کد خبر 1186086
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
پیشروی‌های مقاومت یمن در نبرد «مأرب»/ تسلط بر مناطق استراتژیک

نیروهای مقاومت یمن در جریان پیشروی های اخیر خود در نبرد بزرگ «مأرب» موفق شدند بر مناطق استراتژیک دیگری سیطره یابند.

به گزارش مشرق، نبرد بزرگ مأرب همچنان ادامه دارد و در این میان، ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز به پیشروی های خود برای تسلط کامل بر این شهر ادامه می‌دهند. در همین راستا، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاورد جدیدی را در نبرد با مزدوران سعودی در استان «مأرب» واقع در شمال شرق این کشور رقم زده اند. نیروهای یمنی موفق شدند در مناطق وسیعی از استان مأرب پیشروی کنند.

نیروهای ارتش یمن اخیراً با تحقق دستاوردهایی جدید، بر مناطق استراتژیکی از جمله «الجَدافر» مأرب مسلط شده‌اند بخش عمده‌ای از این پیشروی‌ها در محور شمالی استان مأرب محقق شده است. طبق آخرین گزارش‌های میدانی، نیروهای یمنی موفق شدند در جریان پیشروی‌های مذکور بر منطقه «الجَدافر» و همچنین برخی مناطق اطراف آن در مأرب مسلط شوند. این درحالی است که آنها کنترل یکی از راه‌های استراتژیک در مأرب را نیز به دست گرفتند.

منابع میدانی اعلام کردند که نیروهای یمنی پس از گذشت ساعتها درگیری نفس گیر با مزدوران عربستان سعودی موفق شدند دستاورد میدانی مذکور را در استان مأرب محقق سازند. در حال حاضر، نیروهای یمنی به عملیات خود برای افزایش دامنه پیشروی‌هایشان در مأرب ادامه می‌دهند و بر مناطق استراتژیک دیگری نیز مسلط شده اند. طبق گزارش های میدانی، نیروهای ارتش یمن بر دو منطقه راهبردی در «وادی ذنه» در جنوب شرق صرواح سیطره یافته اند.

پیشروی‌های مقاومت یمن در نبرد «مأرب»

در حال حاضر نیز نیروهای یمنی در حال پیشروی به سوی گذرگاه شرقی که استان مأرب را به استان حضرموت در شرق یمن متصل می‌کند، هستند. همزمان با پیشروی های گسترده ارتش یمن در جبهه های مختلف نبرد بزرگ مأرب، مزدوران سعودی در برخی مناطق دست به فرار دسته جمعی زده اند. فرار دسته جمعی مزدوران سعودی از نقاطی در مأرب پس از آن اتفاق افتاد که شمارش معکوس برای تسلط کامل نیروهای یمنی بر این شهر آغاز شد.

‌مزدوران وابسته به عربستان سعودی در جبهه شمالی شهر مأرب متحمل ضربات سهمگینی از سوی نیروهای مقاومت یمن شده‌اند افزون بر آنچه که گفته شد، گزارش های میدانی تکمیلی نیز نشان می دهند که مزدوران سعودی در جبهه شمالی مأرب متحمل شکست سنگینی شده اند. در همین ارتباط، منابع محلی گزارش دادند: «نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه شمالی در نزدیکی شهر مأرب متحمل شکست سنگین شده‌اند و ۱۳ خودرو زرهی آنها منهدم شده است؛ کما اینکه مزدوران، شمار زیادی از نیروهای خود را از دست داده‌اند».

بر اساس آنچه که گفته شد، تمامی گزارش های میدانی از دست برتر یمنی ها در تحولات اخیر شهر مأرب، حکایت دارند. درست به همین دلیل است که ائتلاف متجاوز سعودی تلاش دارد تا از طریق کانال های دیپلماتیک و جلب حمایت های نهادها و سازمان های منطقه ای و بین المللی، روند تحولات شهر مأرب را به نفع خود تغییر دهد.

در همین راستا، اخیراً شاهد آن بودیم که سعودیها به شورای همکاری خلیج فارس متوسل شدند تا شاید از این رهگذر بتوانند دستاوردی را برای خود در نبرد مأرب کسب کنند. مواضع خصمانه مقام عالیرتبه شورای همکاری خلیج فارس به خوبی گویای این واقعیت است. «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیراً مواضع خصمانه ای را در قبال نبرد بزرگ مأرب اتخاذ کرده است.

پیشروی‌های مقاومت یمن در نبرد «مأرب»

وی در سخنانی بدون اشاره به جنایت های عربستان سعودی در یمن طی سال های گذشته، خواستار توقف فوری عملیات نیروهای مقاومت یمن در شهر مأرب شده است. این مقام شورای همکاری خلیج فارس همچنین در ادعایی عجیب، نیروهای یمنی را به هدف قرار دادن غیر نظامیان در مأرب متهم کرده است! وی همچنین به جامعه جهانی متوسل شده و از آن خواسته است تا جلوی عملیات نیروهای یمنی در مأرب را بگیرد.

این موضع گیری خصمانه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نشان از آن دارد که عربستان سعودی به جز نبرد نظامی در شهر مأرب، یک جنگ سیاسی تمام عیار را نیز علیه نیروهای مقاومت یمن به راه انداخته است. در واقع، سعودیها تلاش می کنند دستاوردی را که در عرصه میدانی از تحقق آن عاجز بودند، در عرصه سیاسی بدان جامه عمل بپوشانند.

‌عربستان سعودی درحال حاضر تلاش می‌کند تا آنچه را که در عرصه میدانی از تحقق آن عاجز بوده است، در عرصه سیاسی محقق سازد با تمامی اینها، سازمان ملل متحد نیز تاکنون از عمل کردن به وظایف و مسئولیت های ذاتی خود در قبال یمن طفره رفته است. مقامات ارشد این سازمان به جای اینکه به مسئولیت خود در قبال محاصره زمینی، هوایی و دریایی ملت یمن عمل کنند، همواره خواستار توقف نبرد در شهر مأرب می شوند؛ نبردی که در واقع، مزدورانِ سعودی و تروریسم تکفیری در این شهر را هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن تصریح می کند: «سازمان ملل متحد حتی از محکوم کردن تداوم محاصره ملت یمن نیز می ترسد و جرأت چنین کاری را ندارد. مواضع سازمان ملل و جامعه جهانی اینگونه است که آنها از ما می خواهند در مأرب از خود دفاع نکنیم و اجازه دهیم که تروریست های تکفیری آزادانه در این شهر قدم بزنند».

به هر ترتیب، آنچه که واضح به نظر می رسد این است که سلسله پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در نقاط مختلف شهر مأرب ادامه دارد و اکنون تنها چند گام تا آزادسازی کامل این شهر راهبردی باقی مانده است. این بدان معناست که شمارش معکوس برای پاکسازی کامل شهر مأرب از لوث تروریسم و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی آغاز شده و آزادسازی این شهر به مسأله ای قریب الوقوع تبدیل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    6 0
    نصر من الله فتح القریب ملتی که به خداوند متکی باشد پیروز است دلاور مردان یمنی خداوند یار ونگهدارتان
  • میرک IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    21 0
    خدا قوت خسته نباشیدانشاءپیروزی نهائی نزدیک است.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 0
    براداران به پیش برید و از یاوه گویی سازمان های بین المللی هراسی نداشته باشید. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. هر چه توانستند در حق شما بد کردند.
  • فیصل انصاری IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    4 0
    انشالله ارتش یمن و کمیته های مردمی ب آل یهود پیروز خواهند شد
  • NL ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 1
    قربون خاک پاتون ای کاش میشد کنارتون باشم
  • حس خاکپوری IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    درود خداوند برشما دلاوران شما پیروزید حق همیشه پیروز هست شما بادست خالی باکسانی میجنگید تادندان مسلح درود برشما
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    ایران یکم به یمن کمک کنه عربستان رو بگیره اونوقت نفت میشه واسه یمن ،یمن اگه نفت خودش رو عرضه نکنه اقتصاد کل جهان میریزه میره
    • مهدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      تو همین راستا امریکا نوچه هاشو با نیرو های مقاومت وارد جنگ میکنه اونوقت منطقه میشه مسلمان کشی نفت خیلی برای اقتصاد کشورهای اروپایی مهمه پس هرگز سکوت نمیکنن
  • کریمی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 0
    به خواست خداوند فرزندان مقاومت وانسانهای ا زادی خواه اخرین میخ ها را بر تابوت اشغال گران در مارب خواهند کوبید که نویدبخش نزدیک شدن گامی دیگر به سوی ظهور مباشد ومقدمه ان تشکیل حکومت اسلام در یمن است
  • جلال شهبازی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    خداقوت بده بررزمندگان محورمقامت و رهبر بزرگوارش جناب المالک بدردبن که بااستعاندازخداوندو فرمانبری از ولایت فقیه فرمانده مقتدر کل قوا باپشتیبانی ملت مظلوم و مقاوم یمن باد ست خالی توانست پوزه گاوگردن کلفت ل سعود وکفتا رهای مرتج غرب وهابی و بخصوص ارباب کودک کش ترو ر یست آمریکا و صهیونیسم را به خاک منزلت بکشانددرود برشهدای محور مقاومت پاینده با د رزمندگان مقاومت درهرنقطه از جهان و سلامت وتن درست باشند رهبران دلیرمقاومت (مقام عظمای ولایت) سیدحسن نصرالله =بشاراسد عبدالملک بدردین و آیت اله سیستانی ورهبرشیعیان نیجریه که امید مظلومین جهان هستند
  • کریمی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    اشغال گران وغرب زدگان محکوم به شکست هستند
  • امیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    انشااله نماز در مسجد النبی ( ص )
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    درود بر شیر مردان یمنی. این سرزمین مقاوم.مرحبا به غیرت و جوانمردی و ایستادگیتان.خدا قوت .طبق فرمایش قران کری که فرمود ان مع العسر یسری.پیروزی و ظفر نزدیک است. پس به امید آنروز
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    خدا قوت یمنی های عزیز نابود باد دشمنانشان انشااله تعالی پیروزی نزدیک است خداوند یار یاورتان باشه
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    ماشاالله داره والاه ایول ایول باید همه این سفیانیهای خبیص که دشمن اقاجان نما ن امام زمان هستن نابودکنند انشاالله
  • حسینی دماوند IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    عجب دنیای خنده داری شده عربستان با اره در خاک ترکیه خاشقچی رو تکه تکه کرد و در اسید از بین برد دنیا و سازمانهای بین المللی هیچی نگفتن مردم یمن در فقر و گرسنگی و محاصره دارن با اشغالگران سعودی و جیره خواران اونا میجنگند اون وقت یمن شده جنگ طلب اما فجر نزدیک است
  • امین IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام و درود خداوند بر مجاهدان حقیقی که رسوایی عبدی را بر آل سعود وامپریالیسم آمریکا و غرب با رشادت وصبر بی مثال به ارمغان اوردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس