حاشیه‌سازی ضدانقلاب برای یک سفر دیپلماتیک با کدام هدف؟

آیا تلاش ضدانقلاب به‌منظور حاشیه‌سازی برای سفر رئیس مجلس به روسیه با هدف تحت الشعاع قرار دادن اصل آن و القای تصویر رابطه سرد میان دو کشور به علت محتوای پیامی است که قالیباف حامل آن است؟

به گزارش مشرق، از نخستین ساعات اعلام خبر سفر رئیس مجلس به روسیه،  شایعه‌پراکنی برای تحت شعاع قرار دادن این سفر در دستور ضدانقلاب قرار گرفت. در حالی که هنوز قالیباف به روسیه سفر نکرده بود، ضدانقلاب با انتشار یک تصویر از سفر سال ۸۴ وی در قامت شهردار تهران به مسکو، تلاش کرد تا القا کند استقبال روس‌ها از میهمان خود سرد بوده است.

ببینید:

عکس/ قالیباف پیام رهبر انقلاب را تقدیم رئیس مجلس دومای روسیه کرد

اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه، ماجرای پیام رهبر انقلاب و عدم دیدار پوتین و قالیباف، کانون شایعه‌سازی ضدانقلاب قرار گرفت. حال آن که به دلیل بیماری پوتین، پروتکلهایی برای دیدار تنظیم شده است که تحقق آن از سوی رئیس مجلس امکان پذیر نبود. 

حاشیه‌سازی ضدانقلاب برای یک سفر دیپلماتیک با کدام هدف؟

با این حال به نظر می‌رسد تلاش ضدانقلاب برای تحت شعاع قرار دادن این سفر و القای تصویر رابطه سرد دو کشور، به علت پیامی باشد که رئیس مجلس حامل آن است.

روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا و ادامه دادن مشی ترامپ نسبت به برجام، بیش از پیش اهمیت روابط راهبردی ایران و روسیه به‌عنوان دو هم‌پیمان در عرصه خارجی را ضروری می‌سازد.

ببینید:

فیلم/ پیام رهبر انقلاب به روس‌ها رسید

در چنین شرایطی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از طرفین برجام که حسن نیت و پایبندی خود به تعهدات را بارها به اثبات رسانده، بر حق خود مبنی بر رفع تحریم‌ها پافشاری می‌کند و در این راستا، شرکای راهبردی ایران از جمله روسیه باید به خوبی در جریان چنین راهبردی قرار بگیرند و از سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران مطلع باشند.

حاشیه‌سازی ضدانقلاب برای یک سفر دیپلماتیک با کدام هدف؟

روابط اقتصادی دو کشور، در دورانی که تصور ایجاد گشایش اقتصادی از کانال هم‌پیمانان اروپایی آمریکا بیش از همیشه رنگ باخته است، موضوع دیگری است که اهمیت سفر رئیس مجلس و پیام وی برای ولادیمیر پوتین را می‌رساند.

در کنار همه این موارد،‌ نباید از یاد برد که روی کار آمدن مجلسی که ایستادگی بر سر منافع ملت در مقابل غرب را در دستور کار قرار داده است، موضوع خوشایندی برای ضدانقلاب نیست. از این رو به حاشیه راندن سفر رئیس آن به روسیه، دور از انتظار نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 9
    یک مصاحبه مناسب از طرف جناب قالیباف می تونه همه توطئه ها را خنثی کنه. این روش خوبی هست
  • مرصاد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 9
    جالب اینکه ؛ لیبرالها و اصلاح طلبان ؛ با معاندین و منافقین ، همصدا شده اند ! گویا منافع مشترک دارند !!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 5
    ضد انقلاب نوکر آمریکاست و از نوکر عقلانیت و از دشمن خصومت را انتظار نشاید داشت.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 6
    ضد انقلاب نوکر آمریکاست و از این نوکر عقلانیت و از دشمن خصومت را انتظار نشاید داشت.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    لبیک یا خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس