کد خبر 1196158
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
حملات توپخانه‌ای مزدوران سعودی به منازل مسکونی در الحدیده یمن

منابع یمنی از حملات توپخانه‌ای عوامل و مزدوران ائتلاف سعودی به منازل شهروندان یمنی در الحدیده در غرب یمن خبر دادند و اینکه دو نفر بر اثر این حملات تاکنون زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، متجاوزان و مزدوران آنها مناطق مسکونی در استان الحدیده در غرب یمن را زیر آتش توپخانه گرفته‌اند.

بر اثر این حملات توپخانه‌ای به محله های «هفت جولای» و خیابان «پنجاهم» در الحدیده، خساراتی به منازل وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

یمن بازار فروش تسلیحات آمریکا و اروپا است

همچنین بر اثر حملات به کوی «الشهداء» در الحدیده یک زن و یک مرد زخمی شده‌اند.

الحوثی: روسیه نقش موثرتری در زمینه پایان محاصره و جنگ یمن ایفا کند/ نقش مخرب انگلیس

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: یمن در زمینه تسلیحات نظامی به کارشناسان یمنی که تجاربی قبل از ۲۱ سپتامبر داشتند و  نیز فرزندان انقلاب تکیه کرده است.

وی در ادامه به دستاوردها در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها اشاره کرد.

الحوثی گفت: آینده راهکار سیاسی در گرو آگاهی و بیداری ملت یمن است.

بیشتر بخوانید:

محاصره یمن شکسته شد؟

وی به نقش انگلیس در جنگ علیه ملت یمن اشاره کرد و ادامه داد: نقش انگلیس بد است و انگلیس شریک در جنگ است و هواپیماها و کارشناسان آن با سعودی در بمباران ملت یمن نقش دارند.

الحوثی با اشاره به نقش روسیه اعلام کرد: نقش روسیه تاکنون ضعیف بوده است و امیدواریم که روسیه نقش بزرگترین در در مخالفت با جنگ و محاصره ملت یمن داشته باشد.

وی اظهار داشت: خطاب به ملت یمن می گوییم که خداوند شما را روسفید کرد و شما صخره‌ای هستید که همه توطئه‌ها علیه ملت یمن را درهم شکست. ما هنگامی که دشمن در اوج قدرت خود بود برایمان اهمیتی نداشت و از رویارویی ابایی نداریم زیرا موضع ما دفاعی است و دفاع از کشور وظیفه مقدسی است.

بیانیه احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی

احزاب و گروههای سیاسی یمنی در بیانیه‌ای اعلام کردند که صلح با دشمن پس از توقف جنگ و پایان محاصره و خروج همه نیروهای خارجی در یمن میسر خواهد شد.

احزاب یمنی در بیانیه خود ضمن تمجید از پیروزی‌های ارتش وکمیته های مردمی یمن و دفاع آنها از حاکمیت و استقلال یمن بر مخالفت با طرح‌های تجزیه طلبانه و قیمومیت تحت هر پوششی مخالفت کردند.

حملات توپخانه‌ای مزدوران سعودی به منازل مسکونی یمن

احزاب و گروه‌های یمنی بر ضرورت حرکت به سمت خودکفایی در همه زمینه‌ها و تقویت جبهه داخلی و حمایت مالی و جانی از جبهه های جنگ تاکید کردند.

در بیانیه احزاب یمنی تاکید شده است که جنگ یمن با طرف یا طرف‌های یمنی نیست بلکه رویارویی با ائتلاف سعودی است.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر مخالفت با جنبه نظامی دادن به موضوعات بشردوستانه تاکید و اعلام کردند که این موضوعات باید با مسائل سیاسی و نظامی در هم نیامیزد.

این احزاب بر ضرورت بازگشایی فرودگاهها و بنادر و اجازه دادن به ورود فرآورده‌های نفتی، دارویی و غذایی تاکید کردند.

احزاب یمنی بیان کردند: این موضوعات به هیچ وجه نباید با مسایل سیاسی مرتبط شود. از فریب خوردگان می‌خواهیم که به آغوش کشور بازگردند و به درخواست آشتی ملی پاسخ مثبت بدهند.

در بیانیه احزاب و گروه‌های سیاسی یمن تاکید شده است که دشمن و مزدوران آنها ملت یمن را محاصره کرده و مانع از پرداخت حقوق آنها و ورود فرآورده های نفتی می‌شوند و آنها باید مسئولیت و تبعات آنرا بپذیرند.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمن تاکید کردند: متجاوزان باید به جنگ پایان داده و محاصره را تمام کنند. همه نیروهای خارجی در اراضی، جزایر، آبها و حریم یمن باید خارج شوند و به ملت یمن غرامت پرداخته شود و متجاوزان آنچه ویران کرده را بازسازی کنند و از دخالت اقتصادی و سیاسی در امور یمن دست بردارند.

در این بیانیه آمده است: رسیدن مواد سوختی، غذایی، دارویی و اقلام اساسی برای ملت یمن ضروری است و ما هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر گفتگوی یمنی-یمنی که ضامن ثبات سیاسی باشد و توقف درگیری نظامی و تحقق حاکمیت یمن و تمامیت ارضی و استقلال آن و عدم سرسپردگی به خارج و حفظ حقوق تاریخی یمن، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: از ساکنان و برادران در استان‌های جنوبی و شرقی می‌خواهیم که متوجه طرح‌های دشمنان باشند و به مخالفت با شرایطی که اشغالگران برای آنها رقم زده‌اند، برخیزند. از جهان عرب و اسلام می‌خواهیم که حامی ملت مظلوم یمن باشند.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر موضع ملت یمن در قبال موضوعات جهان عرب و اسلام که در راس آنها آزادسازی فلسطین و رفع مظلومیت تاریخی آن است، تاکید کردند.

احزاب یمنی همچنین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خیانت به امت اسلام و اصول آن دانستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    ملت یمن بدانند در این جنگ تنها نیستند و مردم و کشور ایران هرچه دارند برای حمایت از شما بکار می گیرند ،شما پرچم اسلام‌ را برافراشته اید و دشمنان را مغلوب و مایوس کردید طوری که همه به حال شما غبطه میخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس