کد خبر 1168424
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
آیا جهان ناچار به همزیستی با کووید ۱۹ است؟

مدیرعامل شرکت مدرنا، استفان بنسل، در یک کنفرانس گفت: ویروس کرونا «برای همیشه» همراه بشر خواهد بود.

به گزارش مشرق از ساینس، این درحالی است که بسیاری از متخصصان و مقامات حوزه سلامت معتقدند کووید ۱۹ به احتمال زیاد به شکل یک بیماری بومی باقی می‌ماند و همواره در جوامع بشری وجود خواهد داشت.

تخصصان همواره باید مراقب گونه‌های جدید ویروس باشند تا امکان تولید واکسن مناسب برای مقابله با آن فراهم شود.

محققان آمریکایی در روز چهارشنبه از شناسایی دو گونه جدید ویروس در آمریکا خبر دادند که یکی از آن‌ها به سرعت در حال گسترش در آمریکا است.

فایزر پیش از این اعلام کرد واکسن این شرکت در برابر گونه‌های جدید ویروس که در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شدند، موثر است. شرکت مدرنا نیز مجوز اضطراری تزریق واکسن به افراد ۱۸ ساله و بزرگتر را دریافت کرده است، اما تا کنون در رابطه با اثرگذاری آن روی گونه‌های مختلف ویروس کووید ۱۹ اطلاعاتی منتشر نشده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت،در حال حاضر ۴ گونه از ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان به صورت بومی درآمده‌اند، اما این گونه‌ها به اندازه ویروس اصلی مرگبار و مسری نیستند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    عذابی همیشگی برای بشر نا فرمان
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    بالاخره مرگمون چه امسال و چه ۳۰سال دیگر با همین ویروس هست
  • DE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    ندانم گرایی هایی که ادعا می کنند علم ناقص بشر همه چیز رو حل کرده و با سفسطه و مغلطه و نیرنگ به انکار وجود خدا می مردازند الان بفرمایند با همون علم دست و پا شکسته این قائله کرونا رو جمع کنند!
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    کرونا ویروس اگه تو این شرایط بمونه عالی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس