کد خبر 1184187
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کرباسچی نمایه

کرباسچی با اشاره به مسئله تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ اگفت: برخی احزاب اصلاح‌طلب افراد خود را انتخاب و بعد به حاکمیت بگویند یا این گزینه را تأیید صلاحیت می‌کنی یا ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق درحالی‌که حسین مرعشی پدرخوانده حزب خانوادگی و لاکچری کارگزاران می‌گوید: انتخاب اول جبهه اصلاح‌طلبان آقای ظریف خواهد بود، اصلاح‌طلبان او را یک دیپلمات اصلاح‌طلب می‌دانند! عضو دیگر این حزب اعلام می‌کند که احتمالاً با محسن هاشمی به انتخابات ۱۴۰۰ خواهند آمد.

غلام‌حسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران با اشاره به تعدد نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات گفت: اگر بعد از تأیید صلاحیت‌ها حمایت و نظر جمع روی محسن هاشمی باشد در مورد او و دیگر اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌شود.

کرباسچی با اشاره به اختلاف‌نظر در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان «ناسا» و نیز ساختار غیر شفاف و محفلی آن ادامه داد: این نهاد انتخاباتی معیارهایی دارد، حتی ممکن است به آن معیارهای اشکال هم داشته باشیم ولی عقلانی این است که صبر کنیم و روشن شود چه افرادی تأیید صلاحیت می‌شوند، زیرا ممکن است از خیلی‌ها دعوت کنند که نامزد شوند ولی آن اشخاص صلاح ندانند حضور یابند.

کرباسچی دراین‌باره که آیا قرار نیست هر حزب گزینه خود را به جبهه انتخاباتی اصلاح‌طلبان معرفی کرده و از میان آن‌ها یک نفر انتخاب شود، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در انتخاباتی در چارچوب سیاست‌ها از میان افراد موجود یک یا دو نفر را انتخاب کنیم، باید منتظر تأیید صلاحیت‌ها بمانیم.

دبیر کل حزب کارگزاران با اشاره به مسئله تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ اگفت: برخی احزاب اصلاح‌طلب افراد خود را انتخاب و بعد به حاکمیت بگویند یا این گزینه را تأیید صلاحیت می‌کنی یا ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، روش قانون‌مندی نیست.

 اظهارنظر کرباسچی به فشار احزاب به شورای نگهبان اشاره به اقدام حزب منحله مشارکت در سال ۱۳۸۴ دارد. در آن دوره از انتخابات افراطی‌های محفل خاتمی با نامزد کردن مصطفی معین و دریافت حکم حکومتی نامزد خود را به انتخابات تحمیل کردند. در آن انتخابات حزب کارگزاران با حمایت از هاشمی رفسنجانی از سایر احزاب اصلاح‌طلب انشعاب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 1
    پرو تر از اصلاح طلبان خودشان هستند.
  • مشایخ IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    کرباسچی بیجا کرده با مشرق حزب مشارکت تا ابد پایداره و به زودی خودم تحول در این حزب را کلید میزنم تا این احزاب قلابی موجود و ناکارامد جمع کنند بساطشان را
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 1
    راست میگن اعمال آدمها توی چهره شون تاثیر می ذاره،اگه دقت کنین یه جور خباثت و پلیدی در چهره‌های همه ی اصلاح طلبان وجود داره ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس