آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان روسی از ۳ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۲۹ هزار و ۲۵۸ مبتلای جدید در کشور روسیه، شمار مبتلایان از ۳ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۸۰ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۶۵ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۱۹ میلیون نفر هم گذشت

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۹۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶۰ هزار و ۶۰۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۳۹ هزار و ۹۲۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۸ هزار و ۵۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۹۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۷ هزار و ۶۵۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۷ هزار و ۲۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۹۰ هزار و ۸۱۵ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳میلیون و ۲۱ هزار و ۹۶۴، ۲میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۶۴، ۲میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵، ۲میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۷۳ و ۲میلیون و ۳۸ هزار و ۷۵۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک‌میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۱۰ مبتلا و آلمان نیز با یک‌میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۶۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۱۱ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۵۰۱، ۹میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۳۸ و ۶میلیون و ۴۷۵ هزار و ۴۶۶ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۲ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور روسیه ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس