واکسیناسیون داوطلبان واکسن کرونا وارد مرحله دوم شده است

مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی گفت: فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووایران تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی اظهار داشت: واکسن کوایران واکسنی با پلتفرم شناخته شده در دنیا و از نوع ویروس کشته شده است و چندین کشور دنیا در حال حاضر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و در کشور نیز با تلاش‌ها محققان این واکسن تولید و کارآزمایی بالینی آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

ورود ۲ تا ۳ واکسن ایرانی کرونا به کارآزمایی بالینی تا آخر بهمن

وی با بیان اینکه این واکسن در میانه راه فاز یک بالینی قرار دارد اظهار داشت: فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووایران تا آخر ماه جاری به اتمام می‌رسد. در مرحله دو فاز یک این واکسن روی ۱۴ نفر دیگر تست می‌شود و در فاز ۲ بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر تست خواهد شد.

وی افزود: کارآزمایی واکسن کرونای شرکت رازی نیز ظرف هفته آینده وارد کارآزمایی بالینی می‌شود، این واکسن از نوع  نوترکیب است که برخی از کشورهای دیگر دنیا نیز درحال ساخت این نوع واکسن هستند.

مجری کارآزمایی و تست بالینی واکسن کرونای ایرانی با بیان اینکه انستیتو پاستور نیز درحال تولید مشترک واکسن نوترکیب دیگری با همکاری کشور کوبا است گفت: مقرر شد خط تولید این واکسن در ایران راه‌اندازی شود و از فاز سه آزمایشات بالینی ایران نیز به این روند بپیوندد. درحال حاضر این واکسن فاز یک را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد فاز دو بالینی شده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها درحال تلاش برای تولید واکسن «Inactivated» هستند اظهار داشت: کشور چین ساخت این واکسن را آغاز کرده است و کشورهایی مثل امارات، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای اروپایی این واکسن را خریده‌اند و درحال استفاده هستند یا وارد نوبت خرید شده‌اند، از سویی شرکتی هندی نیز واکسن «Inactivated» را تولید کرده است و قرار است واکسیناسیون کشور هند با این واکسن انجام شود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • farnoush IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    خیلی خوبه که با کشور پیشرویی همچون کوبا همکاری می کنیم
  • BE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    پلتفرم شناخته شده در دنیا چی چی هست ؟ نکنه مال مایکروسافته ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس