کد خبر 1188197
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
یمن| جنگنده‌های سعودی ۲۱ بار مناطقی در استان مأرب را بمباران کردند

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از ترس آزادسازی استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب، به شدت اردوگاه آوارگان یمنی در این استان را بمباران کردند تا به زعم خود مانع از آزادی مأرب شوند.

به گزارش مشرق، دولت نجات ملی یمن بار دیگر از سازمان ملل خواست که به بازی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی با جان مردم یمن و تجارت بر سر مشکلات آنان پایان دهد.

صنعاء با بیان اینکه باید یک گذرگاه امن برای آوارگان حاضر در استان مأرب ایجاد شود، تأکید کرد،  ائتلاف متجاوز سعودی، اردوگاه‌های این آوارگان را در اطراف مأرب هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تلفات سنگین ائتلاف سعودی در عملیات نیروهای مسلح یمن

 هر چند شورای عالی امور بشردوستانه یمن درباره عواقب باز کردن پای آوارگان به جنگ مأرب، هشدار داد، ولی عناصر وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن روز گذشته به مناطق امن در شهرهای «رحبه» و «العبدیه» در جنوب مأرب حمله کردند.

روزنامه الاخبار گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی نیز اردوگاه‌های «الهیال» و «الصوابین» واقع در اطراف سد مأرب را به شدت بمباران کردند، تا با این فشارها، مانع از آزادسازی مأرب شوند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا این منطقه را که در «صرواح» واقع شده است، آزاد کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، این حملات هوایی باعث شد که شمار زیادی از آوارگان از این منطقه کوچ کنند؛ منابع محلی نیز خبر دادند که صدها خانواده آواره روز گذشته این اردوگاه‌ها را ترک کردند.

بیشتر بخوانید:

رزمندگان با دروازه‌های شهر مارب چقدر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

بنا بر این گزارش، این حملات با درخواست‌های آمریکا و فرانسه برای توقف حملات و جنگ در مأرب همزمان شده است، ولی جنگنده‌های سعودی به حملات خود ادامه می‌دهند.

در همین ارتباط، سازمان ملل اواخر هفته گذشته خبر داد که ۱۶ میلیون یمنی با گرسنگی روبرو هستند و نمی‌تواند غذای روزانه برای کودکان خود تأمین کنند.

این سازمان با بیان اینکه پنج میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار دارند، ولی مطابق معمول از عربستان سعودی و امارات به عنوان مسئولان اصلی این فجایع، نامی نبرد.

به گزارش این روزنامه، هر چند که کشورهای متجاوز به یمن و حامیان غربی آنان عادت دارند تصویری انسان‌دوستانه از خود نشان دهند تا از مسئولیت جنایات خود در این کشور فرار کنند، ولی نشست اخیر کشورهای کمک کننده به یمن، امید سازمان ملل را بر باد داد.

این سازمان پس از این نشست با بیان اینکه میزان کمک‌های اعلامی به یمن، کاهش یافته است، تصریح کرد، کاهش این کمک‌ها، به منزله حکم اعدام ده‌ها هزار زن و کودک در یمن است.

این در حالی است که این سازمان، فورا تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای «تروریستی» خواندن جنبش انصار الله یمن را اجرایی کرد، ولی برای آزادی کشتی‌های یمنی که در توقیف ریاض قرار دارد، هیچ مداخله‌ای نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    باید تمام زنها و مردان یمنی اسلحه بدست بگیرند و متجاوزان سعودی، اماراتی، داعش و القاعده را از کشور خود بیرون نمایند. عربستان سعودی ام الفساد سرزمینهای اسلامی شده است.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    کتاب قلعه حیوانات جورج اورول رو بخونید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس