بروز حساسیت به واکسن کرونا در افراد دارای ژل های تزریقی صورت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آزمایش واکسن‌های خارجی روی ملت ما دور از شأن این ملت است و از سوی دیگر از نظر امنیتی و مسائل راهبردی سلامت جامعه نیز نباید این کار انجام شود.

به گزارش مشرق، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه خوش‌نام نیستند و حافظه تاریخی ملت ایران خاطرات تلخی از این کشورها در ذهن دارد.

بیشتر بخوانید:

چرا استفاده از واکسن کرونای فایزر ممنوع شد؟

وی افزود: آمریکایی که دارو را بر بیمار سرطانی ما تحریم کرده و همچنین مانع هرگونه رشد و پیشرفتی در کشور ما هستند، آمریکایی که دانشمندان و فرهیختگان ما را ترور می‌کند و در مقاطع مختلف از تمام ظرفیتش برای ضربه زدن اقتصادی،‌ فرهنگی، سیاسی و ... به ملت ایران استفاده کرده، چگونه ممکن است که امروز دلسوز سلامت مردم ما شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌ آمریکایی که امروز می‌خواهد به ما واکسن کرونا بدهد همان آمریکایی است که حتی غذا و دارو را برای ملت ایران تحریم کرده و ملت ایران را تحت فشار حداکثری قرار داده تا آن را به زانو درآورد.

گودرزی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است آمریکایی‌ که این همه علیه ملت ایران تلاش کرده برای سلامت ما واکسنی را ساخته و تولید کند.

ببینید:

فیلم/واکسن کرونای ایرانی یا خارجی؟

وی افزود: حقیقت این است که خرید واکسن از آمریکا و همپیمانان آمریکا به دور از تدبیر است و دولت باید از خرید دارو از آمریکا و متحدانش خودداری کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در همین یکسال قبل و در آغاز شیوع ویروس کرونا تعدادی از کشورها حتی ماسک را هم به ما نمی‌دادند ما مدتی با بحران در این زمینه مواجه بودیم و صف‌های طولانی برای خرید ماسک داشتیم اما امروز ما نه تنها نیاز داخل را در زمینه تأمین می‌کنیم بلکه به خارج از کشور هم صادر می‌کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: موضوع ماسک باید در سایر حوزه‌ها از جمله واکسن هم به عنوان الگو قرار بگیرد و ما بدانیم همچنان که توانسته‌ایم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم قطعا این توانایی را هم به لطف خدا داریم واکسن آن را هم بتوانیم تولید کنیم و واکسنی را بهتر و مطمئن‌تر از واکسن‌های کشورهای غربی عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید:

سناریوهای واکسیناسیون کرونا در ایران

وی افزود: ما در بحث خرید از کشورهای غربی در حوزه دارو و موارد مشابه خاطره خوبی نداریم و ما با فرانسه در سنوات گذشته در این زمینه مشکلاتی داشتیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: تدبیر حکم می‌کند که دولت مانع واردات هرگونه واکسن از کشورهای غربی که خوشنام نیستند و همدستان با آمریکا هستند، شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: اینکه برخی کشورها بخواهند واکسن‌شان را روی ملت ما تست کنند نه اینکه شأن و شایستگی ملت ما چنین اجازه‌ای می‌دهد و نه اینکه از نظر امنیت و راهبردی سلامت عمومی مردم این کار ممکن است و دولت باید در این مسأله نهایت دقت را به خرج دهد.

وی در پایان گفت: البته خود مردم هم آنچنان که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آگاهی لازم در مورد عدم دریافت واکسن‌های خارجی در مورد کرونا دارند و از این موضوع استقبالی نخواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آریا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 2
    حالا یکی ی‌چی گفته جوگیر نشو
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 3
    دکتر جون . کوبا ایرانه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس