به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایتی از آیت الله رسولی محلاتی درباره همبستگی مردم با علمای متحصن در دانشگاه تهران را منتشر کرد.

روزهای بهمن ۵۷ یکی پس از دیگری شاهد حوادث متعددی بود که یکی از مهمترین آن‌ها تحصن علما در مسجد دانشگاه تهران بود. آیت‌الله رسولی محلاتی از اعضای دفتر امام در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده در این رابطه می‌گوید: اعضای جامعه‌ روحانیت مبارز تهران در اعتراض به تأخیر ورود امام به کشور، تصمیم گرفته بودند در دانشگاه تهران تحصن کنند. به خاطر دارم که یک روز صبح مرحوم شهید محلاتی به من زنگ زد و گفت: «ما برای تحصن به دانشگاه می‌رویم و شما هم بیایید.»

 بلند شدم و فقط مقداری پول به اهل خانه دادم و پس از خداحافظی به دانشگاه رفتم تا در تحصن شرکت کنم. در دانشگاه دیدم علاوه بر اعضای جامعه‌ روحانیت مبارز تهران، عده‌ای از علمای بزرگ قم نیز حضور دارند. این تحصن چند روزی به طول انجامید و در جریان آن، بازار بحث‌های سیاسی داغ بود.

مرحوم آقای حاج سید عبدالمجید ایروانی از ائمه‌ جماعت تهران به کمک دوستان بازاری خود خرج پذیرایی از متحصنین را متقبل شده بود. آن‌ها به طور مفصل، پلوخورشت و میوه می‌آوردند و بین حاضرین تقسیم می‌کردند. عده‌ای از کارکنان دولتی که مخالف رژیم بودند، گاهی به جمع متحصنین پیوستند و در آن‌جا به نفع جامعه‌ روحانیت و علیه رژیم شعار می‌دادند. در برخی موارد، درگیری‌های شدیدی هم به وقوع می‌پیوست، چون مأموران از ورود عده‌ای به داخل دانشگاه جلوگیری می‌کردند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    5 0
    علما باید مانند دهه ۵۰ انقلابی باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس