کد خبر 1170594
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
یمن|عبدالسلام: تحریم انصارالله آخرین تیر در ترکش واشنگتن بود/ دنیا با ما همراهی و آمریکا را منزوی کرد

سخنگوی انصارالله یمن، تصمیم واشنگتن در تحریم این جنبش را پس از شکست همه گزینه‌های آمریکا علیه ملت یمن و فاقد تبعات اقتصادی و سیاسی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به اقدام آمریکا در قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی واکنش نشان داد.

وی افزود: موضع آمریکا چیز جدیدی ندارد مگر اینکه موضع خود را علنی کرده باشد. اقدام آمریکا علیه ما، افتخاری برای ماست زیرا تاکیدی بر این است که ما علیه منافع آن ایستاده ایم.

عبدالسلام بیان کرد: این اقدام آمریکا پس از آن رخ می‌دهد که واشنگتن هر تیری که داشت شلیک کرد و همه گزینه‌ها را علیه ما به کار بست. جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی از جانب آمریکاست و عربستان فقط مجری اجرای آن است.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصارالله یمن به تحریم آمریکا

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: جنگ سیاسی، نظامی و اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد و تحریم انصارالله آخرین چیزی است که آمریکا در چنته دارد. آمریکا امروز نقاب از چهره برداشت و این اقدام در قرار دادن انصارالله در فهرست تروریسم شکست مزدوران و ادوات آمریکا در اجرای ماموریت محوله شده به آنها را نشان می‌دهد.

عبدالسلام گفت:  به ملت یمن اطمینان می‌دهیم که هیچ تبعات سیاسی و اقتصادی و بشری از این بابت وجود ندارد؛ زیرا ما همه این مراحل را پشت سر گذاشتیم. ملت ما با کمک سازمان‌های بین المللی امرار معاش نمی‌کند بلکه با همدلی و بهره برداری از منابع طبیعی و توان داخلی روزگار سپری می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در برابر جنگ، کشتار و محاصره پایداری کردیم و موضع خود را تغییر نخواهیم داد. این اقدام آمریکا سبب تغییر موضع ما نخواهد شد. ما به ملت یمن اطمینان می‌دهیم که این موضع گیری کوچکترین تاثیری بر موضع ما ندارد و امتیازدهی در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

محمد عبدالسلام؛ خروج آمریکا از منطقه تنها راه قصاص خون شهدای فرماندهان مقاومت

عبدالسلام ضمن به سخره گرفتن این اقدام آمریکا، اظهار داشت: دوگانگی مواضع آمریکا در جامعه بین الملل سخیف است. جامعه جهانی با ما همسویی و اعلام کرد که تصمیم آمریکا ربطی به آنها ندارد. جامعه بین المللی به خودسری آمریکا در موضوعات مختلف تاکید کرد.

وی گفت: ما در حال جنگ و مقابله با متجاوزان هستیم. آنچه در بُعد نظامی به اجرا درآمده ، مشروع است. هر تصمیمی که رهبری ، ستاد فرماندهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اتخاذ کنند، به طور حتم گزینه قانونی و تضمین شده است. اگر آمریکا مرتکب حماقتی شود حق واکنش از جانب ما محفوظ است.

عبدالسلام در پایان از مواضع کشورهایی که با اقدام آمریکا در قرار دادن در فهرست تروریسم مخالفت کرده اند، تمجید و تاکید کرد: می‌دانیم که این اقدام آمریکا به خاطر طمع ورزی آمریکا و اسرائیل است.

از سوی دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم این جنبش از سوی آمریکا، اعلام کرد که این اقدام نقش واشنگتن به عنوان رهبر تجاوز شکل گرفته علیه یمن را نمایان کرد.

بیانیه مزبور تاکید کرد: آمریکا هرگز بی طرف و در کنار مردم یمن نبوده تا اینکه با این حرکت احمقانه و سخیف خود ما را متعجب کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای جنبش انصارالله یمن را به فهرست تحریم‌های این کشور افزود.

در همین راستا هزاران نفر از شهروندان یمنی با تجمع مقابل سفارت آمریکا در صنعاء، قرار گرفتن نام «جنبش انصارالله» در «فهرست سازمان تروریستی خارجی» از سوی دولت «دونالد ترامپ» را محکوم کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    باید از مدل ترکیه در نبردها پیروی نمود رسیدن سریع به یک آتش بس با استفاده از تسلیحات مرگبار همانند لیبی سوریه وقره باغ ایران نیز باید به یمن کمک نماید و با کمک موشک های دوش پرتاب کار جنگ را بکسره نماید
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    فشارها بر عربستان باید بیشتر بشود خصوصا در جبهه سواحل سریع کار مارب را تمام کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس