روحانی: فناوری‌ها می‌تواند نقش اساسی و حرف اول را در کشور بزند

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس در مورد بودجه به هم نزدیکتر شود، گفت: می‌خواهم خدمت مردم عزیز بگویم که نگرانی برای واکسن کرونا نداشته باشند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: اگر بخواهم تیتر موضوعات جلسه امروز را بگویم  سلامت، معیشت، بی اثر کردن و لغو تحریم های ظالمانه است.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت به حمدالله مردم کار بسیار بزرگی در این مدت انجام دادند که اجرای پروتکل های دقیق بهداشتی بوده است و باعث شد آمار فوتی ها دو مرتبه به دو رقمی برگشت که برای ما بسیار مهم است که آمار را پایدار نگه داریم.

روحانی اظهار داشت: مرم توجه داشته باشند دولت با همه توان مسئله سلامت و مقابله با کرونا را جزو موارد اصلی و مورد توجه ویژه دارد. دولت بدون تردید یکی از مسائل مهم در این مقطع تامین واکسن مورد نیاز برای مردم است حالا چه ساخت داخلی که دارد اقدام می شود و چه خرید از شرکت های مطمئنی که در مورد اعتماد صد درصد باشد.

وی افزود: دولت در زمینه تهیه واکسن از کواکس هم درخواست داده و هم پولش را پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز که خریداری شده در اختیار قرار می‌گیرد. از راه‌های دیگر نیز دنبال تهیه واکسن هستیم بنابراین می‌خواهم خدمت مردم عزیز بگویم که نگرانی در این زمینه نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به معیشت مردم اظهار داشت: سه سال ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی بودیم. یکی از مسائل مهم در بودجه در زمینه معیشت سال آینده مردم است امروز راجع به آنچه که در لایحه دولت آمده بود با روسای مجلس و قوه قضاییه بحث‌هایی را انجام دادیم.

روحانی تاکید کرد: تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس به هم نزدیکتر شود و نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی جلساتی را برگزار کنند. تلاش ما این است که بودجه جاری را از نفت بِبُریم.

وی افزود: در این سه سال جنگ اقتصادی با کمک مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری توانستیم تحریم را کم اثر کنیم البته نمی شود آثار تحریم را صفر کرد اما آنچه را که مورد انتظار دشمنان ما بود، نگذاشتیم به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در زمینه آنچه مورد نیاز ضروری مردم بوده است با همه سختی‌ها وارد کردیم، تصریح کرد:  آن مقداری که لازم بود وارد کردیم و اجناسی را هم که نیاز بود صادر کنیم صادرات کرده‌ایم البته یک مقداری با مشکلات همراه بوده است اما به حمدالله امسال تا به امروز رقم صادرات و واردات قابل قبول است و همه نیازهای ضروری یا خریداری شده است.

روحانی با اشاره به اینکه همه نیازهای مردم در سال ۹۹ خریداری و تامین شده است، بیان داشت: منطق ما کاملاً در زمینه خود تحریم روشن است؛ تحریم یک عمل ظالمانه است از سوی دشمنان ایران بر مردم ایران. این تحریم باید برداشته شود، تعهد در برابر تعهد، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و هر گام عملی در برابر گام عملی.

رئیس جمهور تاکید کرد: خیلی دلمان می خواهد که در پایان دولت دوازدهم اگر خدا توفیق داد و در مرداد دولت را تحویل دولت سیزدهم دادیم امیدواریم آن زمان هم از کرونا عبور کرده باشیم و هم از تحریم؛ که دولت سیزدهم بتواند با جاده هموار تر کشور را اداره کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مهدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    8 2
    مگه آقا نفرمود ورود واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است؟
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 4
      اسم و متنت مشکوکه. کواکس نه آمریکاییه نه انگلیسی. یه نهاده که ناظر بر تولید واکسن در سراسر جهانه. اقدام دولت تایید نیست. بهتر بود و عاقلانه و منطقی تر بود کمی صبر میکرد و تمام بودجه و انرژی رو صرف به نتیجه رسیدن واکسن داخلی میکرد. ولی در مورد نظر امثال تو هم، برخی سعی میکنند پیروان خط انقلاب رو نادون جلوه بدن.
    • محسن CH ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 1
      خب، بعد؟ چرا ادامۀ جمله تان را ننوشتید؟
  • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 2
    از کجا؟ اول به خودشون بزنید!
  • BE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 1
    کسی نگران کرنا نیست ...
    • محسن CH ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      2 7
      شما بر اساس کدام نظرسنجی و آمار می گویی کسی نگران نیست؟ بنده و خانواده ام خیلی هم نگران کرونا هستیم و آنقدر دست می شوییم و هر چه را می خریم ضد عفونی می کنیم و از سفر و گردش و تفریح و مهمانی و همه چیز دوری می کنیم حقیقتاً خسته و بی حوصله شده ایم. شما از طرف چه کسانی سخن می گویی؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    8 1
    چند ماه دیگه مونده؟ چرا زمان نمیگذره؟ انتخابات چندمه؟
  • استاد سبزواری IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    6 14
    درود بر دکتر روحانی مودب و باهوش
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      8 1
      تو دیگه کی هستی؟
    • حق دوست IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      3 0
      مودب باهوش.؟!
    • رضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      3 0
      واقعا...؟؟؟!!!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    5 0
    تا چند روز پیش که می گفتند امریکا نگذاشته به واکسن دست یابیم امروز می گه پولش را هم پرداخت کرده ایم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    7 2
    یکی از مهم ترین ارکان کواکس، "اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی(GAVI)" است که تحت پشتیبانی مشترک بیل گیتس(میلیاردر آمریکایی) و بنیاد راکفلر(یکی از خانواده های صهیونیست و بسیار پر نفوذ در آمریکا) است.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 0
    خدا به خیر کنه یا همگی کور میشیم یا چپول یا دهن کج.
  • ایرانی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    5 0
    کواکس اسرائیلی چرا واکسن از یک شرکت اسرائیلی وارد میکنی قراره چه کسانی را قربانی کنی.؟!
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    7 0
    قرار نیست نهادی جایی از مقننه یا قوه قضاییه پیگیر این معاهده کواکس بشه؟! شده حکایت سند 2030 یا برجام و کلی معاهده دیگه که دولت از اجراش حاضرنیست بگذره به راحتی مقابل هشدار کارشناسان و فرامین رهبری و مصوبات مجلس درمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس