کد خبر 1175208
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

کمپرسور اسکرو شرکت بادبان

گروه صنعتی شرکت بادبان ، بزرگترین مرکز تخصصی ساخت ، تولید و تعمیرات، با بهره گیری از کادری مجرب و کار آزموده دارای، کارگاهی مجهز آماده ارائه خدمات تعمیرات انواع کمپرسورهای باد اسکرو در سایزها و توان های مختلف است .

  • سرویس ، تعمیر و بازسازی انواع کمپرسور اسکرو
  • سرویس ، تعمیر و بازسازی انواع بلوئر هوادهی
  • تعمیر انواع بلوک هواساز کمپرسور اسکرو ( ایرند )
  • طراحی و ساخت انواع کمپرسور اسکرو از ۱۰۰۰ لیتری الی ۲۶۰۰۰ لیتر بر دقیقه
  • طراحی و ساخت انواع کمپرسور پیستونی ( خوابیده و ایستاده ) از سایز ۲۵۰ لیتر الی ۱۲۰۰ لیتر بر دقیقه
  • ساخت انواع مخازن تحت فشار باد
  • سازنده و تامین کننده انواع درایر جذبی ، تبریدی  و تله آبگیری

تعمیر کمپرسور اسکرو معمولا تعمیر کمپرسور اسکرو به دو بخش تعمیر اساسی و سرویس دسته بندی میشود .در بعضی مواقع ارزش تعمیر هواساز مقرون به صرفه نبوده و یا توجیه تعمیراتی ندارد در این مواقع توصیه میگردد از ایرند یا هواساز نو استفاده شود . عدم اجازه دسترسی به کمپرسور توسط افراد غیر متخصص و غیر مسئول و تعیین اپراتور متخصص آموزش دیده جهت بهره برداری از کمپرسور توصیه میگردد .

سرویس کمپرسور اسکرو

پس از کارکرد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت کارکرد کمپرسور اسکرو ، باید روغن تعویض کرد . چنانچه کمپرسور در شرایط نامساعد کار کرده باشد یا بمدت زمان طولانی استفاده نشده باشد ممکن است تعویض روغن زودتر لازم گردد . زیرا مرغوبیت روغن نه تنها بر اثر کارکرد دستگاه بلکه بمرور زمان نیز رو به زوال می رود تعویض به موقع عاملی است که از تجمع ترکیبات اکسیده شده پیشگیری می کند .

توجه :

مراقب باشید که سطح روغن کمپرسور هیچگاه بالاتر از خط فوقانی میله نشان دهنده روغن نباشد . فقط در صورتی روغن اضافه ریخته شود که سطح روغن به پایین خط زیرین میله نشان دهنده روغن رسیده باشد . ضمن ریختن روغن کمپرسور باید خاموش و عاری از فشار باشد .

در هنگام تعویض روغن میبایست درپوش شیر فلکه زیر مخزن رسیور را باز نمایید سپس شیر فلکه را باز کنید تا روغن خارج گردد . دقت کنید زمان تعمیرات کمپرسور روغن موجود در مخزن رسیور و لوله ها و رادیاتور روغن کاملا خالی گردد . پس از آنکه سرویس کمپرسور کاملا از روغن خالی شد ، درپوش تخلیه را محکم سر جای خود ببندید . زمان تعمیر کمپرسور چنانچه پیش از تخلیه روغن ، کمپرسور مقداری کار کرده باشد بیشتر رسوبات بجای آنکه ته نشین شود در روغن معلق خواهند بود بنابراین راحت ترنی راه ممکن تخلیه آن است .

تعمیر کمپرسور

معمولا بعضی از سازنده های اسکرو یا توصیه کننده گان نا آشنا روغن هیدرولیک ۶۸ را بجای روغن کمپرسور اسکرو (VDL ) استفاده می کنند. لازم به توضیح است در نگاه اول در دیتا شیت روغن همه چیز برابر است ولی نکته در اینجاست که روغن کمپرسور اسکرو حاوی ماده ضد کف می باشد( Anti Foam )  که در روغن هیدرولیک وجود ندارد و باعث عدم کف نمودن روغن در زمان استارت دستگاه شده و از جامپ کردن واحد هواساز جلوگیری می کند بارها دیده شده است وجود کف در فیلتر روغن باعث از کار افتادن فیلتر سپراتور و خروج روغن از کمپرسور به درون خط تولید شده است .

لذا توصیه می شود بجای استفاده از روغن هیدرولیک که ریسک بالایی را در دماهای بالا و زمان استارت و در نتیجه خرابی و در ادامه تعمیر کمپرسور رو بهمراه دارد از روغن مخصوص کمپرسور DVL استفاده شود .

نکات بسیار مهم قبل از تعمیر کمپرسور

  1. قبل از روشن نمودن دستگاه مقدار روغن موجود در مخزن را توسط نشان دهنده روغن کنترل نمایید .
  2. قبل از استارت دستگاه ، کلیه درب های دستگاه را بسته و آب بندی آن ها را کنترل نمایید .
  3. شیر خروجی کمپرسور را باز نموده تا دستگاه به شبکه هوای فشرده وصل شود .
  4. چناچه به هر دلیلی الکتروموتور تعویض شده باشد لازم است دور صحیح موتور کنترل شود . چنانچه دور الکتروموتور خلاف جهت باشد ، لطفا سریعا از طریق stop اضطراری خاموش و حرکت موتور را دور چرخش صحیح هدایت کنید .

قابل ذکر است حداکثر زمان چرخش اکتروموتور در جهت خلاف ۲ ثانیه بوده و تجاوز از این حد می تواند خسارت بسیار سنگینی به کمپرسور وارد نماید .

توضیح :

برای خاموش کردن ، کمپرسور را در حالت unload قرار داده و بعد شصتی stop را فشار دهید .

تذکر :

برای استارت مجدد دستگاه پس از خاموش شدن باید صبر کنید تا هوای رسیور از طریق آنلودر کاملا تخلیه شده سپس اقدام نمایید .

کمپرسور اسکرو

مهم ترین عوامل که تعمیرکاران کمپرسور باید حین انجام تعمیرات رعایت کنند ابتدا از قطع برق مدار کمپرسور سپس تخلیه هوای کمپرسور می باشد. که معمولا مشکلات و تمامی مسائل در این حوزه بر اثر بی دقتی تعمیرکاران و عدم رعایت اصول ایمنی و عدم استفاده از تجهیزات مناسب بوجود می آید.

اپراتور های کارخانجات صنعتی باید این نکته را در نظر داشته باشند که به هیچ وجه ممکن نباید شخص غیر متخصص دسترسی به کمپرسور داشته باشد و این امر باید حدالامکان رعایت گردیده و جدی گرفته شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس