کد خبر 1175769
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
سوخو 24

ناوگان ششم دریایی آمریکا از پرواز در ارتفاع پایین یک فروند جنگنده روسی نزدیک یک ناوشکن آمریکا ئدر دریای سیاه خبر داد.

به گزارش مشرق؛ رسانه‌ها از مانور یک جنگنده روسی در روز یکشنبه نزدیک یک فروند کشتی جنگی آمریکایی در دریای سیاه خبر دادند.

وبگاه «استرایپس» دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش داد یک جنگنده سوخو-۲۴ روسیه روز یکشنبه نزدیک ناو «یو اس اس دانلد کوک» مستقر در دریای سیاه پرواز در ارتفاع پایین انجام داد.

ناوگان ششم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سوخو-۲۴ روسیه با پرواز در ارتفاع پایین و ایجاد صدای بسیار گوش خراش از نزدیک ناو شکن یو اس اس دانلد کوک گذشت. ناوگان ششم دریایی آمریکا افزود که این کشتی جنگی در آبهای بین‌المللی حرکت می‌کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که حضور در دریای سیاه برای اطمینان بخشی به متحدان این کشور در منطقه  و برقراری ثبات است. ناو دانالد کوک همراه با ناوشکن «یو اس اس پورتر» و کشتی سوخترسان «یو اس ان اس لارامی»  در دریای سیاه مستقر است.

نیروی دریایی آمریکا در حالی ورود ناوشکن خود به دریای سیاه را برای تقویت ناتو اعلام کرد که رسانه‌ها از فعال شدن سامانه ضد موشکی روسیه در منطقه خبر دادند.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی  روسیه بارها اعلام کرده که در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای  ناتو در منطقه است. وزارت دفاع روسیه  چندی قبل  به همین منظور از برگزاری رزمایش بزرگ در دریای سیاه خبر داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ۲۰ کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت کردند.نیروهای مسلح روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات‌های پدافند هوایی و جنگال  را تمرین کردند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    23 12
    بالاخره روس ها هم از ایران یاد گرفتند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    15 8
    جواب این یانکیا اینکه ایران چین و روسیه به خلیج مکزیک و آبهای سرزنینی آمریکار ناو اعزام کنند.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      15 14
      به نظرت ایران کدوم ناو رو بفرسته؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    خوبه اینا هم با هم بجنگن، تمدن نابود شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس