ابراز نگرانی کارشناس صهیونیستی از عملیات دریایی حماس

یک کارشناس رژیم صهیونیستی روز شنبه از توانمندی‌ها و قابلیت‌های کماندوهای حماس در عملیات دریایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین آنلاین، "نیر دفوری" به کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: در روزهای اخیر غرق یک قایق در نزدیکی سواحل نوار غزه توسط یگان دریایی ارتش اسرائیل، شکی را باقی نگذاشت که یک واحد کماندو دریایی گردان های القسام در حال انجام فعالیت‌های خود و مسلح ساختن نیروهایش به بهترین سلاح هاست و جنگجویان ماهر خود را با بهترین تجهیزات مسلح می‌کرد و منجر به هدف قرار دادن سکوهای گاز و نفوذ کماندوها از طریق یک تونل مخفی برای هدف قرار دادن ارتش اسرائیل می‌شد.

این کارشناس صهیونیستی افزود: ارتش اسرائیل معمولا قایق‌ها و تونل‌هایی را هدف قرار می دهد و می‌گوید که این امر ساخت نیروی دریایی حماس دشوار می‌کند. این در حالی است که حماس قبلاً فیلم‌هایی را نشان داده که عناصر واحد دریایی خود در قایق‌ها حضور دارند و یا موشک‌هایی به سوی خط ساحلی شلیک می‌کنند.

دفوری گفت: حماس از تلاش برای نشان دادن ظرفیت‌های مخفی و ویژه خود دریغ نمی‌کند و یکی از آنها، ایجاد عملیات غیرمنتظره دریایی مانند قایق‌های انفجاری است.

پیش تر نیز شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که نیروهای حماس بتازگی بخش اعظمی از تلاش خود را صرف نبرد دریایی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، حماس در کنار توسعه پهپادها و دیگر ابزارهای جنگی، اهمیت بسیاری به اجرای عملیات‌های تهاجمی از طریق دریا می‌دهد.

بنا بر گزارش این رسانه صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای مقابله، سناریوهای مختلف عملیات تهاجمی دریایی را آماده می‌کند و این در حالی است که نیروهای القسام بتازگی دست روی تهجیزات پیشرفته‌ای در زمینه غواصی گذاشته‌اند.

گردان‌های القسام در آخرین جنگ رژیم صهیونیسیتی در نوار غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی برای نخستین بار از گردان کماندوهای دریایی رونمایی کرد.

نیروهای القسام همچنین ۹ جولای سال ۲۰۱۴ در عملیاتی نظامی علیه پایگاه دریایی زیکیم موفق شدند از راه دریا به این پایگاه نفوذ کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    ماشاءالله بکم یا شباب...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس