کد خبر 1220955
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
گشت‌زنی محرمانه ناو آمریکایی در غرب آفریقا به منظور مقابله با مادورو - کراپ‌شده

بنابر گزارش منابع خبری قرار است ۲۵ هزار نیروی دریایی آمریکا در ۱۷ منطقه مختلف بزرگترین رزمایش دریایی تاریخی این کشور را برگزار کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری میلیتری، ده‌ها هزار ملوان و تفنگدار دریایی آمریکا قرار است به منظور آزمایش نحوه برخوردهای احتمالی با چین و روسیه در بزرگترین رزمایش دریایی این کشور حضور داشته باشند.

در این رزمایش که قرار است اواخر تابستان امسال برگزار شود ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های پیشرفته، هواپیماهای نظامی، شناورهای بدون سرنشین و ۲۵ هزار نیروهای دریایی حضور دارند. این رزمایش قرار است در ۱۷ منطقه مختلف برگزار شود و تفنگداران و ملوانان آمریکایی از آفریقا، اروپا و اقیانوس آرام به آن می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید:

ایران رقیب نزدیک آمریکا و چین در تولید انبوه پرنده‌های بدون سرنشین نظامی +عکس

کریستوفر گرادی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا گفت: این رزمایش فراتر از آموزش است و قرار است توان نظامی تمام واحدهای دریانوردی از جمله پیشرفته‌ترین تجهیزات و سیستم‌های دریایی در آن آزموده شود.

وی در ادامه افزود: این رزمایش نخستین مورد در نوع خود است و قرار است ادامه دار باشد.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین تصریح کرد: از آنجایی که در سال‌های اخیر خطر استراتژیک چین و روسیه برای نیروهای مستقر آمریکایی در منطقه افزایش یافته لزوم سازمان دهی چنین رزمایش‌هایی به منظور نمایش توانایی‌های آمریکا در حوزه دریایی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

کریستوفر گرادی اضافه کرد: رقبای منطقه‌ای ما باید بدانند آمریکا نه تنها در نبرد زمینی که در نبردهای دریایی و پیشرفته هم آمادگی کامل دارد.

مایک گیلدای، فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا هم این رزمایش را بزرگترین و پیچیده‌ترین رویداد نظامی آمریکا در دریا عنوان کرد و گفت: تنش‌های نظامی در منطقه با توجه به گسترش روابط چین و روسیه وارد مرحله جدیدی شده و آمریکا با برگزاری این رزمایش آمادگی خود در زمینه‌های مختلف را به نمایش خواهد گذاشت.

به گفته مقامات نظامی آمریکایی، قرار است سناریوهای احتمالی در برخورد با چین از جمله عملیات ساحلی، فرماندهی و کنترل نیروهای دریایی در منطقه مورد مناقشه در این رزمایش مورد آزمایش قرار گیرد.

در سال‌های اخیر همکاری نزدیک چین و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش تسلیحات نظامی مقامات آمریکایی را نگران کرده است. در هفته‌های گذشته روسیه اعلام کرده قرار است بزرگترین همکاری در زمینه هسته‌ای را با چین آغاز کند. براساس سند امنیت ملی آمریکا، ظهور چین به عنوان یک قدرت جهانی بزرگترین چالش امنیتی برای این کشور محسوب می شود. 

براساس مکتب رئالیسم تهاجمی، آمریکا به عنوان هژمون نیمکره غربی باید مانع از ظهور قدرت های هم تراز خود در مناطق دیگر جهان شود. چین هم اکنون در حال تبدیل شدن به قدرت هژمون در شرق آسیا است و این موضوع باعث افزایش نگرانی ها در میان اندیشمندان و استراتژیست های امریکایی شده است. جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی و استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو بر این باور است ظهور چین به صورت صلح آمیز نخواهد بود و در نهایت تقابل میان آمریکا و این کشور به وقوع خواهد پیوست. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 3
    روسیه رزمایش برگزار کردنی میگید نمایش قدرت روسیه برابر امریکا نمیگید روسیه از ترس امریکا رزمایش برکزار کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس