کد خبر 1181044
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر به نقل از لی ویجیان، محقق موسسه مطالعات بین المللی شانگهای نوشت:

از نظر آقای لی، پس از روی کار آمدن بایدن، ایالات متحده احتمالا به سیاست خارجی حزب دموکرات در غرب آسیا باز می گردد. در این راستا، ایجاد چارچوبی و نظم منطقه ای دنبال خواهد شد که در آن نیروهای همه طرفین نسبتاً در موازنه قرار گیرند و خویشتنداری و مهار متقابل حاصل می شود.

بایدن برای رسیدن به این هدف، سیاست ترامپ در مورد ایران را تغییر می دهد که براساس آن بازگشت به توافق هسته ای ایران اجتناب ناپذیر است.

در مورد مسئله فلسطین، بایدن به سیاست "راه حل دو کشور" که حزب دموکرات همیشه طرفدار آن است، پایبند خواهد بود. این تعدیلها تأثیرات اندکی بر روابط آمریکا و اسرائیل می گذارد، اما سیاست کلی ایالات متحده در قبال اسرائیل تغییری نخواهد کرد.

انرژی اصلی دولت بایدن پس از به قدرت رسیدن صرف مقابله با اپیدمی در داخل کشور و بازگردانی اقتصادی خواهد شد. بنابراین، تمرکز دیپلماتیک همچنان بر روی منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد بود و دولت وی بیشتری از این در مسئله غرب آسیا تمرکز نخواهد کرد و تغییر کلی سیاست خارجی ایالات متحده در غرب آسیا یعنی ایجاد انقباض استراتژیک را دنبال خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرناز IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    محقق موسسه مطالعات بین المللی شانگهای " در سیاست های امریکا در دوحزب حاکم " همیشه از انچه که بیان می کنند " از انچه که چنین به نظر می رسد " تا انچه که به عمل می پیوندد " فاصله زیادی بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس