نشست قالیباف با دبیر کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که هدف از سفر به روسیه ارتقای سطح روابط موجود به سطح راهبردی است، گفت: لازمه این سطح از همکاری ها توسعه روابط دو جانبه در همه سطوح است.

به گزارش مشرق؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین و آخرین روز سفر خود به روسیه در گفت و گو با شبکه روسیه ۲۴ با رضایت بخش توصیف کردن همکارهای تهران و مسکو در حوزه های امنیتی و سیاسی، سطح تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور مناسب نیز و هدف ما از این سفر ارتقای سطح رابطه موجود به سطح راهبردی است. 

وی با اشاره به تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت روسیه و اهمیت این پیام تاکید کرد: تغییرات در هیات حاکمه آمریکا عنصر تغییر دهنده ای در رابطه تهران و مسکو نیست بلکه این سابقه همکاری مثبت در سوریه، در مجامع بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس و  همکاری اقتصادی در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به سطح بالاتر یعنی سطح راهبردی ارتقا دهیم. 

قالیباف با بیان این که در این مرحله حساس از نظم جهانی، همکاری ایران و روسیه در سطوح راهبردی باعث ارتقای جایگاه هر دو کشور خواهد بود افزود: همکاری های راهبردی ایران و روسیه از تحولات سوریه آغاز شده است که منجر حذف تروریسم از این منطقه شد و این همکاری ها در دیگر حوزه ها قابلیت توسعه دارد. 

وی تاکید کرد: لازمه این همکاری ها توسعه روابط دو جانبه در همه سطوح است که پارلمان های دو کشور می توانند نقش موثری در آن بازی کنند. ما به افق همکاری ۲۰ ساله و ۵۰ ساله می اندیشیم. ایران و روسیه می توانند در حوزه های مختلف تکمیل کننده یکدیگر باشند. 

قالیباف درباره سرنوشت برجام این که چه برداشتی از سیگنال های دولت جدید آمریکا دارد، گفت: از مواضع رسمی دولت بایدن سیگنال های متفاوتی به ما رسیده است هرچند هیچ سیاست جدیدی از سمت آنها ندیدیم ولی ظاهرا در دولت بایدن قدرت تصمیم گیری های بزرگ وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت بایدن برای انجام تعهدات خود پیش شرط تعیین کرد اما دولت آمریکا حقی ندارد که برای انجام تعهداتی که چند سال است انجام نداده است، پیش شرط تعیین کند. آنها بوده اند که از برجام خارج شده و به اقتصاد ایران خسارت وارد کرده اند. بنابراین آنها بدون هیچ پیش شرطی باید ابتدا تعهدات خود را عمل کنند و ما باید به صورت ملموس نتایج رفع تحریم ها را ببینیم و سپس تعهدات خود را اجرا کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 8
    به به، خبر خوبی بود!! خیلی زودتر از اینها باید اینکار انجام می‌شد ولی خوب از هرجا که جلوی ضررو بگیری منفعته!!! در ضمن به غربگدایان تسلیت عرض میکنم!!!! خخخخخخخ
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 0
      اقا جان من نمیدانیم وقطعا خودت هم نمی دانی که چه تفاهمی یا چه توافقی صورت گرفته وایا این توافق چقدر با منافع ملی ما سازگاری دارد یا نه وایا بقول خودتان چه تضمینی از روسها برای حسن اجرا گرفته شه است یا مثل بر جام شما هم میگویید امضای پوتین تضمین است،ولی در هر صورت مبارکتان باشد،
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 7
    اصلا با چه ضمانتی وبه اجازه کدام مردم این قراردادهای غاتگرانه میبندید!؟این قراردادها معلوم نیست اصلا تا چندروز یا چندماه یا ...لغوشود
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 1
      راست میگه، قرارداد "غاتگرانه" رو فقط با یانکی‌ها و به ضمانت جان کری باید ببندین تا خوب باشه، فهمیدین؟؟!! خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 4
      من راضیم میدونم حداقل 50 میلیون ایرانی با عزت که دوست ندارند گاو شیرده و برده و نوکر ترامپ و بایدن هم باشند و با سابقه تمدنی چند هزار ساله حق توحش به یانکیها پرداخت کنند به این توافق دو طرفه و برد برد رضایت دارند
    • آریو سوئد IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 1
      ما با هر کشوری که منافع ملی ما را تهدید نکنه در چهارچوب احترام متقابل می توانیم رابطه داشته باشیم. هر کشوری به هر نوعی منافع ملی ما را تهدید کنه ، جلوی پیشرفت ما را سد کنه و دیگران را تهدید کنه که با ما رابطه نداشته باشن این کشور دشمن ماست. ما نه تنها باید با این کشور بر خورد کنیم بلکه باید مولفه های قدرت اون در کشور خودمون (غربگدایان) را هم از بین ببریم.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 5
    احسنت به درایت مقام معظم رهبری و پیگیری سریع و دقیق جناب قالیباف، ان شاء الله که به نفع مملکت باشه و دود از غربگدایان بلند کنه!!!!!
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 5
    بنظر من قالیباف با رفتارش ، و نپذیرفتن پروتکل های دیدار با پوتین ، نشان داد که قبای ریاست جمهوری برازنده اش است ،من از قالیباف تشکر میکنم که خود و ملت ایران را کوچک نکرد و پروتکل های پوتین را نپذیرفت ،پوتین در دیدار با اردوغان پنج دقیقه اونا رو معطل و خفیف کرد،
  • DE ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    در اروپا فقط برای شهر سازی ۳۰۰ سال از پیش اندیشیده اند. برای مصرف آب در دویست سال اینده برنامه ریزی کرده اند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 1
    روسیه عاشق چشم و ابروی ما شده
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      نه فقط آمریکا و اروپا عاشق چشم و ابروی ما هستند!!
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      ن آمریکا عاشقه ما
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    وابستگی چه ازنوع غربیش وشرقیش-فاجعه باره-باید مثل ده سال اول انقلاب بدون وابستگی به ابرقدرت شرق وغرب باشیم والا همان انقلابی که در57بخاطر وابستگی به غرب رخداد-مجددا بخاطر وابستگی به ابرقدرت شرق رخ میدهد-افتادن دربغل دوطرف( ابرقدرت غرب وشرق)اشتباه هست(اگر تا حالا انقلاب چیزی ازش مانده بخاطر عدم وابستگی بوده
    • آریو سوئد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 3
      امریکا شیطان بزرگ است. انگلیس و فرانسه و آلمان هم متحد او. شوروی هم در سال ۱۹۹۱ از بین رفت.
  • سعید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 1
    سلام.خواهشا نشر بده،حرف دلمه و حقیقت محضه،همه دنبال منافع ملی خودشون هستند و روسها هم از این قاعده استثنا نیستند.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    نمایندگان محترم قابلیتهاى مهم مدیریت اقتصادى چین راهم بررسی نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس