کد خبر 11725
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

رئيس هيئت مؤسس انجمن قلم گفت: بايد در سطح بين‌المللي جايزه ادبي به نام طاهره صفارزاده اختصاص يابد چرا که صفارزاده در دنيا بي‌مانند است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم بزرگداشت دومين سال درگذشت طاهره صفارزاده عصر امروز در انجمن قلم ايران با حضور محسن پرويز رئيس هيئت مؤسس انجمن قلم ايران، رضا اسماعيلي، احمد شاکري، سيدعلي موسوي گرمارودي، حميد سبزواري، سيمين الهي قمشه‌اي، منيژه آرمين، غزل تاجبخش و عباس براتي‌پور برگزار شد.
محسن پرويز رئيس هيئت مؤسس انجمن قلم ايران در اين مراسم گفت: طاهر صفارزاده جزو اعضاي اوليه انجمن قلم و مايه افتخار و مباهات ما در انجمن بود.
وي ادامه داد: چند جلسه‌اي با اعضاي هيئت مديره و در فواصل زماني مختلف که ترجمه قرآن را به دو زبان فارسي و انگليسي در دست داشت به خدمت وي رسيديم، اين اثر يکي از کارهاي بزرگي بود که به سرانجام رسيد اما بسيار کم به آن پرداخته و در مورد آن صحبت شده است در حالي که اين اثر کاري ماندني و بزرگ است.
پرويز خاطرنشان کرد: در آن ايام وقتي خدمت صفارزاده مي‌رسيديم توجه لحظه‌ به لحظه به خداوند در تمام دقايق زندگي وي مشهود بود.
به گفته رئيس هيئت مؤسس انجمن قلم ايران شايد کمتر جمله‌اي از ناحيه صفارزاده ابراز مي‌شد که در آن ارتباط با خدا مستفاد نشود که اين امر براي ما درس‌آموز بود چرا که صفارزاده دائم به فکر خدا بود.
وي ادامه داد: در ايام ترجمه قرآن صفارزاده ذوب در آيات قرآن مي‌شد.
پرويز اضافه کرد: شاعران با جايگاه و قوت شعري صفارزاده آشنا هستند و معتقدند جا داشت پس از درگذشت صفارزاده که يکي از مفاخر بزرگ کشور محسوب مي‌شود براي زنده‌ نگه‌داشتن نام او جايزه بزرگ ادبي در سطح بين‌المللي بنيان گذاشته مي‌شد که در اين امر قصور صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: برگزاري چنين جايزه‌اي يکي از راه‌هايي است که مي‌شود نام صفارزاده را تا ابد ماندگار کرد و با تکرار آن جايزه نام وي را زنده نگه داشت.
رئيس هيئت مؤسس انجمن قلم ايران گفت: اميدوارم در انجمن اين پيشنهاد ارائه شود و از مجاري مربوط درخواست تأمين بودجه چنين جايزه‌اي ارائه شود تا اين امر به اجرا درآيد.
وي افزود: همانند صفارزاده در ساير کشورها کمتر وجود دارد معمولاً کساني که ذوق ادبي داشته و در حوزه ادبي مي‌درخشند گاهي تحصيلات آکادميک چنداني ندارند و کمتر ديده مي‌شوند فردي در هر دو حوزه موفق باشد اما مرحوم طاهره صفارزاده چنين فرهيخته‌اي بود که در سطح عالي دانشگاهي و ادبي درخشيد. اميدوارم اهتمام کرده تا نام و خاطره طاهره صفارزاده را زنده نگه داريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس