حسینعلی شهریاری

حسینعلی شهریاری گفت: واکسن ایرانی پشتوانه علمی و ایمن دارد، اگر این گونه نبود، دختر رئیس بنیاد برکت به عنوان اولین نفر برای انجام تست، داوطلب نمی شد.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که خرید واکسن کرونا از انگلیس و آمریکا ممنوع است، بیان کرد: در همین راستا امروز مقام معظم رهبری نیز بیاناتی را مطرح کردند و فرمودند که واکسن تولید این کشورها قابل اعتماد نیست و نباید از آن ها خرید، وقتی این موضوع از سوی ایشان مطرح می شود پس نیازی به حرف و حدیث نیست و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارد از این نوع واکسن ها به هیچ عنوان استفاده نکند.
 
وی تصریح کرد: پشت تمام فرمایشاتی که مقام معظم رهبری دارند، منطقی وجود دارد، مسائلی که مطرح می کنند از روی تعصب یا مسئله خاصی نیست، ایشان با نگاه واقع بینانه و عالمانه نظر می دهند و همه موظف هستیم که دقیقا فرمایشات ایشان را اجرا کنیم.
 
شهریاری اذعان کرد: تمام امیدواری به تولید واکسن داخلی است که دانمشندان ایرانی در حال کار روی آن هستند و واکسن مطمئنی خواهند ساخت، اما چون زمان می برد، اگر اضطرار و نیاز به واردات باشد، وزارت بهداشت باید بررسی کند از کشورهای با سابقه و قابل اعتماد خریداری کنند.

جنایات بیولوژیک فرانسه، آمریکا و انگلیس
 
وی در خصوص جنایات بیولوژیک فرانسه، آمریکا و انگلیس با داروهای بیماری زا که فقط یکی از آنها شیوع ایدز در ایران با خون های آلوده است، بیان کرد: در پی جنایتی که به خاطر خون های آلوده از سوی فرانسه اتفاق افتاد، آن ها پاسخگو نبودند و غرامتی هم بابت خسارت وارده به ما و مردمی که آسیب دیده بودند، پرداخت نکردند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس اضافه کرد: این کشورها اگر اتفاقی در رابطه با دارو یا هر آنچه به ایران می دهند، پاسخگو نیستند، بنابراین نمی توان از آن ها سوال و جواب کرد و از همین رو نیز می توان گفت که برای خرید واکسن کرونا هم قابل اعتماد نیستند.
 
وی گفت: بهتر است به واکسن خودمان فکر و در همین راستا تلاش کنیم، در صورت نیاز به خرید، از کوبا، روسیه، چین و کشورهایی که بتوان به آن اعتماد کرد و مطئن باشیم که تاثیر گذار است، وارد کنیم.
 
شهریاری درباره نگاه آزمایشگاه های اروپا و آمریکا به مردم جهان سوم به عنوان موش آزمایشگاهی، بیان کرد: یک مرحله استفاده از واکسن های آن ها به علت بی تدبیری روی مردم انجام شد که تکرار نخواهد شد.
 
ایران؛ قطب بزرگ پزشکی با بیش از ۱۰۰ سال سابقه در تولید واکسن
 
وی با بیان این که ایران قطب بزرگ کشوری است، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ سال سابقه کار انستیتو پاستور و رازی ایران است که سال ها پس از انقلاب جزو کشورهای صادر کننده واکسن بوده، اما به علت کوتاهی هایی که صورت گرفت این کار جدی پیپگیری نشد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اقدام هایی که دانشمندان جوانمان انجام می دهند، مجدد قطب بزرگ دنیا در تولید واکسن خواهیم شد.
 
وی با بیان این که واکسن ایرانی پشتوانه علمی و ایمن دارد، اذعان کرد: اگر این گونه نبود، دختر رئیس بنیاد برکت به عنوان اولین نفر برای انجام تست، داوطلب نمی شد، این نشان می دهد که به این واکسن اطمینان کامل دارند، اساتید بنیاد برکت و پرسنلش نیز از این واکسن به عنوان آزمایش استفاده کردند.
 
شهریاری با اشاره به واکنش های از سر تعظیم و حیرت رسانه های خارجی و عربی به تولید واکسن ایرانی، خاطرنشان کرد: حسادت بسیار زیاد این رسانه ها مشهود بود.

منبع: دانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    40 68
    مالیات که نداره بگو سر سجده فرود آوردن
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      31 9
      فعلا چیزی که انتها نداره ولی خیلی برای مردم و کشور هزینه داره خودتحقیری غربگداهای ایران است
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      28 4
      اصلا شما بگو پرستش بکو تعظیم بگو سجده اصل اینه که کنتور مغز شما رو سوزانده همین کفایته ....البته من هم مثل شما مشتاق وارد کردن واکسن آمریکایی هستم و دوست داشتم کاشکی می شد حداقل تعدادی از اون واکسن فایزر رو به امثال شما ها تزریق کرد اونم از همون نوعی که مجانی و خیریه می خواستن بدهند به ما....
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      12 2
      آب رو بریز اونجات که میسوزه
    • جواد IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      3 1
      بیماری مازوخيسم داری قبل از تزریق فايزر به روان پاکت برس
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    37 54
    کو کجاس ؟ خودمون ندیدیم چطور اونا تعظیم کردن ،
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    35 57
    از کجا معلوم آب مقطر نبوده؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      59 36
      اگر آمریکا ادرار هم به جای واکسن تزریق کنه برای بعضی ها واکسن معجزه گره ولی اگر ایرانی باشه آب مقطره خودفروختگی و خودمم بینی تا کجا!؟
    • میمندی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      11 37
      شرقی باز چرند گفتی و بیسوادی و کاسه لیسیت را فریاد زدی شما شرقیشو میل کن تا روشن شی!
    • پری مجرد 43ساله IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      22 7
      منافق خفه شو
    • به میمندی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      9 0
      نه شما غربی گراها نه شرقی گراها.
    • من من IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 14
      ادرار جان.. امریکا واکسنو نمیسازه! واکسن شرکت فایزر در اصل تولید یک شرکت المانیه! برای تولید این واکسن مشارکت کردن و سرمایه اصلیو فایزر داده.. حتی واکسن مدرنا هم ترکیبیه! فقط دولت امریکا از قبل کلی پیش خرید کرده... تو هنوز نمیدونی واکسن رو دولتها نمیسازن.. واکسن شرکتهای ایرانی هم مطمنا می تونه تولید و حتی کارامد باشه.. ولی برای این منظور باید مراحلشو طی کنه و خروجی واقعی منتشر بشه.. چیزی که اونقدر داستانو سیاسی کردید ک احتمالا اصلا نتایجش منتشرم نمیشه! واکسن اکسفورد از درصد موفقیت کمترش میگه.. بعد اینجا هنوز تو مرحله اول تست نماینده مجلسش داره از سر تعظیم فرود اوردن میگه!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      8 0
      جماعت خودتحقیر مثل اینکه یادشون رفته واکسن فلج اطفال سرخک ابله و ... که اگه چشماشونو باز کنن جاش رو دستتشون هست ایرانی بوده نه امریکایی الان همچین میگن واکسن ایرانی چیه انگار یه عمره از واکسن های فایزر واسه دوا درمون استفاده میکنن اونارو ساختیم اینم میسازیم
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      7 0
      به ۲۲:۱۸ واقعا بیتربیت و چندش آوری ادم حالش ازت بهم میخوره
  • minax IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 9
    به علت بی تدبیری روی مردم انجام شد که تکرار نخواهد شد???!!! خب این مسائل در این دولت بیتدبیر و نابسامان کاملا طبیعی است خب برجام هم ازمایش بود که این دولت روی مردم تست کرد ببیند ایا میشود یا نمیشود.... کاملا هرچیزی در این دولت را برروی مردم تست کردند دیگر چیز بدی نمانده
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    5 12
    حتما. خخخخخ.
  • مسعود IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    33 3
    فقط واکسن ایرانی، البته به نظرم یه گاوداری، باغ وحشی، جایی هم برای کسایی مثل زیباکلام ها که میخوان فایزر بزنن در نظر بگیرید که اگه بقول رئیس جمهور برزیل تمساحی، چیزی شدن بعد از تزریق فایزر همونجا به عنوان حیات وحش برای عموم در معرض نمایش قرارشون بدن.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    11 17
    من تمام سایتهای خارجی رو خوندم بدون قضاوت میگم کسی سر تعظیم فرود نیاورده بود
    • ایرانی شیش آتیشه IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      18 3
      احتمالا شما بی بی سی والبته وی او ای اون هم از نوع فارسیش و ایران اینتر نشنال رو دیدی،به اون وجدان قضاوتیت، شبکه ملی چین،فرانس 24، روزنامه مصر ،رسانه هاو روز نامه های لبنان و......البته خیلی های دیگه توی توییتر.انصافا خیلی با وجدانی،نکشیمون
    • RO ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 0
      سایانارو ۲
  • خسرو IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    13 13
    خوب متن سر تعظیم شون رو نشون بدین ما که هر چی گشتیم همچین خبری هیچ جا نبود
    • بهاره جان (انقلابی) IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      11 11
      اولا شما رو باید واکسن فایزرآمریکایی زد تا ریلکس هو الباقی شی.(البته با عرض پوزش و احترام) دوما واقعا دیگه نه ایران و نه حتی آمریکا جونتون نمی تونن واکسن کوری درست کنن(البته با عرض پوزش و احترام) سوما،آسوشیتد پرس، الجزیره،خبر گزاری فرانسه و ... خداشما غرب گدا ها را واکسن آدم شدن بزن. (البته با عرض پوزش واین دفعه بفهم)
  • سعید IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    9 0
    پاسخگو نبودن فرانسوی ها در مورد خونهای آلوده، یه بخشش برمیگرده به بی کفایتی مسئولان خودمون که نتونستن اونها رو پاسخگو کنن. مسئولین ما چطور اجازه دادن که اون خونها وارد بشه؟
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    12 1
    فعلا واکسن های امریکایی و انگلیسی تو خود اروپا با صدتا مشکل برخورد کرده و واقعا جای سئوال داره. اگر واقعا موثر بود و کارایی اش بدون مشکل بود این کشورهای صنعتی در طول چند هفته چند میلیارد ازش می ساختند و به همه تزریق میکردند تا مرگ و میرها وحشتناک فعلی بیاد پائین. ولی می بیننیم چنین نیست. بطور مثال تو آلمان روزی 1100 تا1050 نفر در هر بیست و چهارساعت می میرن و ورانه قبرستان می شن . کمه کم روزی 20000 تا 25000 هزار نفر کرونا زده جدید در آلمان کشف و به مراکز درمانی روانه میشن! وضعیت در فرانسه و انگلیس و اسپانیا و ایتالیا بدتر از اینجاست. بعضی از ایرانی های داخل کشور فکر نمیکردم اینقدربی انصاف باشند و چشم روی واقعیت ها ببندندوبه این شدت دچار خود تحقیری و خود کم بینی باشن و سنگ انگلیسی ها و اروپایی ها و امریکا رو به سینه بزنن! کاسه داغ تراز آش شدن هنر نیست! اتفاقا پزشکان ایرانی و متخصصین پزشکی وداروسازان ایرانی بهترین ها تو دنیا هستند . این مطلب رو خود متخصصین آلمانی و پزشکان آلمانی بارها به بنده اقرار کردند! لطفا یک عده بجای لجبازی کودکانه با مطالعه و کسب دانش اطلاعاتشون رو بالا ببرن و یا حداقل با چند تا پزشک اروپایی نشست و برخاست کنن و ببینن اونا در مورد متخصصین و داروسازان ایرانی چه نظری دارند. بعد خودشون کلاه شون رو قاضی کنن. واقعا باید دست پزشکان و داروسازان ایرانی رو بوسید و به هرکدومشون برای خدمات خالصانه دراین شرایط سخت کرونایی با تحریم های ظالمانه یک مدال طلا داد. خدایا ! به بعضی ها یک نوک سوزن انصاف و عقل بده تا به اتش دوزخ مبتلا نشن!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 4
    توی نظرات هم دماغ سوخته کم نداریم
  • کارگر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    4 0
    شهریاری نماینده منطقه جنوب شرق ایران است که غربی ها بخاطر رفاه و آبادانیش باید دهان باز سجده کنند !
  • پرویز DE ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 1
    البته امیدواریم واکسن ساخت ایران باعث سربلندی ما بشود ولی نه هنوز تست جمعی واکسن شروع شده و نا سازمان بهداشت جهانی کلمه ای در این مورد صحبتی کرده ، این واکسن در صورتی ناو آور خواهد شد که سازمان بهداشت جهانی آنرا تائید کرده و کشورهای دیگر خواهان آن باشند ، بنابراین فعلا شعار ندهید
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 1
    بسیار خبر خوشحال کننده ای بود . غرب و کل جهان در برابر واکسن ایرانی به تعظیم افتادن . بالاخره کرونا توسط ایران درمان و ریشه کن شد و کل گیتی نفس راحتی کشید . چقدر ما نابغه ایم چقدر ما تکیم تو تموم علوم . در علوم هزاران سال از دنیای حاضر جلوتریم
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مهدی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 1
    ایشون میدونن وا کس ! ن رو با سین مینویسن یا صاد ؟؟؟؟؟. آخه چرا در هر موردی هر کسی که دلش خواست و یه تریبون پیدا کرد هر چی دلش میخواد میگه و اصلا هم اهمیت نمیده باید فردا روزی جوابگو بود .کجایی شما
  • Hamid IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    7 0
    پزشکان وداروسازان ایرانی جزء چند کشوربرتردنیاهستندوتخصص آنها کمتر ازپزشکان اروپا وآمریکا نیست مامردم بایدسپاسگزارآنهاباشیم
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 0
    علمی پاسخ میدم اصلا تعظیم و غیرتعظیم مهم نیست... دانش میگوید هر انسانی در محل زندگی خود از محصولات غذایی و دامی و کشاورزی همان محل استفاده کند . چرا؟ بدلیل عادت سلولهای بدن انسان به همان آب و هوای منطقه و مثلا ( سبزی خوردن) یک منطقه برای مصرف انساننهای مناطق دیگر ممکن است دارای خواص کامل و مفید نباشد و البته مثالهای دیگری هم هست . حالا برای واکسن فایزر که تست بالینی آن در کشوری است که مردمش دارای ژن متفاوتی هستند اصلا برای مصرف مردم یک کشور دیگر و قاره دیگر از نظر علمی مردود است و صراحتا عرض میکنم حداقل 1000 نفر اول موش آزمایشی آنها هستند .. تازه اگر 5 سال دیگر اتفاق ناگواری نیافتد تازه جای شکر دارد . من فقط واکسن ایرانی
  • محسن CA ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    6 1
    بنده بی صبرانه منتظر آماده شدن واکسن تولید داخل هستم تا هم خودمون ازش استفاده کنیم و ایمن بشیم و هم اینکه با اون به دنیا فخر بفروشیم و مباهات کنیم. اما عزیزان، چیزی که هنوز در ابتدایی ترین مراحل قرار داره چطور غربی ها در برابرش سر تعظیم فرود آوردن؟ چرا حرفی می زنید که دستمایۀ طنز و جوک بشه؟
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    8 0
    دانشمندان ایران را ملت قدردان انها هستند وبه انهاخدا قوت میگویند
  • سعید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    این واکنش کجا بود ندیدیممممم
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    شما هم که منتظرید یکی یک حرفی بزنه مسخره کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس