کد خبر 1179803
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
رایزنی حکیم و حلبوسی درباره انتخابات زودهنگام عراق/ ورود هیئتی از پاپ به نجف اشرف

«سید عمار حکیم»،رهبر جریان حکمت ملی و «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق درباره تحولات سیاسی عراق از جمله انتخابات زودهنگام آتی و آمادگی‌های آن دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق درباره تحولات سیاسی عراق و منطقه و برنامه‌های آتی عراق به ویژه انتخابات زودهنگام آتی و آمادگی‌های آن رایزنی کرد.

در این دیدار که به میزبانی حکیم برگزار شد، دو طرف درباره قوانین مطلوب برای تکمیل فرایند انتخاباتی از جمله قانون دادگاه فدرال و اهمیت اصلاح آن با توجه به نقش این نهاد در مشروعیت‌بخشی به نتایج انتخابات تبادل نظر کردند.

رهبر ائتلاف عراقیون همچنین بر اهمیت پایبندی به زمان‌بندی برگزاری انتخابات و رقابت بر اساس برنامه انتخاباتی و تحقق امنیت آن تاکید کرد.

حکیم در پایان ضمن تاکید بر اهمیت نظارت بین‌المللی بر انتخابات، اظهار داشت: نظارت بین‌المللی به شرط عدم مداخله در امور اجرایی و عدم نقض حاکمیت عراق انجام می‌شود.

نمایندگان واتیکان وارد نجف شدند

خبر دیگر اینکه نمایندگان واتیکان امروز وارد نجف اشرف شدند تا پیش از ورود پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی دیدار داشته باشند.

این هئیت پس از رسیدن به فرودگاه بین المللی نجف مستقیما راهی دفتر آیت الله سیستانی شد.

نمایندگان واتیکان برای بررسی برنامه دیدار پاپ فرانسیس و آیت الله سیستانی، موضوعات مورد بحث و زمان این دیدار به نجف سفر کرده‌اند.

نخست وزیر اقلیم کردستان: تحویل نفت به دولت فدرال خلاف قانون اساسی است

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در سخنانی در رابطه با اختلافات بین اربیل و بغداد گفت: ما با بغداد در چارچوب قانون اساسی مذاکره می کنیم و تحویل نفت اقلیم به بغداد درخواستی خلاف قانون اساسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بغداد برخی گروه‌های سیاسی برای جلب آراء رای دهندگان انتخابات آینده، با هم رقابت می‌کنند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در عین حال از گروه‌های سیاسی اقلیم خواست تا در خصوص موضوع بودجه 2021 موضع واحدی اتخاذ کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس