کد خبر 1186291
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
انفجار در پایگاه‌های ائتلاف سعودی در شهر مأرب یمن

شبکه خبری المیادین لبنان جمعه شب گزارش داد، پس از حمله به منطقه سوم نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در شهر مأرب در شرق یمن، صدای چندین انفجار مهیب به گوش رسیده است.

به گزارش مشرق، این شبکه جزییات بیشتری در این باره به ویژه در مورد شمار کشته و زخمی‌های احتمالی این انفجارها را منتشر نکرده است.

سرلشکرخلبان عبدالله حسن الجفری کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمنی نیز در این باره اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با روحیه عالی درحال پیشروی هستند و پیروزی‌هایی که در آخرین روزهای ششمین سالگرد جنگ شاهد آن هستیم بهترین دلیل در این باره است.

وی اعلام کرد که سراسر استان مأرب در کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی است و تنها شهر مأرب در اشغال مزدوران ائتلاف سعودی و گروه های تروریستی قرار دارد که تا آزادسازی آن چیزی باقی نمانده است.

درگیری در مارب از چند روز پیش همزمان با تسلط نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بر پایگاه نظامی ائتلاف سعودی «کوفل» در منطقه صرواح در مارب آغاز شد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌ در استان «مأرب» در شمال شرقی این کشور، موفق شدند، بر منطقه «الطَّلّعَة الحمراء» در غرب این استان نفت خیز مسلط شوند.

نیروهای ارتش یمن و «جنبش انصارالله» شنبه هفته جاری پس از درگیری‌ شدید با شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن و فراری به ریاست «عبدربه منصور هادی» موفق شدند کنترل منطقه الطَّلّعَة الحمراء و پایگاه‌های اطراف آن در غرب استان نفت خیز مأرب را تحت کنترل خود درآورند.

رسانه‌ها گزارش دادند که شبه نظامیان هادی و ائتلاف سعودی تلاش کردند تا از اردوگاه‌های آوارگان یمنی در مأرب (شمال شرقی یمن) به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی استفاده کنند.

این پیشروی‌های ارتش یمن در استان مارب در حالی ادامه دارد که گروه تروریستی داعش اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جنگ مارب در کنار ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است.

درگیری در مارب از چند روز پیش همزمان با تسلط نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بر پایگاه نظامی ائتلاف سعودی «کوفل» در منطقه صراوح در مارب آغاز شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    پس مشخص شد ایجاد کننده داعش عربستان وامریکا هستند لعنت بر همه شان
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    سریع باید مارب آزاد و حمله سراسر به سوی تعز شروع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس