در خطوط مرزی با مصر را فشرده‌تر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که حدود دو هفته پیش و در شرایط بسیار بد جوی، نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی یک قایق را که از مرز مصر و فلسطین در حال گذر بود، هدف قرار دادند آن هم بدون اعلام این‌که چه کسی این قایق را هدایت می‌کرده و سرنوشت آنها چه شده است. ارتش رژیم صهیونیستی، هفته گذشته، از خنثی کردن یک هدف دریایی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آب‌های مجاور شهر «خانیونس» خبر داد اما توضیحی درباره ماهیت این هدف ارائه نکرد اما تحلیلگران صهیونیست اشاره کردند که این هدف نشان دهنده تحولی بزرگ در نیروی دریایی حماس بود.

منابع مقاومت فلسطین در این خصوص به الاخبار گزارش دادند که هدفی که اشغالگران درباره آن سر و صدا به پا کردند و سعی داشتند آن را بزرگ‌نمایی کنند، آزمایش یگان‌ تکاوران دریایی مقاومت در دریا بود که دشمن عمدا به خاطر اهدافی سیاسی تلاش کرد در این خصوص مبالغه کند.

منابع یادشده با تایید اینکه مقاومت برای کسب دستاورهای میدانی و دفاع در برابر حملات احتمالی اشغالگران در حال توسعه ابزارهای نظامی خود از جمله در بخش دریایی است، اعلام کردند که  مقاومت توانایی گذر از تمام موانع صهیونیست‌ها و آوردن هر گونه مواد و تجهیزات به نوار غزه را دارد و در هرگونه نبرد احتمالی در آینده و در صورت صلاحدید مقاومت از نظر نظامی و سیاسی،  غافلگیری‌ها در زمان مشخص برا دشمن آشکار خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس