کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از ۲۴ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۲۴۸ هزار مبتلای جدید در آمریکا، مجموع مبتلایان این کشور از ۲۴ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۹۴ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۳۱ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۹۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۶۷ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۴۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: روزانه سه تا چهار هزار نفر بر اثر کرونا در آمریکا می‌میرند +فیلم

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۴۸ هزار و ۸۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۴ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۴۰۱ هزار و ۸۵۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۵ هزار و ۱۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۵۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۸ هزار و ۱۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۹۱ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳میلیون و ۵۲۰ هزار و ۵۳۱، ۳ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۹، ۲ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۴۱، ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۱۵ و ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۲۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۲میلیون و ۲۵۲ هزار و ۱۶۴ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۶۹، ۱۰ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۱۵ و ۷ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۷۹ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , آمریکا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس