کد خبر 1189985
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟+تصاویر

پاپ فرانسیس اول، امروز (یک‌شنبه - ۷ مارس)، در سفر به منطقه کردستان علاوه بر گفت‌وگو با رئیس و نخست‌وزیر این منطقه با رئیس حزب دموکرات کردستان نیز دیدار کرد.

به گزارش مشرق، پاپ فرانسیس اول که  طبق برنامه از پیش اعلام شده، روز پنجم مارس در چارچوب سفری چهارروزه وارد عراق شد، پس از دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) در بغداد، دیروز عازم  نجف اشرف شد و با آیت‌الله «سید علی السیستانی»  ‌مرجعیت عالی‌قدر شیعیان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا پاپ رفت عراق و نرفت ایران؟

امروز یک‌شنبه (هفتم مارس)، وارد اربیل  مرکز منطقه کردستان شد. این نخستین بار است که یک پاپ و رهبر کاتولیک‌های جهان به اربیل سفر می‌کند. «نیچروان بارزانی» رئیس، «مسرور بارزانی» نخست وزیر، «قباد طالبانی» معاون وی و شماری از مقامات منطقه کردستان مورد در مراسم استقبال پاپ در فرودگاه بین‌المللی اربیل حضور داشتند. 

در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟ +عکس

در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟ +عکس

نیچروان بارزانی در استقبال از پاپ گفت که به نام منطقه کردستان ورود پاپ به اربیل را خوش آمد می‌گوید  و این سفر را بسیار تاریخی و مهم و مایه افتخار اقلیم می‌داند.

وی تاکید کرد: «با تمام توان از همزیستی مسالمت آمیز دفاع می کنیم و همیشه خواستار صلح و مذاکره هستیم.»

در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟ +عکس

به نوشته وبگاه «شفق نیوز»، پاپ به محض ورود به اربیل با نیچروان و مسرور بارزانی دیدار کرد و پس از این دیدار، رئیس منطقه کردستان طی پستی در توئیتر نوشت که در این دیدار بر پایبندی دایمی منطقه کردستان به صلحف آزادی‌های دینی و برادری تاکید کرده و از قهرمانی‌های نیروهای پیشمرگه و فداکاریهای آنها در دفاع از صلح و آزادی همه عراقی‌ها سخن گفته است.

پاپ فرانسیس اول، امروز در ادامه حضورش در اربیل با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دمکرات کردستان و رئیس سابق منطقه کردستان دیدار کرد و از او به عنوان رئیس سابق اقلیم برای حفاظت از طیف‌های دینی و قومی مختلف در منطقه کردستان و ایجاد همزیستی مسالمت آمیز تقدیر کرد.

در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟ +عکس

پاپ در این دیدار تصریح کرد: «کردستان را فراموش نکرده‌ام و به درخواست شما و نخست وزیر به اینجا آمدم، شما نه تنها از من بلکه از مسیحیان هم استقبال کردید. شما در هنگام حمله داعش مسیحیان عراق را حفظ کرده و مانند برادر از آنها استقبال کردید.»

بارزانی نیز ابراز امیدواری کرد که سفر پاپ به عراق و منطقه کردستان، موجب تقویت برادری و همزیستی مسالمت آمیز میان طیف‌های قومی و دینی مختلف شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان پس از دیدار با مقامات منطقه کردستان، عازم استان نینوی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    14 6
    برای تشکیل کشور قومیتی کردستان این متوهمین دست به دامان اسرائیل امریکا و پاپ هم شدند درحالیکه کوچکترین وقعی برای دین ندارند
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 8
      آب را بریز جایی که میسوزه
  • US ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 3
    زمان حمله داعش چرا پاپ کمک نخواستید؟! فلنگ رو بسته بودید از سردار سلیمانی کمک خواستید؟! اقلیم کردستان عراق شده سرطان دوم منطقه که باید مراقب آنها بود
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 2
    کردهای مظلوم نزدیک به یک قرن است که ابزار قدرت ها جهت فشار به کشورهای عراق و ایران و سوریه و ترکیه شده اند و در نماز , دعایشان داشتن امنیت می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس