کد خبر 1179676
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
عربستان| رونمایی از طرح رویایی جدید محمد بن سلمان

ولیعهد سعودی از طرح رویایی و بلند پروازانه «کورال بلوم» به عنوان جزیره اصلی پروژه دریای سرخ رونمایی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الواقع السعودی، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و رئیس هیئت مدیره «شرکت توسعه دریای سرخ» از چشم‌انداز طراحی پروژه «کورال بلوم» به عنوان جزیره اصلی پروژه دریای سرخ رونمایی کردند.

شرکت توسعه دریای سرخ، توسعه دهنده یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های گردشگری بر پایه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، طرح‌های انجام شده توسط شرکت انگلیسی «فوستر » را برای همزیستی با محیط طبیعی بکر جزیره اصلی ارائه داد.

«جان پاگانو» مدیرعامل شرکت توسعه دریای سرخ اعلام کرد که پیش بینی می‌کنیم که گردشگران هنگام ورود به این جزیره متحیر شوند و یک تجربه بسیار لوکس و متحیرکننده‌ای در انتظار گردشگران است.

وی در ادامه افزود: طرح‌های کورال بلوم از گیاهان و حیوانات بومی در عربستان سعودی الهام گرفته شده‌اند و این مسئله نوید دهنده این است که این چشم‌انداز را به یک واقعیت ملموس تبدیل کند.

پاگانو خاطرنشان کرد: جزیره شریره دروازه اصلی پروژه دریای سرخ است بدین ترتیب تعیین استانداردهای بی‌سابقه برای مهندسی نوآورانه و طراحی پایدار در سطح بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و دستیابی به این امر فقط به حفاظت از محیط زیست محدود نمی‌شود، بلکه همچنین به اتخاذ رویکرد جدیدی برای فرآیندهای توسعه مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدار بن‌سلمان و نتانیاهو، با هدف ارسال سیگنال به بایدن انجام شد

ارتش اسرائیل هم از سفر نتانیاهو به عربستان اطلاع نداشت

چشم‌انداز طراحی جزیره «شریره» پیرامون ملاحظات تنوع بیولوژیکی می‌چرخد، به طوری که گیاهان حرا و سایر زیستگاه‌ها حفاظت می‌شوند تا خطوط طبیعی دفاعی در برابر فرسایش را تشکیل دهند، علاوه بر آن زیستگاه‌های جدید نیز از خلال باغ‌های هماهنگ برای بهبود وضعیت طبیعی جزیره توسعه می‌یابند.

چشم‌انداز طراحی همچنین شامل استراحتگاه‌ها و هتل‌هایی است که قرار است در این جزیره شاخته شوند، به طوری که آنها برای همگام شدن با خواسته‌های مسافران پس از شیوع اپیدمی ویروس کرونا طراحی شده‌اند، از جمله تأمین فضاهای وسیع‌تر و ادغام بیشتر در چشم‌انداز برای آمیختن با تپه‌های شنی اطراف که زیبایی طبیعی جزیره را چند برابر خواهد کرد.

این طرح همچنین شامل ساخت سواحل جدید در جزیره دلفین مانند و یک دریاچه جدید برای کمک به پیشرفت‌های مورد انتظار در افزایش سطح زمین جزیره می‌شود. تا بر این اساس، مانعی برای جلوگیری از تهدید افزایش سطح دریا و حفظ و بهبود ویژگی‌های جزیره بدون آسیب رساندن به زیستگاه‌ها و سواحل طبیعی ایجاد شود.

تفرجگاه‌ها با استفاده از مصالح ساختمانی سبک با جرم حرارتی کم احداث می‌شوند و در محل تولید می‌شوند. این منجر به بهره وری بیشتر انرژی و اثرات زیست محیطی کمتر می‌شود.

شرکت توسعه دریای سرخ متعهد به دستیابی به 30٪ حفاظت از محیط زیست تا سال 2040 است و این شرکت در حال توسعه بزرگترین سیستم ذخیره باتری در جهان است که به کل سایت اجازه می‌دهد 24 ساعت با انرژی تجدید پذیر کار کند و همچنین احداث نیروگاه‌های خنک‌کننده منطقه مرکزی برای اطمینان از راحتی مهمان در سراسر مقصد را شامل می‌شود.در راستای این تعهد، طرح جامع پروژه دریای سرخ براساس برنامه‌ریزی گسترده نقشه‌برداری دریایی است و تضمین می‌کند که 75 درصد جزایر مقصد تحت تأثیر قرار نگیرند.

جزیره شریره یکی از 22 جزیره‌ای است که برای انجام عملیات توسعه با دقت انتخاب شده است و این پروژه در حال کار برای پذیرایی از مهمانان در پایان سال 2022 با افتتاح فرودگاه بین المللی و چهار هتل اول است، در حالی که 12 هتل باقیمانده برنامه‌ریزی شده برای ساخت در فاز اول تا سال 2021 افتتاح می‌شود.

پروژه دریای سرخ ، پس از اتمام در سال 2030 ، شامل 50 استراحتگاه و هتل با حداکثر 8000 اتاق هتل و تقریبا 1300 ملک مسکونی در 22 جزیره و شش مکان داخلی توزیع شده است ، همچنین دارای ماریناهای مجلل ، زمین‌های گلف و امکانات تفریحی متعدد خواهد بود.

جزیره شریره شامل 11 استراحتگاه و هتل با مدیریت تعدادی از مشهورترین مارک‌های مهمانداری جهانی است که از مناظر طبیعی برای تأثیر چشمگیر استفاده می‌شود، به ویژه از آنجا که همه هتل‌ها و ویلاهای موجود در این جزیره از یک طبقه با تپه‌های شنی تشکیل شده‌است.

از سوی دیگر، «جرارد اووندن» مدیر استودیو در شرکت فوستر اعلام کرد «ما چشم‌انداز جزیره شریره را از طبیعت آن الهام گرفته‌ایم. جایی که طراحی هتل‌ها به طوری است که انگار چوب‌های شسته شده که توسط امواج در سواحل جمع شده‌اند تا در میان تپه‌های شنی مستقر شوند»

اقدام بلندپروازانه محمد بن سلمان در راستای فریب افکار عمومی

بسیاری از ناظران معتقدند که اقدام جدید محمد بن سلمان در واقع در راستای فریب دادن ملت سعودی شکل می‌گیرد تا شکست‌های بزرگی را که در سالهای متمادی ولیعهدی خود با آن مواجه بوده را پنهان کند.

در حال حاضر عربستان چشم‌انداز خیالی را اعلام کرد که ولیعهد سعودی گمان می‌کند می‌تواند تمام تلاش‌های قبلی را به اوج برساند.

پیش از این ولیعهد سعودی از راه‌اندازی یک شهر جدید « لاین» به عنوان بخشی از پروژه « نئوم» بدون وسیله نقلیه و آلودگی هوایی و صوتی خبر داد که این پروژه شامل هوش مصنوعی در محیط فاقد هرگونه صدا و آلودگی و وسایل نقلیه طراحی شده است که پروژه لاین که چند روز گذشته توسط ولیعهد سعودی اعلام شد نگرانی‌های بسیاری را در زمینه نقض حقوق بشری ایجاد کرده و بسیاری از فعالان حقوق بشری نگرانند که دولت عربستان حقوق ساکنان منطقه مورد نظر برای اجرای این پروژه را نقض و با اجرای سیاست سرکوب‌گری باعث آوارگی مردمان این منطقه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    6 0
    چرا رویایی اونا انجامش میدن
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 2
    جزیره خون آشام ها
  • LB ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 2
    مبس نشسته هی طرح میده با پول ملت و فکر مهندسای خارجی!
  • Ahmad IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    قشنگ درست ک انشاااله ک مردم یمن پسند شون بشه
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    6 1
    اگر رویایی منظورت دست نیافتنی برای شماست آره. ولی اونا انجامش میدن. همونجور که امارات و قطر و کویت انجام دادن.
    • مجید IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      ماکه جزء از رویا چیزی ندیدیم. بن شیطانو بایدببرن موزه عبرت
  • سیدکریم IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    محمدبن سلمان کودک کش وهابی بی دین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس