گزارش صد مورد بروز عوارض جانبی واکسن کرونای فایزر در هلند - کراپ‌شده

مدیر مرکز مراقبت‌های دارویی هلند اعلام کرد حدود صد نفر پس از دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر-بیون‌تک، دچار عوارض جانبی شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک مرکز مراقبت‌های دارویی در هلند اعلام کرد حدود ۱۰۰ شهروند این کشور، پس از تزریق واکسن کرونای شرکت «فایزر-بیون‌تک» دچار عوارض جانبی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اگنس کانت» مدیر مرکز مراقبت‌های دارویی «لارب» هلند به یک شبکه محلی گفت: «این افراد علائمی نظیر عوارض پوستی و تورم در اطراف چشم را نشان دادند. آن‌ها مورد درمان قرار گرفته و سریعاً بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

به گفته این مقام درمانی هلند، شمار دیگری از دریافت کنندگان این واکسن، عوارضی همچون سردرد، گیجی و درد در ناحیه تزریق را تجربه کرده‌اند.

وی افزود:‌ «فکرش را کرده بودیم که ۲۰ تا ۲۵ مورد بروز عوارض جانبی در میان هر ۱۰ هزار دریافت‌کننده واکسن رخ دهد به همین دلیل [گزارش این تعداد عوارض] را پیش‌تر فرض کرده بودیم. اما تمامی موارد عوارض جانبی به ما گزارش نشده‌اند».

تا کنون کشورهای متعددی بروز عوارض جانبی پس از دریافت واکسن فایزر را گزارش کرده‌اند. روز پنجشنبه آژانس دارویی نروژ اعلام کرد در حال تحقیق درباره ۲۳ مورد فوت پس از دریافت این واکسن است.

در فسطین اشغالی از هر هزار فردی که واکسن فایزر را دریافت کرده، یک نفر دچار عوارض جانبی شده و در چهار مورد بروز عوارض جانبی در میان حدود پنج هزار دریافت‌کننده این واکسن گزارش شده است.

پیش‌تر روزنامه «دیلی میل» نوشته بود، طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آن‌ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس