کد خبر 1185891
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
امیرعبداللهیان نمایه

مدیرکل بین الملل مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

به گزارش مشرق، کریستوفر ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

پروتکل الحاقی، بودن یا نبودن، مسئله اقتدار است

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در ابتدای این دیدار گفت: تحریم‌های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و برخی کشورهای اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت‌ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

وی افزود: رایزنی و گفت‌وگوهای موثر بین دولت‌ها و مجالس دو کشور می‌تواند گام مشترک و مهمی برای حرکت در مسیر شکستن تحریم‌ها باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه بر اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء مناسبات دوستانه فی ما بین تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

وی با انتقاد از رفتار نظام سلطه در فقیر نگهداشتن و استثمار آفریقا و سرقت منابع غنی این قاره ثروتمند، بر آمادگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله در حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان و همچنین گفتگوی گروه‌های دوستی پارلمانی دوکشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت زیمبابوه برای قربانیان ویروس کرونا از جمله فوت وزیر خارجه این کشور در اثر ابتلا به کرونا تصریح کرد: ما از انتقال تجارب کادر درمان و پزشکان ایران برای کمک به دولت زیمبابوه استقبال می‌کنیم.

سفیر زیمبابوه با اشاره پیشرفت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علم، فناوری، دفاعی و توسعه پایدار تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فی ما بین برای کشور متبوعش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این راستا تمایل داریم گفت‌وگو وتبادل نظر میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا به صورت نشست مجازی برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فی ما بین در دستور کار ما قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس