موسوی تبریزی پاسخ داد: چرا منافقین در دهه ۶۰ اعدام شدند؟

تشنّج "بانیان وضع موجود" از عملکرد مردم‌مدار مجلس یازدهم موجب تقلای این افراد برای ملکوک‌سازی کارنامه نمایندگان شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"سیلی عنابستانی" و آزمون سخت عدالتخواهان

آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم! / "سیلی عنابستانی" و آزمون سخت عدالتخواهان

در ماجرای اخیر سیلی خوردن یک مأمور پلیس از یک فرد خاطی، برخی هجمه‌ها علیه مجلس یازدهم و حتی نظام اسلامی شکل گرفت.

مثلا یک فعال توییتری به نام مرتضی کیا در یک توییت پیرامون همین قضیه نوشته است:

"شماها عُرضهٔ گرفتن انتقام سیلی یک سرباز راهور را هم ندارید، بعد می‌خواهید از مظلومان جهان رفع ظلم کنید!؟ "

*باید دانست که در طول تاریخ تنها ۲ حکومت را می‌شناسیم که از ظلم و جور به ضعفا در هر سطحی به خروش آمده باشند و ارکان حکومت آن مفسده را رد کرده باشند.

اولی حکومت امیرالمؤمنین(ع) و دوم حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران.

امر واضح آنجاست که "فساد" و ظلم مسائلی نفسانی هستند که هیچ حکومتی ولو حکومت معصوم هم نمی‌تواند آنها را به صفر برساند اما روش یک حکومت الهی و عقلانی آنست که اولا پذیرنده فساد نباشد و ثانیا با مفاسد رخ داده برخوردهای قضایی و تأدیبی مناسب را داشته باشد.

در ماجرای رفتار غلط و دردآور آقای عنابستانی و سیلی این نماینده مجلس به صورت یک مأمور پلیس وظیفه‌شناس نیز در وهله اول شاهد بودیم که بر خلاف رفتارهایی که در سایر کشورها و حکومت‌ها می‌بینیم (مثل چشم‌پوشی‌های دولت آمریکا برای پلیس‌های قاتل!) هیچیک از دستگاه‌ها و مقامات ارشد کشور از این رفتار دفاع نکرد و رئیس‌مجلس شورای اسلامی بعنوان مسئولی که این گناه در ذیل مدیریت او رخ داده بود؛ در همان ساعات اولیه آنرا محکوم و تأکید کرد که قانون بایستی درباره فرد خاطی اجرا شود.

در گام بعد نیز شاهد دستور پیگیری خطای آقای عنابستانی در سیستم‌های نظارتی مجلس و سپس شاهد عذرخواهی رسمی آقای عنابستانی هم بودیم. [۱]

رفتارهایی که موجب آبرو و مباهات نظام اسلامی بودند و نشان دادند که دست اقتدار الهی نظام جمهوری اسلامی در مقابل هیچ ظلم ولو کوچکی هم کوتاه نخواهد آمد و بر طی شدن فرایندهای منطقی تأکید دارد.

اکنون این افراد مدعی عدالتخواهی هستند که باید مشخص کنند قادر به رؤیت این مثبتات و این اعلام واضحه‌ی دالّ بر عادل بودن نظام اسلامی هستند یا اینکه با صحبت‌هایی نظیر آنچه در بالا اشاره کردیم؛ ضمن کفران نعمت، زمینه را برای ژوراسیک و بازگشت حکومت‌های جائر و اعقاب سلاطین قجری و پهلوی فراهم می‌کنند.

لازم به اشاره است که مقام معظم رهبری چندین سال قبل در اشاره به مفسدنمایی عده‌ای از نظام اسلامی فرمودند:

"به مسؤولان نظام حُسن ظن داشته باشید. ما گفتیم با فساد مبارزه میکنیم - این یک نقطه روشن در نظام است - اما عدّه‌ای میخواهند این را به نقطه تاریک تبدیل کنند و بگویند فساد همه جا را گرفته است. نه آقا!  فساد همه جا را نگرفته است.

باید با فسادِ کم هم - هر جا بود - مبارزه کرد. ممکن است روزنامه‌ای بردارد یک مورد فساد را درشت کند؛ مگر همه جا فساد هست؟  فساد در گوشه‌هایی وجود دارد. انسانها لغزش دارند و دچار گناه میشوند؛ باید با این گناه مبارزه کرد. ما وقتی گناهکاریم که با فساد - ولو کمِ آن - مبارزه نکنیم؛ چون گسترش پیدا خواهد کرد. مبارزه با فساد لازم است؛ اما ناامید کردن مردم که بگوییم فساد همه جا را گرفته، یک خطای واضح و ناشی از نادانی و فریب‌خوردگیِ کسانی است که آدم میداند خودشان آدمهای مغرضی نیستند؛ مغرضان که جای خود دارند. "[۲]

***

آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم!

آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم! / "سیلی عنابستانی" و آزمون سخت عدالتخواهان

عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و از فعالان اصلاح‌طلب که قیمت مسکن در دوران وزارت او تا چند صد درصد گران شد به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است: اینجا – در ایران- با یک فقر جدی در عرصه تئوری روبروییم. اصلا درباره خودآگاهی ملی و تاریخی کار شایسته و بایسته نشده‌است که حالا امروز بتوانیم بر سر بازتعریف ملت به توافق برسیم. البته بحث‌های مقدماتی فراوانی شده لیکن مورد اجماع ملی قرار نگرفته‌است. اگر می‌بینید که کماکان دولت مدرن امکان تحقق نمی‌یابد یک دلیلش همین فقر تئوری در عصر جدید است.

او می‌افزاید:

"واقعیت این است که ما علی‌رغم تلاش‌های صد ساله‌مان هنوز نتوانسته‌ایم به دولت مدرن برسیم و دولت-ملت مدرن را آنچنانکه اقتضا می‌کند، ‌یا حداقل مطابق آنچه در دنیا اتفاق افتاده، بفهمیم"!

آخوندی تصریح می‌کند: تا ملت را نتوانیم تعریف کنیم، دولت را نیز نمی‌توانیم تعریف کنیم. چرا که دولت محصول و نتیجه شکل‌گیری اراده‌ی ملت است. روی همین حساب است که من منتقدانه معتدم که ما گرفتار "بی‌دولتی" شده‌ایم. اگر عبارت بی‌دولتی برخورنده است، تعبیر چند دولتی را بکار می‌برم. ایران امروز گرفتار پدیده چند دولتی است. بخواهم دقیق‌تر صحبت کنم باید بگویم که در حال حاضر ما با پنج دولت در ایران مواجهیم. چون ملت را تعریف نکرده‌ایم کارمان به اینجا رسیده که پنج دولت از آن منبعث شود. به جای اینکه یک دولت تعارض را در درون مدیریت و ملت ایران را در بیرون نمایندگی کند.[۳]

*مردم ایران "لیبرال‌ها" و لیبرال‌مسلک‌ها را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که آن طی یکصد سال گذشته چطور مشغول کرنش و تعظیم در برابر "دربار غرب" بوده‌اند و چگونه برای خوش‌خدمتی؛ به هر بهانه‌ای سیل توهین و تحقیر خود را نثار مردم ایران کرده‌اند.

این افراد همان‌ها بودند که می‌گفتند ایران و ایرانی جز لولهنگ و آبگوشت بزباش چیز دیگری نمی‌تواند بسازد، "مردم" لشکر قابلمه بدست‌ها و لبوفروش‌هایی هستند که نباید در سیاست و هسته‌ای نظر بدهند و باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شد.

و اکنون هم می‌بینیم که این حد الیناسیون و دشمنی با خود بدانجا رسیده است که فردی مثل آخوندی با یک کارنامه مشخص در فتنه و در ناکارآمدی به عرصه آمده و می‌گوید ما نمی‌توانیم مدرنیته رخ داده در دنیا را بفهمیم!

(جالب است که اسلاف این افراد نیز در دهه ۸۰ و در میتینگ‌های دانشجویی می‌گفتند ما نمی‌توانیم "دموکراسی" را بفهمیم...)

ما قضاوت درباره آنچه که آخوندی اظهار کرده است را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم اما تصریح می‌کنیم که اتفاقا این مدرنتیه عقلانی و جهانی‌شدن منطقی وقوع یافته در ایران اسلامی است که امثال آخوندی از درک آن عاجزند.

اشاره ما به حکومتی است که طی ۴۲ سال توانست با تمام فتنه‌های داخلی و خردکننده مقابله کند، امنیت مردمش را در برابر هر تهدیدی حفظ کند، مرزهای هژمونیکش را تا سواحل مدیترانه بگستراند، کشور را به جایگاه سیرترین کشورهای جهان برساند، ارزان‌ترین نان، سوخت و مالیات را به مردمش ارائه کند، بحران بیکاری نداشته باشد و در هماوردی با قدرت‌های بزرگ جهانی بهین‌بهان باشد.

آخوندی چگونه به خود جرأت داده است چنین کارنامه موجب مباهاتی را کم‌فهم از درک تحولات جهانی بخواند!؟

که این وطن ما ایران است که جهان از درک پیشرفت‌های آن عاجز است و در مقابل هژمونی عقلانی و اسلامی آن به زانو درآمده است.

به زعم ما درد و تلخی آنچه که آخوندی به ایران و ایرانی رواداری کرده از سیلی خوردن یک سرباز بیشتر است...

***

تشنّج "بانیان وضع موجود" با عملکرد مجلس یازدهم

آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم! / "سیلی عنابستانی" و آزمون سخت عدالتخواهان

حسین موسوی تبریزی، فعال چپ و دبیر مجمع اصلاح‌طلب موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه قم طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"انتخابات اخیر مجلس از این جهت برخی را دلمرده و نارحت کرد و امیدشان را از اینکه نظام جمهوری اسلامی اجازه دهد افراد باسواد، شایسته، متدین، دلسوز و قدرتمندی که بتوانند، کار کنند وارد میدان رقابت شوند، از دست داده‌اند و مسئولان کشور و در راس رهبری باید در این‌باره تصمیم بگیرند."[۴]

*این ناسزاگویی علیه مجلس یازدهم در حالی است که این مجلس تنها در طول چند ماه گذشته در سال نخست فعالیتش توانسته پایان دوران وکیل‌الدولگی مجلس را اعلام و با تصویب قوانین مردم محور اثبات کند که می‌توان در مقابل مسائل کشور ناکارآمد و فشل نبود.

حتما بایستی منتظر سیل ناروا و ناسزا به مجلس اصولگرای یازدهم می‌بودیم آن‌هنگام که نمایندگانش خواستار پرداخت یارانه بیشتر به مردم در مقابل گرانی‌های دولت شدند، در مصوبه اقدام راهبردی خواستار اتمام انفعال برجامی دولت شدند و برای ارزان شدن مسکن طرح "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را تصویب کردند.

بدیهیست که بانیان وضع موجود و کسانی که نان خود را در وقوع همین مشکلات می‌جویند با مشاهده این فرایند مثبت؛ واکنش‌های غلاظ و شدادی نظیر آنچه که موسوی‌تبریزی بر زبان آورده نشان دهند.

جالب است که مجلس قبلی -مجلس دهم-  با اکثریت اصلاح‌طلب و اعتدالی خودش که گویا از نظر همین آقایان ترکیب کاملی از رجال "باسواد، شایسته، متدین، دلسوز و قدرتمند"! هم بوده است ضمن اینکه هیچیک از وعده‌های اقتصادی خود به مردم را عملی نکرد بلکه در عمل نشان داد هیچ هنری جز تصویب برجام در مدت ۲۰ دقیقه و یا "سلفی حقارت" ندارد.

البته حرف‌های بی‌بنیاد موصوف خللی در مدیریت جهادی مجلس و روند اصولگرایانه آن ایجاد نخواهد کرد اما در این میان اگر خواص کشور نیز به وظیفه روشنگری خود عمل نکنند؛ ‌ بسا که جای شهید و جلاد عوض شود و دلمردگی مورد اشاره موسوی‌تبریزی و دوستان او با مهندسی ستاد اصلاحات محقق شود!

در بحث کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم نیز باید اشاره کرد که این کاهش مشارکت را اصلاح‌طلبان با پروژه "تحریم خاموش انتخابات" رقم زدند و البته در دموکراسی‌های دیگر جهان؛ علت اصلی کاهش مشارکت را اول از همه در نزد تحریم‌کنندگان انتخابات می‌جویند...

***

1_ mshrgh.ir/1172989

2_ mshrgh.ir/1089398

3_ https://etemadonline.com/content/461007

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/306891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    23 9
    نظام اسلامی مظلوم است
    • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      17 0
      رییس آقای آخوندی مگر بابت ضرر و زیان 40 میلیون سهامدار ایرانی معذرتخواهی کرد.
    • دادخواه IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      22 1
      بنظرم اونایی که بخاطر تصمیمات آقای آخوندی در مسکن مهر ضررو زیان کردن وکیل بگیرند و از ایشان شکایت کنند.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      11 0
      اونهایی که مثل من و مادر پیرم مستاجر هستیم شکایت اخوندی رو به حضرت فاطمه کردیم کل دارای ما 100 میلیون پول پیش خونه هست . حالا ببین اخوندی آه دختر سید یتیم و یه پیرزن تو رو میگره یا نه؟
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    22 1
    تو عرضه داشتی یه آجر میذاشتی روی آجر، حرفای گنده تر از دهنت نزن. یه پیمانکار یه ساختمون رو کم و زیاد کنه پدرش رو در میارن، ۸۰ میلیون ادم رو سرمار گذاشته هیشکی نیست بهش بکه بالا چشت ابرو"عه" :/
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    19 1
    اروغ روشنفکری نزن اخوندی. مگه قرار نبود ترک فعل هم شامل مجازات بشه؟ پس چی شد؟
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    10 16
    (اولی حکومت امیرالمؤمنین(ع) و دوم حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران.) نویسنده این مقاله چی میزنه که حکومت علی را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقایسه میکند؟!!!
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      12 0
      جانم!؟ اولا مگر حکومت مولا علی علیه السلام چه مشکلی داشته؟ ها!؟ دوماً ائمه را با ادب خطاب کن مگر خویش شماست که می گویی علی؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    18 0
    اقای اخوندی هر وقت تونستی قیمت زمین رو از مسکن حذف کنی بیا اظهار فضل کن شماها کاری کردید که خیلی ها بی خونه شدند
    • پاسخ به اقای بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      2 0
      آقای قالیباف و مجلس زمین را رایگان کنند . البته منابع طبیعی را هم از هر ارگان و وزارتخانه ای پس بگیرند. نماینده خاطی را مجازات کنند. با تغییرات اساسی تورم را کنترل کنند. اقتصاد منهای نفت را جاری وساری نمایند. ‌ مهمتر قانون مالیات به صورت جامع تصویب و تمام مردم و مسولین میزان پرداخت مالیات و ثروتشان را شفاف اعلام نمایند با اولویت نمایندگان و وزرا و معاونین آنها. بالاخره پاسخگویی سه قوه به مردم.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      همه گندها رو دولت بنفشت زده تا 8 سال دولت بعدی رو زمینگیر کنه
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    9 2
    فقط یه معذرت خواهی برای کتک زدن مامور قانون فرضاً مامور معذرت خواهی را قبول کرد از جنبه عمومی جرم نباید برخورد شود
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    14 2
    مدرنیته تو و پدر خوانده مغروقت مدتهاست توسط نسخه نویسان غربی به زباله دانی انداخته شده منتهی متضرر اصلی 16 سال حاکمیت تفکر کارگزارانی ، مردمی بودند که نابود شدن
  • الیاس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 7
    زود قضاوت نکنیم، آقای عنابستانی گفته سیلی در کار نبوده و سرباز هم توهین کرده است
    • سکاهای خونخوار IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      5 6
      زده،خوبم زده. شما مسلمون نیستید؟!
    • DE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      9 6
      عنابستاني سيلي نزده، از سرباز صورتشو كوبيده به كف دست ايشون فتأمل!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      3 1
      سرباز اول هتاکی کرده باید جریمه میکرد همین .
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 4
    غلط کرده رده باید مجازات بشه
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    16 0
    آخوندی حرف مفت زیاد میزنه عملت کو؟
  • شورشیان کوهستان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    15 0
    شما مدرنیته میدونی،برا هفت پشتمون بسه.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    12 0
    به نظر من اخوندی ادم کثیف و یک اشراف بی درد و بی اعقتاد به همه چیز است و به جز گندم ری به چیز دیگری اصلا فکر نمی کند .
  • مجید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    12 0
    اخوندی نمادی از ظلم برای مردم در مورد مسکن است .او یک نماد تنفر است
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      1 0
      فقط محاکمه و مجازات آخوندی خواسته ماست
  • داریوش IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    13 0
    با شناختی که از عباس آخوندی دارم اگر این فرد در روز آفتابی بگه الان روزه من باور نمیکنم تا خودم نبینم در زمان وزیر بودنش در وزارت راه و شهرسازی گند کاریهای او ضد مردم‌ ایران کم نبود
  • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    20 0
    اتفاقا. مدرنيته را خيلي خوب فهميديم: مسكن مهر مزخرف است و من افتخار ميكنم كه در مدت وزارتم حتي يك مسكن براي مردم نساختم و من گردن كلفتي ميكنم، پس من مدرنم
  • BE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    17 0
    مدرنتیه چه مفهومی داره؟ یعنی تسلیم بی قید و شرط در برابر خواست حرامزاده ها؟ جمعش کن جایی برات نیست که نیست که نیست برو پیش ارباب دستو پاشو بمال
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 0
    لی لی لی هورا!! آقای آخوندی فهمیده مدرنیته چیه. بارک ا.. پسر خوب صد آفرین هزار و سیصد آفرین. مردک به جای این حرفها جواب خونه خراب کردن میلیونها ایرانی را بده. تو را چه به این حرفها. برای این حرفها خیلی خیلی خیلی... کوچیکی!!!!!
  • مصطفی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    جناب مامور، ما مردم درک و شعورمون اونقدر هست که بفهمیم تو چه شرایطی، کی و کجا و چه کسی چی میگه. تویی که ما مردم رو دست کم گرفتی کلات پس معرکست
  • بیژن IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 0
    یکی بیاد یک حسابرسی دقیق از اموال این آخوندی بگیره و هر چی اموال مورد دار یا کسب شده توسط رانت و غیره اگر گرفته ازش پس بگیره بعد یک اردنگ بهش بزنن بره مثل مردم عادی با دو قرون درآمد زندگی کنه تا معنی و مفهوم واقعی مدرنیته رو درک کنه . . .
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      4 0
      ایول به شما
  • عبا دالله IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 7
    اقایان مجلس یارانه تان را نخواستیم سفرمان را کوچکتر نکنید با دلار 17500تومانی مرگ بر امریکا
    • Javad FR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      1 0
      دلار رو کسی دیگه گرون کرده میندازی گردن مجلس. کی دلار رو تا 32 هزار تومن برد و بورس رو به زمین زد تا مردم رو نابود کنه، کی آدرس غلط میده گرانی دلار و اجناس آدرس اشتباهی میده، یه کم روشن بین باش مجلس میدونه داره چکار میکنه این آقایون میخوان این چند ماه باقی مونده دلار رو بیارن پایین با دلار هایی که این روزها معلوم نیست از کجا داره میاد و بندازه به دولت بعد، بعدش بگن آره ما دلار رو 15 تحویل دادیم
  • FR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 0
    دولتهای باصطلاح مدرن مثل ....در گل گیر کرده اند انوقت این اقای اخوندی هوس مدرنیته کرده در این سالها مشغول پول جمع کردن بوده حالا تازه یاد سیاست وفلسفه بافی افتاده
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 3
    آنقدر در ماجرای سیلی سرباز ساده انگاری انجام دادند که دیگه دیر شد بعضی ها چقدر دیر میفهمند این مسائل برای افکار ر عمومی مهم است سم اثرش رو گذاشت دیگه پادذهر فایده نداره.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    7 0
    آخوندی راست میگه ما فقر تئوری نداشتیم افرادی مثل او وزیر نمی شدند ماهم مثل او در ناز و نعمت زندگی میکردیم یک روزی هم در این مملکت آشوب کرده و چند سال بعد وزیر نمی شدیم
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    تو خیلی می فهمی!!!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    5 0
    البته از اول هم بنا نبوده که ما به دولت مدرنی که غرب با بنیان های فکری خودش ساخته برسیم ! ولی اون بخشی که میگن ما مدرنیته غربی رو نفهمیدم درسته حتی میشه گفت فلسفه غرب هم هنوز به شناختی ازش نرسیدیم! اگه میرسیدیم چنین اظهار نظر هایی که بریم غربی بشیم رو کمتر میدیدیم
  • avdt IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم!".تو غلط کردی،تو بیجا کردی،فقط تو یکی بلدی،مدرنیته فهم شده برای من!.تر زدی به مسکن مردم یابو ورت داشته خیلی بافهمی!.
  • کارمند ساده ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    6 0
    آقای آخوندی مدرنیته یعنی اینکه 300 صنعت وابسته به صنعت مسکن را در دوره وزارتت بخوابنید و هزاران جوان اعمم از کارگرا و مهندس را بیکار کنی و افتخارت این باشد که حتی یک خانه هم نساختی و اینکه قوه قضاییه ببیند و تو را به جرم عدم مسئولیت که رافع آن در هر زمانی نمی شود کار ی به کارت نداشته باشد.... بدرود ای تکنوکرات و سلام بر فن سالارانی که موشک و ناو و هواپیما و ... می سازند....
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    شما رو به حضرت عباس عکس این یارو آخوندی رو نذارید. حداقل مات باشه نینیم حالمون بهم نخوره!!!
  • م.ج IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    آخوندی فقط حرف می زنه و مرد عمل نبوده و نیست فقط پز ‌ادعای بی منطق و علم !!
  • الهام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 0
    ولی سیلی جهانگیری و حسین فریدون به مردم مظلوم ومحروم رو خوب میفهمیم
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    5 0
    آخوندی را بخاطر ۷ سال رکود مسکن و هزاران میلیارد ضرر و زیان محاکمه کنید
  • حسین GB ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 0
    شما را قسم میدهم به هرچی اعتقاد دارید ، صوت ، تصویر و سخنان این آخوندی را منعکس نکنید که هر وقت میبینم ویا میشنوم یک هفته حالم خراب میشود
  • DE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    آخوندی: ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنتیه را کاملا بفهمیم!. قدیمیها اول فکر ساختن خانه بودند و این یک حرکت سنتی بود که الان در دنیای مدرن جواب نمیده .الان مدرنیته اینه که بجای ساخت مسکن مردم برن اجاره نشینی و حتی داخل کمپ و چادر کانکس و پولت رو بگذاری بورس تا من و رفقام آنرا بالا بکشیم منظور بالا ببریم به این میگن مدرنیته.
  • ایرانی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    6 0
    مسلمانی یادبگیر این حرفهای قلمبه سلمبه پیشکشتان خیانتکارنباشید نگران فهم ایرانیان نباش
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    7 0
    آخوندی کج فهم ؛ اگر ایرانی هستی و مدرنیته را بقول خودت مثل همه ایرانیها نمی فهمی ، چرا زندگی لاکچری غیر ایرانی داری ؟ شاید هم خودت را ایرانی نمیدانی ! که لاکچری زندگی می کنی . کجایی هستی ؟
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      4 0
      خوب معلومه که ایرانی نیست. ایشون در نجف عراق بدنیا اومده و در انگلستان هم تحصیل کرده و اطرافیانش هم کاملا مشخصه.
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    پول مردم رو کشیدی بالا تو بورس بایدمحاکمه بعداعدام بشی
  • احمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    من بعنوان یک شهروند تنفری که از آخوندی دارم انصافاً از صدام ندارم!!
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      منم همینطور ....
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    اوایل انقلاب کتونی چینی پاش میکرد و کت و تو شلوارش میزد و آبگوشت تلیت شده رو تو لقمه نون گرد میکرد و میخورد با رانت و چپاول بیت المال واسه ما مدرنیته شده
  • DE ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    اقای اخوندی لطفا جمع کنید ما وسط مدرنیته زندگی می کنیم و عطاش رو به لقاش باید بخشیدیم! اتفاقا اگر کشوری باشه که ایده های نوین و متنوع داشته باشه ایرانی ها هستند. زیرا غرب در مواجه با یک بحران یعنی کرونا زانو زده و پکر و نکران نمیدونه چطور خودش رو جمع کنه! اینهمه به غربی ها ننازید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس