کد خبر 1170234
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: «سازمان اطلاعات و امنیت کشور» یا همان ساواک، در دوران محمدرضا شاه و به دستور آمریکایی‌ها ایجاد شد و خود آنها هم آموزش ساواک را بر عهده گرفتند.

به گفته‌ی جواد منصوری: «تاسیس ساواک مستقیما توسط سازمان سیا بود. جالب است بدانید که سیا در ساواک دفتر داشت. دفتر موساد هم از سال ۴۳ به بعد تاسیس شد. از این طریق تبادل اطلاعات صورت می‌گرفت، آموزش داده می‌شد، ابزار می‌دادند، گزارش می‌گرفتند، راهنمایی می‌دادند و...»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 19
    البته آن ساواک در پیت با تشکیلات منسجم و متعدد اطلاعاتی امنیتی الان اصلا قابل قیاس نیست چون اون ساواکیهای مفلوک عرضه نداشتند امنیت رژیم را تصمین کنند
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      7 7
      سلام.ساواک جزو پیچیده ترین و برترین ها ابزارها زمان خودش بود.مثل رژیم امریکا! اما در نهایت به خواست الهی و روحیه انسان ها درستکار.به طور کامل نابود شد از بین رفت.هیچ اراده بالاتر از اراده خدا وجود ندارد! او خواست. پس 2500 سال حکومت پادشاهی،زجر ستم،نابود شد. بزودی امریکا،و جهان غرب هم نابود میشون... این سنت خداست.هیچ راه گریزی نیست.انسان بی خدا و دور از خدا نابود میشون.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 3
    ساواک یکی ازمخوفترین دستگاههای شکنجه رادراختیارداشت که تعدادی ازمبارزان آن زمان برای اینکه به دست ماموران ساواک نیفتندباخوردن سیانورخودکشی می کردند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 2
    کثیف ترین ومخوف ترین وفاسدیرین وبی رحم ترین سازمان لعنتی صاواک بود..ازبستگان،نزدیکم پرسیده بودند تواز کجا قران میخوانی گلوش نشون داده بود..وگلوش با اتو داغ سوزانده بودند..جایی گذاشته بودنش میگن.همه اش مثه میخ بوده کف اطاق وفقط جای یک نفر داشته..ناخن ها را می کشیدند وبا اتیش سیگار می سوزاندند ..سازمانی که اسمش میاد تمام تنم میلرزه ازوحشت!!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 4
    نزدیک منزل ما شهربانی بود داخل یک کوچه ی طولانی که اخرش به یک خیابان اصلی میرسید واین کوچه هم الان به کوچه شهربانی معروفه/پشت شهربانی یک خیابون بود که یکی ازخیابون های اصلی شهرمونه..بعد اززیرزمین شهربانی "تونل طولانی کنده بودند تا برسه به ساواک که داخل انون خیابون دیگه ای بود..وهرکس دستگیر میکردند با ماشین ضدگلوله می بردند شهربانی واززیرزمین انتقال میدادند به ساواک بیشرفا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس